Lyricist
2009-02-10 20:43
Frågor angående Karlstad och Grums
Hej! Jag funderar på att börja plugga i Karlstad och har fått erbjudande om att bo i Grums. Jag är medveten om att Grums ligger en bit utanför Karlstad, men jag har bil och är cool med att köra 2,5 mil för att komma till skolan. Min fråga till er är då, hur är Grums? Är det ett klassiskt bondeställe eller är det helt okej? Hur ser det ut med kollektivtrafik till Karlstad? Finns det några andra småorter lite utanför Karlstad som är bättre än Grums? Jag vill ha era åsikter och tips. Sen undrar jag hur Karlstad är som stad och hur universitetet är? Någon som har erfarenheter? Vore tacksam för svar. Alltid bra att vara beredd på vad man flyttar till...
är det inte där det luktar så äckligt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2009-02-10 20:54
Haha jag vet inte! Läste iofs något om lukten från fabrikerna där på en blogg, så du kanske har rätt. Too bad for me isåfall:(
Karlstad är bra... Grums? Nej fy. Men har du bil och är inne i Karlstad en del så, varför inte. Det luktar också en del men man kanske vänjer sig :P Luktar inte lika mkt som andra pappersverk dock... Pga. vind osv.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
men fan.. underdriv inte varje gång man åkt till fjällen har man ju åkt förbi där och hållit på att dö av lukten och så säger pappa - vi är i grums det där ordet har fått en fruktansvärd betydelse för mig, kan använda det som förstärkningsord för något dåligt grumskass typ det är hur jävla dåligt som helst..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det luktar skit i grums pga av pappersbruket, ingen höjdare. Då är det nästan bättre att bo i Molkom. Men är det så jobbigt att få bostad i Karlstad? Det borde vara hyffsat lätt.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
karlstad e as najs! :D jag bodde nära kau för ett tag sen, skit fräscht! men däremot grums.... nej! om du gillar bönder, raggare och lukten av skit på morgonen så e väll grums din grej, annars skulle jag nog ge karlstad som råd ;)
Har dom inte bostadsgaranti på KaU?
DIF!
haha chana_masala, fan din inställning är så jävla grums!
Skyll på systemet
Grums är fan grums!
work some magic
vårda språket hörru brodin!
Skyll på systemet
Damn! Baby jag börjar ångra mig om det där skumma stället...Får mig nästan att längta till Borås eller trollhättan istället. Och då är det illa.
Först:
Är det ett klassiskt bondeställe eller är det helt okej? Klassiska bondesamhällen är ju det bästa man kan bo i ju. Raggarhålorna som finns nuförtiden är ju knappast klassiska bondesamhällen.
Sen:
Hahaha, fan vad jag garvade åt chana masala!
Jag bor i Sundsvall och i Timrå (närmsta stad) luktar det också så jävla jävla äckligt av pappersbruket. Fyfan. Alla kläder måste ju lukta också eller? Så jävla tärt är det iaf. När man är hemma så märker man såklart inte lukten eftersom man vänjer sig. Men hur kul är det att komma hem till dasset liksom?
Nu var det iofs nån som sa att det inte luktar lika mycket där som på andra ställen med pappersbruk pga vinden, men kan det inte bli så att man inte kan vänja sig vid det om det bara luktar ibland?
Lyricist
2009-02-10 22:52
Grejen med att flytta till ett samhälle utanför Karlstad är att då får jag i princip gratis boende av olika oviktiga skäl och kan syssla med lite bilhandel vid sidan om skolan för extra inkomst. Behöver inte vara just Grums dock! Har ni tips på andra samhällen utanför Karlstad som är okej? Lukten i Grums känns inte direkt lockande alltså.
rud,kronoparken norrstand och sundsta är bra ställen. fan grums är ju bara ett sånt ställer man åker igenom och skrattar för att det luktar så äckligt
BIT POP is taking over klockan 8
Kil, 2 mil utanför Karlstad med bra buss- och tågförbindelser. Klokare val än grums vill jag säga. Dock så kryllar stället tyvärr av nästintill outhärdliga blöjraggare (fredagar och lördagar på storgatan).
Alltså så länge du inte är autistisk så vänjer du dig vid lukten och lägger inte märke till den ganska snart.
DIF!
annars fins ju forshaga,deje,skåre,färjestad.. sholiboba jag bodde i kil i typ 3 månader när jag var liten på en gata rätt när fryken(L):P
färjestad? rud? kronoparken? norrstrand? ni vet att det inte är utanför karlstad va? motsatsen snarare...
jag ger tips på ställen som är bra att bo på i karlstad
Det är mot landsbygden man ska sträva! Helt värdelöst att bo inne i stan ju. Hyffsat iaf. Om någon skulle tvinga mig att flytta till Karlstad (huuh) skulle jag också bosatt mig utanför stan. Och jag skulle bott på vägen mot Oslo så det är lite närmare dit, hehe. Helst i något samhälle där oslobussen stannar också.
Rud och Kronoparken är ju knappast mysiga ställen att bo på och som sagt så ligger dom i Karlstad. Grums kan du fan inte bo i, inavlade idioter som pumpar anabola och har rosa skjortor med tillhörande tribaltatueringar, gärna med blonderat hår och tumringar. Nej fyfan, känner fan igen dom direkt när dom väl tar sig till "storstaden".
hejhej
Jag var en snabbis vid nått bostadsområde som hette något med göksvängen tror jag... det var rätt tärt. fast jag kan ha helt fel också hehe. När vi frågade efter vägen dit så sa tjejen i kassan på rasta "varför ska ni dit!? det bor bara knarkare och kriminella" haha så osmidigt.
Grums är ett stort no no. Alla småsamhällen runt om kring Karlstad är skit-deluxe. Det börjar dra sig mer och mer in till stan också. Herrhagen, haga, viken, klara osv är i mina ögon de enda alternativen om man ska bo drägligt i kd. Men om du nu tvunget ska bo utanför stan så är väl skåre ett alternativ. Vet inte hur pass mkt lägenheter det finns där dock. kamel P16 Haha, du ger ju bara dåliga tips.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
så du menar att herrhagen och viken är bättre tips då eller. så säger du att jag ger dåliga tips så nämner du själv skåre
hammarö såklart, 6 km utanför karlstad.
Tottenham Hotspur
Herrhagen är det bästa stället att bo på Gurraa P24::det var Gökhöjden du besökte, ligger i Vålberg och är och kommer alltid att vara fullt av drägg och knarkare
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Lyricist
2009-02-11 10:28
Tack för tipsen! Grejen är dock den att jag antigen kommer köpa ett hus, eller också att jag och farsan köper ett mindre hyreshus ihop. Därför håller vi oss utanför stan och hammarö t ex, då priserna ser lite annorlunda ut där än i t ex grums och kil. Letar alltså INTE lägenhet. Raggare har jag väl inget problem med. Isåfall är det värre om stället är fyllt med knarkare och huliganer som endast sysselsätter sig med att sno och förstöra saker. Men intrycket jag fått är väl att alla samhällen utanför karlstad lider utav samma syndrom, så man får väl komma sig så nära stan som möjligt till billigast pris helt enkelt. Hur är Karlstad annars då? Schyssta människor? Någon som har erfarenheter från universitetet? Har hört att det är nice att gå ut i Karlstad, stämmer detta?
kamel P16 Ja det menar jag. Killerzteve Blöjraggare går hand i hand med rasister vilket går hand i hand med ny nazister vilket går hand i hand med sno och förstöra saker. Karlstad är nice på sommaren. Det är väl ingen höjdare att gå ut. Är väl som att gå på klubb i vilken småstad som helst. Samma folk, samma musik.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
mesker: Ja! Gökhöjden hette det. Alla husen hade förtäckta fönster och oklippta gräsmattor osv... Såg härligt ut.
kamel Haha alltså ärligt... nu får du vara tyst. Rud och KRP är alltså BÄTTRE än Herrhagen och Viken? Skåre är inte bra? Du är ju dum på riktigt.Killerzteve Är det hus ni är ute efter så är väl Skattkärr och Skåre att rekommendera. Hus i Karlstad med omnejd är inte särskilt dyrt och du behöver inte leta så långt från stan. Tycker dock inte att du ska bo I ett mindre samhälle utanför stan.. snarare precis utanför ett eller mellan Karlstad och ett sådant samhälle t.ex. Grums och Vålberg rekommenderas inte men däremot så finns det en del schyssta hus på vägen. Edsvalla vet jag inte så mycket om.. kanske kan vara bra.
Kil, 2 mil utanför Karlstad med bra buss- och tågförbindelser. Klokare val än grums vill jag säga. Dock så kryllar stället tyvärr av nästintill outhärdliga blöjraggare (fredagar och lördagar på storgatan). Inget ställe där man direkt har problem med raggarna, dom åker i sina bilar fram och tillbaks på storgatan medans dom dunkar negerdunk och hailar. 80% av alla som bor där är väl vanliga svenssonfamiljer... finns väl 4 pizzerior har jag för mig, 4 matbutiker. Det grövsta som hänt där är väl att nån körde in i någons rabatt. En tråkig håla med andra ord, visst om du vill ha bostad men ska du ha röjj är det helt fel ställe!
Skyll på systemet
Grums/Vålberg skulle jag aldrig flytta till! haha! Väse finns ju. har du Rasta och en liten Ica butik. Säkert billigt me hus men dyrare o handla på Ica ;)
Reg. varumärke
Gökhöjden! Skitbilliga hus
Jag lever i både Grums och Karlstad, har levt i Grums i tre år snart. Eftersom att jag innan bara bott i Karlstad så går jag ju kvar i skola och sådär. Grums är väldigt lugnt, dock mycket droger. Lukten finns, knappast överallt, där jag bor luktar det aldrig något. Antar att du inte kommer bo i hus så kan inte uttala mig om hur det är i lägenhet och så. Min egen åsikt om Grums är att det är dött, inget händer någonsin i Grums. Jag är bara i Grums varannan helg i stort sett och då blir det typ bara sitta i studion men utelivet i grums är typ 0 tror jag. Fråga på om det är något!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Lyricist
2009-02-11 20:45
Kontrast: Tack för tipset. Dock såg jag att priserna är lite för höga i skåre. Iallafall bland det som ligger ute på hemnet nu. Tackar för schyssta tips iallafall! Kommer ju tillbringa 80% av tiden i Karlstad, så om utelivet i det samhället jag flyttar till är bra spelar inte direkt någon roll. Så länge det finns en affär/kiosk i närheten så klarar man sig alltid haha.
Lyricist
2009-02-11 21:06
Du har inte läst resten av tråden va?
jag bor i ett litet samhälle mellan karlstad och grums. Grums funkar om du inte är allt för kräsen. Finns ju ica och konsum, någon hyrbutik osv. Personligen gillar jag verkligen inte grums pga människorna som bor där och den allmänt sunkiga stämningen. Det är intrycket jag fått av bruksorten. Ang lukten - du vänjer dig.
Tackar för schyssta tips iallafall! Kommer ju tillbringa 80% av tiden i Karlstad, så om utelivet i det samhället jag flyttar till är bra spelar inte direkt någon roll. Så länge det finns en affär/kiosk i närheten så klarar man sig alltid haha. precis, go for it.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
kontrast P24 vart i texten säger jag att skåre är dåligt då idiot!!!??
Grums är ett bonnställe finns ingen kollektivtrafik där!
ingen mer som har nått att säga om lilla karls stad...? Alltid nice med lite åsikter lixom innan man skall bo i hålan.
håla är väl fel benämning på karlstad... grums är en håla
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Aja, okej! För mig känns Karlstad litet och b mest...men det skall bli spännande att få en förhoppningsvis lite bättre uppfattning sen! De flesta här verkar ju positiva till själva tätorten iafll, det är nice
hahaha! Damn! Är det där Kstad, lär detta ju fan bli skoj.
Lyricist
2009-02-14 00:32
Sholiboba: Hahaha! Riktigt grym blogg.
Yes, jävligt rolig, och jag är fan född med två horn i pannan och mer kritisk än dn´s ledarsida.
Tottenham Hotspur
Lyricist
2009-02-14 16:26
Tig-svets: Gött för dig. Intresseklubben antecknar...
bra föredöme som moderator där!
Tottenham Hotspur
Lyricist
2009-02-14 23:27
Tig-Svets: Come on...Det finns en anledning till att du bannades:)