I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beställning från utlandet, betalning?!?

Övrigt - Blandat

2009-02-09 12:27

Beställning från utlandet, betalning?!?

Tjo, är det någon som kan förklara hur man betalar in pengar på en utländsk bank, måste jag gå till banken och skit eller kan jag göra det via internet?

Så här ser uppgifterna ut, hur gör jag?

"You have chosen to pay with a banktransfer, please transfer the total order amount to:

Bank: Rabobank Eindhoven, The Netherlands.
Attn. FREAKY.NL
Account: 15.13.37.888
For Payment from outside The Netherlands

IBAN: NL 17 RABO 0151337888
BIC: RABONL2U

Postbank Account : 45.61.514

C.o.C. Eindhoven :17164820"

Sedan så är ju alla priser i EURO, är det bara att räkna ut efter dagens valutakurs och sätta in motsvarande eller?

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-02-09 12:50
jag brukar få lite stålar från UK ibland, då räcker det med mitt IBAN nummer tror jag, ska inte det räcka för din del också egentligen ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-09 12:51
Brukar stå något i stil med "Betalning till utlandet" på internetbanken, iaf. på Swedbank, där klarnar det rätt fort hur du ska göra. IBAN är bankens internationella "ID" kan man säga t. ex. Var noga med att du uppger ordernumret eller fakturanumret så du inte betalar i tomma luften, eller något.
Intressepenisen hårdnar!

2009-02-09 12:53
Betala med VISA eller nåt istället, bara struligt det där.
Intressepenisen hårdnar!

2009-02-09 17:41
du kan göra det via nätet givetvis men du behöver deras iban och eventuellt swift/bic (de tåv är samma sak, bara olika namn) sen är det bara att överföra. men är det en överföring du ska göra eller en betalning?

2009-02-09 18:34
Okey, har gjort betalningen nu, vet inte om det vart rätt men tror det :), enda jag var osäker på var att på slutet så stog det tre rutor där man kunde skriva egen referens, mottagarreferens och mottagarbanks referens, men det verkade vara valfritt, hoppas det inte var något viktigt :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.