I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flipperspel i lägenhet?

Övrigt - Blandat

2009-01-28 19:07

Flipperspel i lägenhet?

Tjena

Som rubriken säger är jag sugen på att ställa ett flipper i vardagsrummet. Tänkte om folk här har erfarenheter runt ämnet? Saker som ljudnivå, vikt på asen, underhåll, strömförbrukning osv. Känner du någon som har ett flipper hemma i lyan? Berätta om de stött på något problem.

Tack på förhand

mama said knock you out

2009-01-28 19:08
Tar nog rätt mycket el, men sätter du in de bara då du ska använda de så äre chill.. Låter mycket...
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-01-28 19:50
Jag hade en sånn N64 ställning som dom hade på leksaksaffärer o tv-spels affärer när det var nytt...den var fett tung att bära upp, drog dock inte särskilt mkt ström...jag förstörde den helt när jag skulle göra mig av med den men men...det ä'r ju rätt coolt tar lite plats bara! Jag vet att det inte är ett flipper men principen är samma!

är ditt vardagsrum stort så go for it...big pimpin!

2009-01-28 20:15
finns avstängningsknapp under spelet men lär väl dra en del sås, särskilt om det är massa lampor osv. Nya spel drar säkert mindre än gamla. Ljudnivån kan nog va käpprätt åt helvete om du bor dåligt till.

räkna med 200-300W, 80-150kg (lådan utgör såklart den mesta vikten).
Underhåll kommer nog inte vara ett sådär jättestort problem om du får tag i ett fräscht spel och inte misshandlar det så mkt. Men visst kan du få fixa lite smågrejer med tiden, aldrig kul med trasiga spel. Balansera om det får du garanterat göra och spänna om flipprarna osv, men det lär väl va bra mkt enklare än att fixa elfel och trasiga komponenter (iaf om man som mig är tekniskt inkompetent).

Nyare spel är i regel tyngre än äldre.
Nyare spel drar i regel mindre ström än äldre.

Lever om gör de alla, men det är ju en del av charmen. (Nu går det väl att isolera lådan lite, men hur kul är det)
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-28 21:08
haha kommer ni ihåg att man kunde stänga av/på Flipperspelet så fick man ett gratis spel :)
stop bröd!

2009-01-28 21:17
jag kommer ihåg sägnen.. men jag vågade aldrig testa själv! är legenden sann?
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-01-28 21:22
Sticky

haha word, varje gång på sibylla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-28 21:25
hahaha....ja den stämmer fast inte på alla, men det var iuförsig ett par år sen nu :S
stop bröd!

2009-01-28 21:34
enda flipperspelet "starta om" funkat på (för mig) är ett privat på 80talet, och jag har startat om bra många spel med åren (av andra anledningar) :D
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-28 23:10
ehhh...ärligt talat jag har testat detta hela min uppväxt påen hel del flipper spel, ca 50st, kanske fler tom...det har ALDRIG funkat!

2009-01-29 00:17
taskigt läge hörru....det funkade inte ofta, men tillräckligt för att man testade varje gång i hopp om att få ett gratis spel! haha fattig var man när man va liten....
stop bröd!
Admin

2009-01-29 01:25
En polare till farsan hade ett flipperspel hemma när jag var liten. Det var kul att åka till honom.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-29 01:58
Evolution P25 skrev:
En polare till farsan hade ett flipperspel hemma när jag var liten. Det var kul att åka till honom.

Hahahaha.. Ok, det var ju intressant. Jag tror jag kör en PrtSc på den och använder den som skrivbordsunderlägg. Så har jag lixom den viktiga informationen. Hahaha du är fan rolig du Evolution!!1
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-01-29 02:57
Snacka med Bert Karlsson, hört att han spelar flipper flera timmar om dagen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-01-29 11:15
Peacerich

Jag försvann visst lite i mina egna minnen där. Poängen var att det var inga problem att ha det (eller jag vet inte om grannarna klagade på honom), förutom när ena flippern gick sönder. Antingen var det tröttsamt att fixa själv eller så kunde han inte.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-29 11:27
Evolution

Roligt var det i alla fall. Inte riktigt lika roligt idag, men jag skrattade i säkert en kvart. Kan bero på tidpunkten på dygnet möjligtvis.

Jo jag har också varit hemma hos folk som har haft flippers.... Alla i lägenhet, så det skall väl inte vara något problem, så länge man inte sätter igång och spelar klockan tre på natten? Dom kan ju föra visst oväsen. Sen är dom ju tunga som fan.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-01-29 12:30
haha jag fick ett sånt litet plast flipper spel i julklapp nångång för längesen, faaaan va kul de va i nägra dagar....nästan som ett riktigt haha1
stop bröd!

2009-01-29 19:36
joda

twc...

höhöh

ska bra spela en 5a-...shit va drygt det var...
1,5 timme senare fortfarande i liv med typ 5 extra bollar och all jävla skit...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2009-01-29 20:38
TWZ är det väl, twc är väl upptown mafakkaz?
hahaha.. det där med 1.5 är bara brikk, inte jag.
För mig tar det inte många minuter vanligtvis om det inte är ett bra spel som typ Champions Pub :)
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-30 18:02
finns de flipperspel man kan höja å sänka volymen på?
--------------------------->

2009-01-30 18:18
Vad kostar ett flipperspel först och främst?

2009-01-30 22:58
KoCone
gör det nog, dock är det ju inte det som kommer ur högtalarna som oftast är den största boven i dramat utan alla mekaniska ljud.

testie
10-50k eller så.
(äldre spel kan du självklart hitta billigare än så, men vid bra skick kostar även de mkt pengar)
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-31 00:19
testie P20

det kan variera stort beroende på model,företag,årgång och skick, Min morfar ägde ett flipperspel från williams en gång, och det fick han sålt för 15k vad jag kommer ihåg, det var dock rätt slitet och inte en av dom jättepopulära modellerna.

Så allt mellan 5-35k beroende på samlar värde skulle jag säga.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-01-31 00:23
KoCone P21

Ja, det finns en inställnings (meny) på dom flesta flipperspelen, där du stoppar i cashen finns oftast det man behöver för att ställa in allt.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-01-31 13:15
Jag hade ett pingisbord på tvären i mitt vardagsrum. funkade prima!
ett flipper är väl ingen big deal att skaffa, förutom att dom väger lite när man ska bära in skiten

2009-02-05 00:22
Ett tips bara se till så du kan fixa när det går säkringar på den och har massa extra. för det kan vara riktigt jävligt, speciellt på gamla goa flippers.
http://www.aktivdemokrati.se/