don't even get me started. en av våra stammisar dog nu i veckan. hon stod alltid redo med sin rullator och ryckte i dörren kvart i åtta varje morgon för att va först in och köpa frukost = 6 pack 3,5:or, ahlgrens bilar och en lång röd level. kommer skänka henne en tanke varje dag nu när jag låser upp.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
rip :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sjukt många psykfall ute i svea . . Jag funtade på att skriva en bok ett tag om mina ica år, jag har historier for days men här kommer en gammal goding. . En kille 30+ handlar bananer, bröd, mjölk och ett shampo . . Jag- Det blir 80kr tack! Killen- VA? Aldrig, du lurar mig! Kan inte bli 80kr. Jag- (försöker inte bry mig) joo . . Plusar ihop allt åt honom o visar på skärmen K- Nej, du lurar mig,( han kastar en Tjuga på mig o säger) Det e allt du får. J- Kastar bananerna på honom o säger - då e de allt DU får. Han kastar en hundring på mig igen o jag slänger växeln på honom ( jag vet, bra kundservice va). Han drar o säger detta ska din chef få höra. Jag rabblar numret för o trigga lite extra. Nu kommer det värsta, ett par dagar senare frågar min chef om incidenten. Jag berättade som d va o hans svar blev. - Ja men gaby de e väl inte så svårt att förstå att han trodde du lurade honom VI HAR INTE SÅ MÅNGA SOM DU HÄR. Som enda invandraren på ett Ica me 70ish anställda borde jag ha förstått eller hur?! Gubbäckel
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Åh jag har hur många historier om det här! Jag och en god vän jobbar på ett lager och har hand om service åt kunderna, teknisk hjälp osv.. varu-utlämning. En gubbe kommer in ang sin router (tänk er riiiktig småländska) "Jag köpplade in han enligt konstens alla regler, och så står det längst ner där, 100 MEGABAJS" ..Så sa han gång på gång. Jag rättade honom inte ens för det va så kul En annan kund gick in på lagret efter att jag hade öppnat porten, går förbi mig och min kollega (bara vi två på lagret), hon fortsätter in.. för att sen vända sig om och se lite fundersam ut efter ett tag. "Jaha, jobbar ni här eller??" En annan man, - Öh! det är nåt fel här på min dvd, det står "no disco"?? Innan jag började jobba där var det tydligen en man som hade rusat in på lagret, RIKTIGT förbannad på att det va fel på hans hemtelefon. Det va massa folk i kö också. Han typ; - För helvete jag känner ju ingen "david", säger han och pekar på displayen - Det syns ju inget vafan jag än trycker på, vad är det här för jävla skit!? Killen som jobbade då bara stod still och sa inget medans han klagade, skrek och svor en stund. För att sedan bara helt kallt gå fram och dra bort skyddsplasten på telefonen, där man liksom såg hur displayen skulle se ut.. haha. han skämdes måttligt när han gick ut och förbi alla som stod och småfnissade lite åt honom. Har hur många historier som helst om sånt här, finns många stjänor!
Kan dra ett par till, har ändå inget för mig. En kille kommer in på lagret, ser allmänt vilsen ut. "Jaha vad kan jag hjälpa dig med?" frågar jag.. Så sliter han upp ett RAM-minne som han har haft helt löst i bakfickan, haha. * Han hade inget kvitto * Visste inte när han hade köpt det * Visste inte vad det kostade * Visste inte märket * Visste inte vad det var för fel på det * Visste inte vad mer han hade köpt den dagen (så man kan söka på kvitton lättare) * Visste inte i vilken butik han hade köpt det. - Nä då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, sa jag.. - Nä okej, hejdå sa han och gick ut, haha! Och folk som inte tar med det som det är fel på, vafan liksom? De har fel på deras mobila bredband, och har inte med usb-stickan, eller laddare till datorn eftersom batterierna ALLTID är slut. "Oj nej den glömde jag!" brukar det låta.. ...Precis som om man skulle glömma biljäveln när man ska besiktiga den?
HAHAHAHAHA !.. vilka sjuka jävlar som besöker era jobb, och ni skriver det så roligt att jag dör ! hahaha det här e natthumor ! "...Precis som om man skulle glömma biljäveln när man ska besiktiga den?" HAHAHA, vad fan !? xD
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hm, ska se om jag har något i huvet från några av mina jobb jag har varit runt på under mina år. Okej, en brud av...låt oss säga blandad härkomst kommer in med 3 ungar och ska hyra film, ha godis, hela baletten. Hon har ett sk "bonuskort" vilket ger henne en viss procent av det hon betalar insatt på kortet, och billigare filmer om du är under 18. Av alla filmer som finns har hon bara valt sådana med icke fungerande streck-koder vilket gör att alla siffror måste slås in manuellt, dessutom har hon plockat på sig 10 stycken, plus en satans massa små godisgrejer, läsk och bla bla fucking ha. Det står minst 15 personer bakom bruden som väntar, kortläsaren i andra kassan är trasig och givetvis har ingen av dom kontanter på sig. Nåväl, efter mycket om och men så är alla hennes grejer inslagna och fixade, varpå hon reagerar på att "det kostade lite mycket ;S;S;;S;SS???" en skillnad på 30 kr, på sin höjd. "Min dotter har ju ett kort så att det blir lite billigare, kan du inte fixa in det på det kortet istället??" "Ehm...då måste jag göra om precis allting jag precis har gjort, och det är femton människor bakom dig som har fått vänta ganska länge, men det är ju helt upp till dig om du vill låta dom stå och vänta dubbelt så länge" "hmm...jo, dra in det på andra kortet" En kärring som lägger sina mynt i slutet på rullbandet så att dom ramlar ner innan man hinner reagera och sen skäller ut mig för att jag inte "informerade henne om att man ska lägga pengarna på disken". En full idiot som hällde öl på mig när jag gick förbi, skyllde ifrån sig, stog ivägen för dörren jag skulle igenom och blir arg för att jag går rakt in i honom istället för att gå runt, för att sedan stå och snacka högt med sin tjejkompis om hur dum i huvet jag är men vägra svara/titta åt mitt håll när jag går fram och säger åt honom att det nog är bäst för honom att han håller käft. En kille som går rakt in i en när man bär på en satans massa ömtåliga grejer med repliken "störst först" och bemöter min blick med "Vadåra? jag är ju större än dig iaf". "Ja, och vakterna är ganska mycket större än vad du är och bara väntar på att få spöa på en idiot, men för all del..." Några snorungar som försökte sno kläder, drog på sig plagg i provhytten och sprang ut genom dörren. Tog nästan en timme innan vi fick tag på första killen, som sen fick ringa dit dom andra och klä ner sig till kalsongerna mitt på stan, jävla sopnyllen. Folk som är "lustiga" och kommer med "genomtänkta" kommentarer som "En trisslott tack, gärna en med vinst!!" "Finns det ingen prislapp, ja då är det väl gratis!!" osv osv osv.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Åh, det här är ju bara min tråd.. En tjej som har ätit pizza med sin man kommer tillbaka från toaletten, svettig och stirrig. Tjej - T Min arbetskamrat - A T: Ja eh, det hände en liten olycka.. A: Hm? T: Ja, jag blev sjuk.. A: Jaha, går det inte att spola eller? T: Näeeeh.. Asså....Eeeh A: Är det i toaletten? T: Jaadå! A: Så vad är problemet? T: Du får gå upp och titta. Visar sig att tjejen har spytt på golvet, väggen, i handfatet och lite överallt. Förra söndagen satt det en gullig man och pratade med sin låtsaskompis (som till och med hade fått en egen barstol). Han beställde dock inget åt sin kompis. Snålt. Kommer alldeles för ofta in människor som inte fattar att man inte kan ta ut pengar inne i baren, och de missar totalt att det finns en bankomat utanför. En man som jobbar i köket har alltid likadana konversationer med mig: Kille - K Jag- J K:Är du trött? J:Nej, jag är jättepigg! K:Aaah.. Du vill röka på? J: Nej? K:Vi ska röka, vi ska sniffa, vi ska dricka.. Vill du ha kola? J:Nej tack K:Varför är du sur? *sårad blick och går iväg*
My heart lives in my vagina.
jag jobbar på en ica-butik i en förort med diverse lokala förmågor o såklart en bunt knäppa kärringar. bland annat en polsk kärring som pratar med exakt alla. o har hon väl börjat snacka så kommer man inte därifrån om man inte "råkar" få ett viktigt telefonsamtal på kontoret, dvs en kollega räddar en. hon pratar även med andra kunder som tycker att hon är jobbig. fast nu har hon börjat fatta varför vi får i telefon varje gång hon ska prata med oss. sen har vi en lirare som jag kallar för mamas boy. han är väl i kanske 25års-åldern, jag vet inte om han är lite efter eller om han bara är konstig. i alla fall han ska också stå o snacka i tid o otid. han ska alltid handla en massa saker åt sin alkismorsa. han söker även jobb hos oss en gång i veckan. förut fanns en kärring som jag döpte till beiga tanten. nu har jag inte sett henne på ett tag. är väl i 50-60årsåldern. bär alltid beiga kläder. hon verkar vara något slags nyblivet hälsofreak. så det ska enbart handlas nyttigheter och ekologiskt. hon har klagat över att godis är billigare än grönsaker. hon går runt i butiken och letar efter småsaker att gnälla över och klagar jämt över att allt är så dyrt nu för tiden. sen såklart dom självklara virriga tanterna, alkisarna som pantar o snattar, de som är lustiga i kassan, de som klagar på allt etc.
haha dock sant att det är billigare med snask än grönt :) .. why
RATED R!
Haaata folk som är lustiga i kassan och som inte fattar att 500 andra redan kört samma skämt innan. "Mjölk i kaffet?" "Nej, svart. Som sjääälen (alt. samvetet)"Th1ef Haha fyfaan, hur lyckades hon med det. Kunde hon inte hålla sig i toaletten. Jag har också en spyhistoria. M = småbarnsmamma S = Min kollega M - Eeh, ursäkta. Det har hänt en liten olycka... S - Jaha? M - Jaa...min son kräktes här på golvet S - Ojdå, vill du ha papper? (Enligt mig HELT befogad fråga, bara för att man är anställd så betyder det inte att man ska städa upp folks spyor) M - Eh, nääe...vi tänkte gå... S - (exploderar inombords) Jaha, jaja. Jag var nära att springa efter kärringen när jag hörde det här. Hur fan kan man förvänta sig att nån annan ska städa efter ens egen äckliga unge!!?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
haha kom på nu att mina arbetskamrater hade sett beiga tanten springa runt i butiker i farsta centrum o klagade på allt o alla.
märia Vi borde införa en Festivalbuss-policy. Spyr man på festivalbussen får man torka upp det själv, eller betala reseledarna 1000 kr så torkar de upp det. Vi skulle vi rika!
Th1ief när jag o min polare åkte buss från polen till ukraina o min polare tappade en ölflaska i golvet så kom dom skitarga med en handduk o tvingade han o torka upp det.
Skivsamlare
2009-02-10 11:43
Jag jobbar på ett gym, och på tisdagar och torsdagar öppnar jag klockan 06.30. grejen är att det är alltid runt 6-7 pers som står och väntar när jag kommer vid 06.20-06.25. Jag får inte öppna innan 06.25 due to försäkringar osv, de gäller från våra öppettider. men nu är det så att hon som var innan mig, som jag vikar för, tydligen öppnar redan 05.50 :| så varje jälva tisdag och torsdag har jag sura jälva tanter o gubbar som gnäller på mig om hur värdelös jag är ungefär. så otroligt jälva drygt, och jag har ju förklarat för dom att jag inte får öppna innan 25 över -.-' men vecka efter vecka, så står dom där, från typ 05.50 och väntar. jag fattar fan inte varför dom inte bara kommer dit runt halv, när dom ändå inte får komma in? aaaagh! jag menar, vill jag handla på konsum kl.07.45 men dom öppnar 08.00 är det ingen som släpper in mig heller. jag hatar dessa människor alltså!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK ja fy fan för folk som inte respekterar öppettider! När jag jobbade i butik så stängde vi kl 00 på helgerna. Typ fem i stängde vi alla dörrar och lämnade en öppen från insidan, man kunde alltså bara gå ut och inte in genom den. Tror ni inte att folk står utanför och väntar tills nån går ut så att de kan smita in?! Wtf liksom, det är ju låst av en anledning. Butikspersonal vill, tro det eller ej också gå hem och sova på kvällen. Vissa gånger var vi tvugna att placera en anställd vid dörren som släppte ut folk och såg till att ingen gick in!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Hos oss är det ingen som försöker smita in när vi har stängt, men de försöker (nästan jämt faktiskt) köpa en stor stark på väg ut i garderoben vid fem i stängning. Hade jag serverat ett glas öl till alla människor som är på väg hem skulle vi inte ha några ölglas kvar.. Förra fredagen arrangerade en vän till mig fest på mitt jobb, och när klockan är tre och dj'n har stängt av sina grejer får hon för sig att hon ska sätta på en "lugn låt" så att alla förstår att de ska gå hem. Hon sätter på Sommartider med Gyllene tider, och alla som var på väg ut rusar in igen för att dansa. Jag ville strypa henne långsamt.
När jag jobbade i en videobutik så kom en gubbe in med sin hund 5 minuter innan man skulle stänga, varje gång man hade kvällspasset. Han köpte alltid skit lite blandgodis och pratade på om sina dagar som sjöman på olika fartyg i vattnen runt asien.. Han berätta om hur han sköt pirater som försökte ta över skeppet och gnällde alltid på alla "sotpanner" som höll på att ta över Sverige. Han berätta även om när han misshandla någon uteliggare som brukade sova på vinden i hans hyreshus.. Det är typ de jag kommer ihåg, för man stängde av efter ett tag eftersom allt som kom ut ur hans käft var fördomar och rasistiska utlägg.. Fick säga till bestämt att jag var tvungen att stänga kväll efter kväll, men han tycktes aldrig fatta att jag varken hade tid eller lust att stå och lyssna på hans skit snack..
my name is xelly smelly
märia känner igen det där.. jobbar också i butik och kunder har alltid rätten att gå in i butiken tills kl slår kalle. sen måste dom även ta sig till kassan i samma stund för att dem stänger systemet :) men ja är med.. har fått jaga fittor till kunder runt butiken tills man blir riktigt pissed o tar tag i dem o leder fanstygen ut genom larmbågarna. dom gör det enbart för att jävlas, många gånger undrar man ju om man är med i dolda kameran så jävla stört som folk beter sig.
RATED R!
Justeja, hade ett gäng snorungar som stog kvar i femton minuter efter stängning för att jag tänkte vara lite schysst och låta killarna få sin jävla film så de hade nåt att göra. Resultatet? "Ne, det blev ingen film" efter 20 minuters letande.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Senast idag så kom det en snubbe som full och förmodligen påverkade av nåt annat och gick inne på ett skyddsområdet i hamnen, utan någon packning. Först trodde jag att han var styrmanslärling för han hade en jacka som liknande deras, men när han kom närmare så såg jag att det var en vanlig jacka och att han var ganska ung och dessutom påverkad. Så jag går fram emot honom. Han: Asså hur kommer jag ut härifrån Jag: Eh kom du från en bil eller? Han: aahh eh nae Jag: Vadå kommer du från båten? (det ska inte gå att ta sig dit från båten) Han: aah Jag: Hur kom du ner hit då? Han: asså ingen aning jag har irrat runt här i en halvtimme typ Sen så ledde jag bort honom från området och lämnade över honom till en annan. Jävligt skumt alltså för därifrån han kom ifrån så ska det inte gå att komma till från båten, då det enda sättet att göra det är om man lyckas ta sig ut via bildäck men där stog det typ 10 pers så de hade stoppat honom. I och med att man måste gå via terminalen och gå genom tullen.
DIF!
Jag arbetade i en blomsteraffär i kassan. Vi hade halva priset på hyacinter. Ordinarie pris 12:90. En äldre bitter dam kommer och köper 2 st hyacinter som är märkta med röda "Halva priset"-lappar. J= Jag H=Hon H= (kommer fram till kassan) J= ja, då hade vi halva priset på dessa H= ja, det är halva priset, så det blir 6,45kr för varje hyacint. J= ajamen, jag tar bara betalt för 1, så blir det rätt. H= ja, det är halva priset för dom. J= jo precis.. stämmer.. då blir det 13 kr då (12,90) H= mm...lägger fram 13st 1-kronor Sen kommer hon tillbaka efter ungefär 45 sek och påpekar att på kvittot står det 1 x hyacint 12.90kr. Jag förklarar: J= ja precis, men jag tog bara betalt för 1 hyacint, och då blir det rätt summa. H= nej.. varje hyacint kostar 6,45kr. så det har blivit något fel här. J= du har bara fått betala för 1 hyacint, så då blir det rätt summa pengar. Detta fortsätter fram och tillbaka en stund. Till slut tvingar hon mig att göra ett återköp, där jag får ge tillbaka henne 13st 1-kronor. Därefter slår jag in 2 hyacinter till fullt pris. Sedan trycker 50% rabatt. Och tar betalt på nytt, dvs 13 kr. Sjukt nöjd går hon därifrån. Absolut sjukaste jag upplevt hos en medmänniska.
Bebakshid Jamshid!
bajskorv hahahaha fyfan.har haft några såna kunder också men har alltid lyckats övertala dom att det första kvittot stämmer. helst ska dom ju hålla på när man har en lång kö med otåliga kunder bakom den personen.
När jag jobbade på en bensinmack fanns det ett par godingar som brukade komma in. En favorit var ufo-mannen som trodde på ufon. Han cyklade jämnt till macken och köpte ett sexpack och tog sen taxi därifrån. Jag undrar än idag när han hämtade cyklen. Den värsta som kom in var dock siv som var schizofren. Hon luktade så illa att man nästan var på väg att kräkas varje gång. Hon brukade beställa en korv och stå och äta den i butiken. Inte sällan så skrämde hon upp resten av kunderna i affären. En gång stod hon och hetsade upp sig över varulvar och spöken och bad mig ringa en taxi för att hon inte vågade gå hem. När taxin kom bad hon mig ringa polisen för att taxiföraren skulle kidnappa henne.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
För ett tag sedan jobbade jag på en av Skånes största frisörsalonger och vi hade en riktigt knäpp kund. Hon vägrade tvätta sitt hår förrän hon kom till frisören. Det stank, det var skitfult och fettigt men hon tokvägrade alltså. Så en gång om året, när hon kom dit för att klippa sig, lät hon frisören tvätta hennes hår. Sen väntade hon tills nästa år igen... Frisören påpekade hur viktigt det var att tvätta håret och kvinnan köpte alltid med sig dyra salongsschampoon för 300kr/st. Men hon använde aldrig dem. Jag tyckte alltid synd om den hon hade bokat tid hos, sen fattar man ju att hon kanske inte hade alla hästar i stallet.
Hade en skön för typ 5min sen. Jag natt på hotel. En man som uppenbarligen bor på hotellet kommer fram till kassan och säger: -Can you call police? (jag) - Uhm, yes sure, what happened? (han)-Errhhh... I go out my room... and nobody say anything. (jag)- I'm sorry, what? (han)- Can you just call police? (jag)- Okey, but what do you want me to tell them? (han)- I dont understand. I go out my room. Room number two-onethy-one... and nobody say anything... I need to call police. (jag)- Okeey... but i still don't know what to tell the police. (han) - I don't understand, nobody say anything. I go out my room. Call the police! Det visade att han bara hade gått ut från sitt rum utan nyckel och blivit utlåst. Sen går han därifrån mummlande "i dont understand, i dont understand" med värsta kissfläcken på byxorna.
Gaby F24 knäa din chef i skrevet
http://www.aktivdemokrati.se/
Dessa kunder som inte kommer från Sverige (Jag är själv inte svensk) kommer fram till kassan och pratar i sitt språk även fast man inte förstår ett skit, man säger även till dom att man inte förstår vad dom säger... på Engelska / teckenspråk, sen blir helt plötsligt besvikna och går därifrån? Hm.. What a fuck?
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas
Jag jobbar med att fylla på lösviktsgodiset! Man får alltid höra "Är godiset på golvet halva priset/gratis?" av alla gubbar så tycker dom att dom är skitroliga!
http://yofosho.mine.nu
jag har fick en gång ett giftermålsförslag av en medelålders sydeuropéisk man med guldtänder vars hår hade delvid flytt sin kos. kan tillägga att detta var på juldagen dessutom. när han kom fram till kassan frågade han "är du gift?" och jag svarade nej. han mumlade något till, mina arbetskamrater höll på att avlida vid detta laget. jag var tvungen att replikera "om vi skulle gifta oss, försörjer du mig då?" detta tände en låga i hans inre. han bad om en penna och papper, plitade ner sitt nummer med stor omsorg (tog ett antal minuter) för att sedan komma tillbaka och försäkra sig om att jag skulle ringa hnoom. sedan campade han lite med sin whiskeyflaska och brownie. sen stapplade han till sas-disken (där man köper biljetter) och försökte checka in. det sista jag hörde var att sas-tanten sa till honom att "du är på landside. jag kan inte göra något. ditt plan går om 10 minuter". fransmän är roliga också. "I vannt vater vitt ze böbböls"
Kolbász for you, the Hungarian crew
Vi har en kund som käkar hos oss varje dag, han klagar också på maten varje dag. Man börjar ju undra varför han fortsätter komma till oss om det är så jävla dåligt=)!
413
Haha skön tråd!
Har väl hänt en del vanliga grejer som de flesta som jobbat på ica kan relatera till, men det sjukaste var när jag skulle ansvara för ett event (det är lika fancy som det låter, man kopplar in en fläkt in i en hoppborg och kollar så att 11-åringarna inte darkwing duck-hoppar 5-åringarna).
Hursom så var det en sån trofé-hustru från nacka som parkerade land rovern och tyckte att det var alldeles utmärkt med en barnflicka som jag själv när hon spontanhandlade lite. Det är det jag misstänker för hon bemödade sig inte ens titta på mig när hon lämnade av sina lacoste-ungar och verkade rätt jävla dryg. Allt går iaf bra tills en av dem drar en roundhouse på den andra och han börjar gråta.
Vid det här laget har morsan kommit tillbaka (fortfarande rätt dryg men inte så att jag brydde mig egentligen) och lutar sig fram och ska trösta lille osmo vallo jr som ligger och gråter. Helt plötsligt springer en av 4-åringarna fram och börjar jucka henne bakifrån, alltså riktig doggystyle, han hann med att
"göra en KISS" innan hon skräckslaget hajar att hennes lille he-man varit uppe och smyg-tittat på mamsen och pappsen och blir helt stum typ "Nej men... oscar! vad... varför... så där får man INTE göra!" allt medan jag står och gör mitt allra bästa för att inte asgarva. Karma baby!
Jobbar på fotoavdelningen i Media Markt, Malmö och stöter dagligen på konstiga människor. Just idag så var en man i 45års åldern som hade skrivit ut några semesterbilder på sin familj och bilderna hade kommit ut lite mörka och han skriker ut vid vår info-disk "Jaha där ser man, min fru och mina barn ser ut som några jävla negrar!!" Gick en kille igenom avdelningen en gång, fram till min kollega där han stannar och säger, "Har ni någon jävla jude som jobbar här eller??" och bara går iväg.. fattade noll.. händer att jag får ta emot kunder på arabiska och får väll lite skumma blickar från svenska kunder, häromveckan så var det en som gick förbi och mumlade väldigt högt "suck...arabjävlar...) vanligaste är att folk också säger "nej tack! jag kollar bara!" och går sekunden efter till min kollega och frågar efter något specifikt. Man vänjer sig vid sånt.. Dock är jag glad att jag bor i Lund..
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
hurricaneknight klart som faaan man säger negerbollar...det är så de heter o tar man illa upp av de borde man nog hålla sej inomhus...kokar i mej när ja läser gnäll om sånnt jävla larv ontopic så har vi en fin snubbe på mitt jobb...lr ja praktiserar som fastighetsskötare o en typ som bor i området har ingen ström i sin lägenhet helt frivilligt....han har även velat runt stupfull i bara kallingar i trapphuset så att jouren fick komam o låsa in honom i sin lägenhet eftersom han dessutom inte har några nycklar till sin lägenhet..
en död moderat är en bra moderat
casp.. det är väl här tråden kommer spåra ur, men det är inte "klart som faaan man säger negerbollar" . Det "heter" inte så, termen neger är förlegad och kan man inte acceptera det är det väl folk som du som borde hålla sig inomhus. Just ordet/fenomenet "negerbollar" har dessutom blivit ett sätt att förlöjliga och förringa vardagsrasismen i samhället, som tyvärr finns kvar lite överallt. kramar och kärlek till alla
http://www.aktivdemokrati.se/
Vi har också en gubbe som klagar på allt i baren. Alltid. På maten, musiken, sällskapet, ägarna och andra pågående event (Filmfestivalen, Gbgkalaset etc). Det enda som slipper undan ostraffat är ölen. Han handlar alltid på krita, och sist jag tittade var hans krita fem ihophäftade lappar med mängder av siffror på.
Skivsamlare
2009-02-18 19:29
fyfan.. mötte nyss den mest pantade kärringjäveln i norrland. Det "knökade" här i datorn för att hon inte avbokat ett träningspass hon bokat in sig på. Jag förklarar då snällt varför det lät osv. sen sa jag även att "det är bra om ni kommer ihåg att avboka passen ni inte ska gå på, antingen på internet eller genom att ringa oss. för i framtiden kommer det bli så att om man har två pass (per vecka) man inte avbokat och inte dyker upp på så kommer man inte kunna boka pass nästkommande vecka. detta pga att andra medlemmar som vill boka inte kan det när ni tar upp platser". ngt sånt, de flesta säger ngt i stil med "oj det visste jag inte, men okej *glad* ". Men itne denna skitkärring, hon började genast gorma om hur "jälva värdelöst det var" osv. detta hörde mina medarbetare och tyckte att hon var körd redan då, det gick några minuter och mina medarbetare gick iväg. då kom kärringen tillbaka, denna gång skrek hon nästa, o svor o spottade, och jag fick inte en syl i vädret att förklara ngt alls. tillslut så fick jag fram "det är inte jag som bestämt dessa regler, det är chefen. om du har synpunkter på detta får du ta det med henne". men hon fortsatte svära och skrika. Alltså seriöst?! Om du bokar en plats och inte kan komma är det väl inte så jälva svårt att avboka? whats the deal?! det fungerar ju så överallt. jag menar vi stänger inte av ngn om dom glömmer en gång, det är om det händer 2ggr per vecka. sen så är det bara själva bokningen vi stänger av, dom får självklart komma på passen om det finns platser över ändå. fyfan.. skönt att jag slutar här snart så jag slipper alla sjuka människor. Det är fan pinsamt att komma ut i "vucenvärlden" och se alla idioter det finns överallt. Jag levde i min gymnasietidsbubbla och bara längtade till att få komma ut på arbetsmarknaden för att slippa alla idioter i paralellklassen, men dom följer visst efter mig livet ut. suck.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss