I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmredigering[req]

Övrigt - Blandat

2009-02-10 22:48

Filmredigering[req]

Hejsan,

Håller på med en musikvideo och har mängder med klipp klara att klippas ihop.
Använder för tillfället Adobe premiere Elements 7 men det verkar riktigt uselt nu när jag testat.
Klippen flyttar på sig och allt blir osynkat men jag vet inte utav vad? Hade aldrig det problemet när jag körde Premiere Pro får ett par år sedan?
Vad använder du och vad anser du är lättarbetat? Kom inte med förslag som windows movie maker tack.

ha det

Jävla förbandade förband

2009-02-10 22:51
Varför inte gå tillbaka till Premier pro då? Det har jag arbetat i hela tiden och jag tycker det fungerar alldeles utmärkt. Sen finns det väl en massa andra, kanske mer mac-inspirerade videoredigieringsprogram som jag tyvärr inte minns namnet på just nu :( Kan återkomma om det är intressant..

2009-02-10 23:03
Jo det buggade tyvärr, men det var på min andra dator så den kanske fungerar bättre på laptopen. Nån som har någon erfarenhet av sony vegas movie studio?
Jävla förbandade förband

2009-02-11 15:08
Vegas är oehört enkelt att komma in i. Men prova först Premiere på din lappy, fungerar det så tycker jag det inte är något att undra över :)

2009-02-15 01:03
Jag kör med Final Cut Pro, fast det är ju mac då
Du är ett lat stycke mat!

2009-02-15 10:34
Ja final cut blir svårt för mig att använda här. Det finns säkert mängder med packs och effekter men jag saknar en hel del till Vegas, liite lite för omständig redigering för min smak. Men jag ska lägga in Premiere Pro på lappen inkl. after effects. Blir nog bra i slutändan!
Jävla förbandade förband