Klardrömmande- Vad drömde du?
Vad drömde du? Jag snattade en Snickers på en Statoil i min dröm och den där Snickersen smakade mer än i verkligheten. Har läst runt på nätet och det ska tydligen vara omöjligt, vilka okunniga jävla dumhuvuden... Aja, skit i det, berätta nu om era drömmar!
http://myspace.com/saidhussein Jag heter Said.
Vad menar du? Att drömmen är så tydlig att ens undermedvetna i drömmen inte säger till dig att det är just en dröm?
hurricane du kanske borde skriva lite mer utförlig information om klardrömmande-lucid dreaming? Så att alla från början förstår vad du snackar om. Lucid dreaming eller klardrömmande betyder (kort sagt) att du under en dröm är medveten om att du drömmer, och kan på så sätt göra vad du vill. Ett förövrigt väldigt mäktigt kunnande!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
jag har ett par gånger drömt att jag är jagad på något sätt, sen "kommer på" att jag drömmer så att jag sen styr jag drömmen så att jag kan hoppa djävulskt högt och långt för att komma ifrån det som jagar mig. är det det ni menar?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Ordet klardröm kommer från engelskans lucid dream och är drömmar där man är helt eller delvis medveten om att man drömmer. Denna klarhet inträder oftast mitt i drömmen då drömmaren upptäcker att händelserna runt omkring inte alls är fysisk verklighet, utan en dröm. Klarheten triggas oftast av att drömmaren lägger märke till någon sällsynt, eller rent omöjlig händelse i drömmer, t.ex. förmågan att flyga, eller att träffa någon avliden person. Ibland inträder även spontan klarhet, utan någon som helst antydan från omgivningarna i drömmen. Från wikipedia!
Jag har under någon månad nu försökt öva upp den här förmågan.
Men det behöve rman inte göra för att vara med i tråden, skriv om vanliga sjuka drömmar?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Visste ni att folk har fått 360graders synfält i drömmar? Helt sjukt, kan inte ens tänka mig hur det kan ha sett ut. Aja, ta bort den här tråden nu admin eller någon!
jag drömmer sådan drömmar hela tiden, tokhärligt. Senaste drömmen så sprang jag runt med en stor jaktkniv och kedjade fast levande människor i zombieinvaderade hus. Sen slängde jag mej utfrån ett fönster på andra våningen, sprintade runt hörnet och klättrade snabbt som fan uppför ett paketsnöre som ledde till taket för att några andra levande människor inte skulle hitta mej. Jag hade ju mördat deras polare by means of zombi så de lär ju inte varit glada på mej. Drömmen började som en vanlig ostyrbar dröm men sen började jag kunna styra saker och trolla fram ninja-skillz och snören.
Mot obegåvat tal hjälper säkert ingen språkvård.
Jag har alltid tänkt mig att om jag skulle börja med Lucid Dreaming så skulle jag bli galen.. så jag vågar inte haha.
vikktorious Galen, hur menar du?
Luvli Yeah! Sånt är bäst! Jag drömde en gång att jag och en väldigt nära vän (som i drömmen hade ett annat ansikte) flög tillsammans. Vi höll i en mjuk gummibräda som var formad som en wakeboard. Vi höll i varsin kortsida. den var bananböjd. Och så svävade vi över områden i staden vi kom från, ställen jag kände igen, men där det brukade finnas vägar och skog var det nu hav. Så vi var plötsligt i paradiset typ. Och i natt, bästa på länge. Jag satt i en bubbla-cab. Åkte förbi den där golfklubben nära gillingebanan, sen plötsligt var vi i Australien, asså det var det finaste jag sett i hela mitt liv. Jävlar, är så jävla deppig nu. Jävla skitjävel. Jag att i passagerarsätet och en stor svart kille körde, Och han var min bästa vän. Han hade ett vitt turtlenecklinne på sig. Men bilen var som de är i England men vi körde på höger sida av vägen. Vägen var bredvid en gigantisk flod som var helt sjukt vacker. Det var en massa berg i floden som var helt symmetriska och jag skrek till föraren att han skulle kolla men han brydde sig inte. Se blev jag besviken för jag trodde att bergen var konstgjorda. Aja...
vroksjab P20 Finns folk som förlorat allt förstånd, struntat i sina karriärer och sovit hela dagarna. Tänk lite... Du förstår väl att om du i drömvärlden kan göra PRECIS vad du vill och även kan få det att kännas lika verkligt som i vakna livet sp kommer det krossa det vakna livet och bajsa på det? Jag har sumpat mycket av gymnasiet på grund av det här, men ska börja ta tag i det snart...
hurricaneknight Jo det beror ju helt på till vilken nivå man tar det till. Men ja det är klart att det kan gå "over your head" men man får väl knyta ihop säcken och slå sig själv i skallen ett par gånger om dagen! NU ska jag äta frukost , håll tråden levande!
Det är inte så lätt som du tror. När man kommer till en punkt blir man just galen! Börjar tänka att vem fan ahr sagt att den vakna världen är mer riktig än den andra. Lyckligtvis är jag itne ens i närheten men jag hörde om en snubbe som köpte en lägenhet i drömmen och träffade sin stooora kärlek och han lyckades komma till samma drömstad till henne och sin lägenhet varje natt. Now thats fuckin nice!
ok man fick ta vanliga sjuka drömmar sa du. nu minns jag dom inte lika bra men jag födde ett barn, sen stod jag i en sjö och badade ungen typ, på något vis lyckades den drunkna (INTE mitt fel) men jag fick panik och drog därifrån. Sen hade någon hittat ungen och klyvt den i tu på mitten. Detta fick jag skulden för och var tvungen att gömma mig, sen slutade det med att dom hittade snubben som gjort det egentligen. Nu skrev jag i väldigt korta drag utan detaljer, var väldigt detaljerat i drömmen dock. Har även haft en dröm när någon jagar mig som fan och sen blir jag trött på att springa så jag hugger personen i bröst och rygg kanske 10 ggr, det var rätt äckligt då jag fortfarande minns "känslan" när kniven gick in i köttet liksom. uuh. Hade såna här drömmar 3-4 nätter efter jag lagt av med en vana
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för mig är det bara så med mardrömmar. varje gång jag drömmer mardröm vet jag att det är en dröm och försöker alltid väcka mig själv. jag 'skakar' mig själv, vrider och vänder och ropar alltid på mamma. hon kommer aldrig. men jag vaknar
when I play doctor, I play to win
Hehehe en vana! Skön! Första drömmen: Storhetsvansinne, kunde liksom dra paralleller med en viss person i bibeln! Haha! Andra. Förstår PRECIIIIS VAD DU MENAR. Men jag har samma sak ibland med konstiga grejer, typ ibland när jag slickar tänderna och mina kinder så får jag liksom en rund känsla, ALLT känns runt, önskar jag kunde förklara det. Men ajg tror den där runda känslan kommer från en dröm...
;) jag vet inte om jag köper dina analyser dock...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
IM HIGH BITCH Haha' :)
Hade en jävligt sjuk dröm här om natten. Gärna inget jag upplever igen. Men jag skulle åka ner för en lång nedförsbacke, grusig och dan så jag satt lite på huk och börjar glida ner. Denna backe mättes väl vid en brant sluttning på hammarbybacken i Stockholm. Hur som helst, när jag glider ner så är backen fullsmockad med bajs, så jag glider igenom bajset och det skvätter överallt. En hel del hamnar i min mun och på mig. När jag är nere får jag kräkattacker och håller på att dö. Vaknar upp och tror jag fortfarande har skit i munnen. -"puh, det var andedräkten".
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Producent
2009-02-06 19:29
Har en polare som kan lucid dreama mer eller mindre på beställning. Vi höll på och tränade som fan på det för några år sedan. Jag slutade, han fortsatte, avis som faen. Borde kanske börja igen... så jävla awesome när det väl händer ju
Får det att funka emellanåt men svårt som fan att hålla fokus på det.. senast så vaknade jag av att en papperspåse bet mig i foten. Inatt hade jag en rätt nice dröm, lite halvlucid sådär.. Var på någon fest och hade fått tag i en najs kavaj med matchande lamborghini på parkeringen, Djupt grön cabbad jävel.. hann ragga upp en söt tjej, glida ut å röra lite på kärran, men när jag tänkte ta en sväng så vaknade jag. Skapligt frustrerande
mama said knock you out
Meh, missuppfattade allt då jag :U. sånna wackodrömmar har jag aldrig haft. Så man kan styra sig själv eller vad det nu handlar om mina bara flyter på.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
magnetism P20 Nä, vanliga drömmar som man kommer ihåg gills också! Apropå bajs: Jag drömde att jag skulle någonstans och enda vägen var genom en dörr. Gick in, nedklottrad grotta, sen plötsligt blev det en kloak och jag stod med bajs och skit upp till knäna. En tjejkompis hade ramlat ner och åkte förbi eftersom vattnet strömmade. Där nere fanns inget hav eller någopn liten kloak utan det stod tre läskig dobberman-hundar som åt upp allt som åkte ner. Jag försökte gå tillbka men det gick inte. Tjejen blev uppäten, inget blod, hon förminskades och åkte med benen före rakt ner i munnen på en av hundarna. Två meter kvar till slutet av tunneln. Gick verligen itne att gå tillbaka, jag insåg att det var en dröm, men eftersom jag nypte mig själv och det kändes, ville jag inget riskera smärtan av att bli uppäten av hundar. Började smida planer, men det var försent. Precis innan jag var nere vaknade jag och skrev upp vad jag drömde. BAJSHUNDAR HETER DEN DRÖMMEN.
Producent
2009-02-06 23:52
har hänt att jag drömt om en helt påhittad tjej t.ex. och blivit totalt förälskad i henne i min dröm, kysst henne men sen vaknat upp och tänkt DOH! det suger samma sak när man drömt att man plötsligt blivit jätterik men sen vaknar upp och inser att det var en dröm :(
samma sak när man drömt att man plötsligt blivit jätterik men sen vaknar upp och inser att det var en dröm Oh, det där hatar jag! Drömt ett par tusen gånger att jag blivit stenrik på lotto. Sen vaknar man och inser att allt var en dröm :<
Producent
2009-02-07 00:16
magnetism P20 yesbox, jag drömde nyligen att jag typ hade massa fonder i nåt stort bolag som var värda flera hundra tusen, och att jag inte riktigt upptäckt detta förräns då blev fett hoppfull och glad i drömmen men sen vaknade jag och var inte lika glad längre
jag minns, nu när ni nämner det, att jag hade en lucid dream igår natt. Jag var med i typ nintendo 64 goldeneye spelet och sköt massa militär gubbar, räddade hostages och smög omkring. Önskar jag hade såna drömmar klardrömmar oftare...
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Producent
2009-02-07 00:38
ja dom kan va fett sköna så länge de inte är mardrömmar eller handlar om pengar eller kärlek
Det är synd att man blir som en 8årig flicka när man drömmer en mardröm och vaknar upp. Annars går det ju hur lätt som helst att göra mardrömmen till en klardröm om du lärt dig någon teknik. Bara man vet att man drömmer, är medveten om drömmen så kan man bara önska sig att vara någonannanstan så kommer man det. Om inte ens undermedvetna ska hålla på att jävlas. Finns folk som försökt ta sönder glas men inte lyckats, när de sedan gett upp så har de kollat mot glaset som gått sönder av sig själv... Eller försöker släcka lampa. Gick inte. Sen håller snubben för ögonen och släcker. När han tar bort handen så är det släckt. Hehe...
Hur tränar man upp sig för att lucid dreama då? Nu orkar jag inte en länk till en sida på 40km lång text, utan bara i korta drag tänkte jag :)
CAMPIONI!
När du vaknar, vare sig slutgiltiga uppvaknandet eller mitt-i-natten så skriver du ner allt du kommer ihåg i ett block du ska ha bredvid sängen. Direkt ner på papper. Du kommer alltid ihåg mer än du tror, och gör du inte det så skriver du istället hur du kände när du vaknade. Gör det till rutin så övar du upp minnet så kommer du ihåg fler drömmar. I uppvaket tillstånd ska du ett tiotal gånger om dagen fråga dig själv om det är en dröm eller om du är vaken. Sen ska du göra en så kallad reality check; NYP DIG SJÄLV, SLÅ PÅ EN STRÖMBRYTARE (FUNKAR TILL 90% INTE), SMAKA NÅGOT (SMAKER ÄR OFTAST OBEFINTLIGA ELLER VÄLDIGT SVAGA I DRÖMMAR). Gör du dessa två till rutiner kommer du efter en månad ha kommit någonvart! Det funkar om du verkligen gör det! Jag kände skillnad efter bara ett par veckor. Kom ihåg mina drömmar bättre... Men det andra är svårt. Men gör du det till en rutin att fråga dig själv så kommer du även göra det i drömmen, och då kan du i drömmen inse att det är en dröm eftr dina reality checks och sedan göra det du vill i drömmen...
Producent
2009-02-07 04:01
Började med realitycheks och gör det fortfarande även fast jag gett upp träningen. Förövrigt har jag en annan polare som alltid har lucida drömmar och blev aschockad när han fick reda på att alla inte visste om att dom drömmer när dom drömmer. Bara för nått halvår sen, han är 18. lite crazy ändå
Efter att ha plöjt igenom 4 säsonger av Sopranos på 1-2 veckor så har karaktärena i serien dykt upp lite då och då i mina drömmar den senaste tiden. Jag har börjat oroa mig för att jag tittat lite för mycket på serien. Det har hänt några gånger att jag fattat att jag drömmer vilket varit väldigt kul, en gång bestämde jag mig för att flyga vilket jag också kunde göra. Det var väldigt häftigt, jag cirklade runt över en liten stad och den påhittade staden såg väldigt verklig ut ifrån luften, ifrån en vinkel jag egentligen aldrig sett något från innan. Men när man väl börjar fatta att man drömmer är det svårt att hålla sig kvar i drömmen och man måste anstränga sig för att fortsätta kunna spinna vidare på sin drömstory.
Buddub Ja exakt så! Särskilt när man äntligen lyckats styra över drömmen på en Lösning av drömproblemet. Tex vaknade jag en gång just efter jag hittat kontanter med vilka jag skulle kunna köpa ammunition till vapnen som skulle rädda min mamma från rymdraptorn som ville äta upp henne.
Mot obegåvat tal hjälper säkert ingen språkvård.
vroksjab P20 : Jag tänker mig att det typ kommer gå till överdrift så jag kommer tillslut inte kunna skilja på verkilghet och drömmar. Och det kommer göra mig tokig tillslut.. before you know it så står jag och mördar horor nere vid Feskekôrkan.
detta har inte med lucid dream att göra, antar jag, men har ni någonsin drömt att ni faller ner och känner ett enormt tryck som man måste ta sig upp ur annars kommer man aldrig att vakna? Det har hänt mig ett antal gånger precis när jag har somnat eller innan jag somnar. Det är fett läskigt.
hahaha, seriöst detta måste vara årets flummigaste tråd hittils! kul läsning som fan. det är ju jävla underbart med detta fenomen!
Satans sällan jag minns mina drömmar men en gång var det sjukt läskigt. Jag vaknade helt dränkt i svett och somnade om, vaknade igen helt blöt och fick byta lakan två ggr. Sen vågade jag inte lägga mig igen då det handlat om någon galen snubbe i en kåpa som inget hellre ville än att ta död på mig. Sen somnar jag tillslut igen, allt fortsätter, han är ännu närmare nu och jag flyr ut genom en skog, precis som innan, han är hela tiden bakom mig, jag är livrädd, springer fram till ett stup. Inser att jag är fast och kommer att antingen behöva hoppa ner o dö eller möta honom. Då går det upp för mig att det är en typ av dröm eller snarlikt. Den jävla galningen i svarta kåpan springer mot mig men jag är inte rädd längre. Han måste bara dö känner jag och slänger mig över honom, vi möts i en duell på klippkanten. Det är sådär spännande som i en film, bara att jag är helt övertygad om att jag kommer vinna. Han drar någon stor kniv och jag lyckas enkelt knäcka hans hand, trycka in kniven i bröstkorgen på honom så den glider halvt in. Sen eftersom jag vet att det inte är på riktigt så slänger jag mig med honom utför stupet, jag bara skrattar och vi faller i hög fart mot marken. Jag vänder på honom i luften och riktigt gosar in i mig i hans luva då jag ligger på ryggen på honom när vi faller mot marken. Det är vilsamt och skönt att falla flera hundra meter. Jag känner hans skräck och känner hans lidande, precis den skräck jag känt innan, han landar i marken, kniven borrar sig hela vägen in i bröstkorgen så det knakar när då ben och brosk krossas. Jag ligger kvar som om han var en gosig madrass och vaknar efter några sekunder. Känner mig helt euforisk och är uberlycklig. Skrattar nästan lika galet som jag gjorde i drömmen och känner att jag överlevde natten. Förlåt att det blev lite långt men det var en sån jävla känsla.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
jag drömde at jag var och köpte fiskar till mitt akvarium och så började jag snacka med kassören som tydligen var ägaren, när han erbjöd mig ett jobb så fattade jag att de var en dröm på en gång och vaknade upp ur mitt slummrande ;)
Haters gon' hate...
jag blir bara blind i mina drömmar nu hela jävla tiden. börjar bli uttjatat. Och typ stötar i huvudet titt som tätt.. Annars brukar jag göra både det ena och det andra i mina klardrömmar, eller försöka snarare, det är förjävla drygt att det ska va så svårt att råna en bank och ta roligt bara för att man drömmer =D
cry me a river! --> thcrew
ToyboY P23 YEAH! Fan vad fett med såna drömmar! Förstår dig verkligen. Men jag lyckas aldrig ta sönder något. När jag slår någon i en dröm så slår jag i slow motion och snuddar typ. Däremot EN SJUK GREJ: Enligt forskare och klardrömmare är det sällsynt att känna smaker och lukter i drömmar, men det händer ändå ganska ofta, men smakerna och lukterna är hundra gånger svagare. En gång drömde jag att jag gick runt i en skön stad. Litne skön by mitt i natten. Går där och komme rpå att jag drömmer. Kommer på att jag kan ju fan snatta något eller gå in i en butik och muncha och kolla om jag känner smaken. Plötsligt stiger en statoil upp från jorden och ajg går in. Snattar en snickers. Godaste snickers någonsin, mer smak än i verkligheten! Helt sjukt gott. Se började kassören skrika och tog upp ett basebollrack. Jag frågade mig själv om jag drömde. Slog en kille på käften och missade helt och förstod att det var en dröm för att man snurrar inte runt ett varv i verkligheten om man slår så sakta som ajg gör i drömmar. Så fortsatte jag äta snickersen och vaknar när den smakar som bäst. Fan...
hade varit riktigt nice att få komma ihåg sina drömmar, kommer typ aldrig ihåg dom när jag vaknar, å det är ju rätt tråkigt, men undrar om det "i uppvaket tillstånd" saken, fattade inte allt där , tacksam för svar=D
fbg
Skriv bara ner allt du känner när du vaknar. Tryck ut det, för till slut kommer man ihåg det, koncentrera din hjärna. Man får fan ont i huvudet! Så mycket ska du tänka! Effektivt! Duktiga klardrömmare suger till slut på att skilja på verklighet och dröm! Vilket inte kan vara helt okej! Haha...
hurricaneknight Blev tjockt sugen på snickers nu.. Har något vagt minne av att jag i nån dröm åt krusbär och dom smakade nåt helt galet fint. Nästa dag åkte jag till släktens landställe bara för suget efter krusbär fanns i skallen på mig. Plockade flera liter och tvingade min gamla mormor göra krusbärspaj och kräm medan jag hävde i mig krusbär. Dock blev det aldrig lika smakrikt som i drömmen. Fan nu blev jag sugen på krusbär oxå... Bäst o börja laga middag nu!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
ToyboY yeah! krusbär! Vet inte om smakminnen och luktminnen placeras i hjärnan och att vi sedan kan locka ut den och smaka på det i våra drömamr hhaha
Alltid när jag förstår att jag är i en dröm så lämnar jag drömmen och kollar under mina ögonlock, hur gör jag för att jag ska kunna fortsätta drömma utan att vakna upp när jag förstått att jag är i en dröm?
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Producent
2009-02-08 19:48
sexdrömmar kan också vara bra på att överträffa verkligheten
KajamaN P26 Har inte någon källa här riktigt. Men förstår precis vad du menar! Det jag gör är att blunda och precis som du kolla under ögonlocken. Sen koncentrerar jag hjärnan som fan och skapar en fortsättning på scenariot. När du väl somnat om då kommer du till stället du hittat på! Det är drömmarna är som verkligast. På morgonen när man vaknat och koncentrerar sig för att hamna där i drömmen igen. Då händer det grejer. Men kom inte imorgon och säg att det inte funkar. Ansträng dig som faaaaaaaan.
Hänt mig 3 dagar i rad nu . . Exakt samma dröm . . Jag spöar skiten ur mitt ex! Nästan så jag vaknar o har ont själv. Skön smärta dock haha
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Haha dig vill man ju inte bråka emd! Haha