Magnus Betner: Stockholm
Jag såg några YouTube clip där han kritiserar Stockholm hårt som fan! Ett riktigt roligt clip om Stureplan som jag själv relatera till Toronto's downtown district. Anyways... Jag har precis kommit tillbaks till Sverige och jag planerar på att flytta till Stockholm inom kort. Har aldrig varit där innan så vill veta mer om Magnus och Stockholmslivet. Det verkar som folket där har fått en riktigt pessimistisk "New York state of mind" http://se.youtube.com/watch?v=7YwPDmmgBg4 (Inlägget ändrat av greggan 2009-01-26 17:15:04)
Vad vill du veta allt om stockholm? Allt om Magnus Betnér? Stockholm är en liten stad som försöker vara en storstad typ, mycket bittra missunnsamma människor och verkligen för jävligt så här års. Fördelarna är väl typ tjejerna och sommaren, annars är rätt mycket som betnér säger sant, men jag kanske bara är neggig.
gammle mange har en hemsida med blogg,där kan du få reda på mer om han. Det är ingen ide att rigna och fråa han saker då han oftast bara lägger på samt adlrig svarar på sms. och stockholm kan du ju kolla up på just alltomstockholm.någonting
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Helt ärligt så vill jag bara höra all hat och kritik du har mot Stockholm helt enkelt. I don't wanna run into any pleasent surprises once I move there, you feel? :)
från en filosof's perspektiv! Jag vill veta hur det är att leva där
okej,då är nog inte alltomstockholm det bästaför dig. prova att prata med en göteboragre om du vill höra hat. Vad kan man mer säga om stockholm? typ fjollträsk
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
bättre med skåningar har ja hört..om man vill ha den mörka sidan om sthlm... men sthlm är ganska nice..förutom att folket är stressigt och trängersig och är allmänt jobbiga... men ahh hänger du på rätt ställen är det fett nice =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
sthlm i mitt hjärta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äh om man snackar med göteborgare och skåningar kommer de bara beskriva brats känns det som. Men om du ska flytta hit kommer det vara plus och minus ändå, prova dig fram bara
stockholm må vara ett rövhål, men å andra sidan har jag svårt att tro att du hittar nån svensk stad som inte är det. eller rättare sagt, hittar du det nån jävla stans kan du väl hojta till?
http://www.kommandot.se/wp/
håll dig så långt ifrån stureplan som möjligt! håller man sig därifrån, så kan man iallafall låtsas som att det inte existerar...
Wisdom is wonder
Fan fattar inte att folk klagar på Stockholm. Stockholm är ju hur jävla skönt som helst. På vilket sätt är stockhom ett rövhål??! Sen tycker jag folk hatar lite för mycket på stureplan också, finns sköna människor där också. Allt är bara fördommar.
pesso P23 Det är ingen ide att rigna och fråa han saker då han oftast bara lägger på samt adlrig svarar på sms.heh, vilken läskig stalkervibe du skickade ut där ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2009-01-31 17:27
Det ända jag får i tankarna när nån nämner stockholm är langare o emos på "plattan".
Flyger fritt, landar platt
stockholm är som sagt nice..om man håller sig borta från brats...inte stureplan isig då det säkerligen hänger skönt folk där med... hännger säkert rikt skönt folk där med..men bortskämda brats har ja ingen positiv bild från..iaf inte efter mina egna upplevelser...men annars är södefolk jävligt chill =) och som sagt.. sthlm för mig (som komme från ett ställe utan tunnelbana och massa folk) känns väldigt stressigt.. speciellt i kommunaltrafiken i de centrala delarna..folk nästan välter pensionärer för att komma på tunnelbanan...folk ställer sig inte upp för höggravida eller folk med kryckor... och för alla som läste metros insändare så vet vu ju att dom inte häller reser sig och lämnar plats för höggravida SOM GÅR PÅ KRYCKOR ! så förutom den lilla detaljen så är ja jävligt nöjd med min flytt till sthlm =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Stockholm är skitnice ju! Jättefin stad och grym på sommaren framför allt. Och då bor jag inte ens i Sthlm utan är västeråsare bosatt i Oslo. Så mycket löjliga fördomar som existerar.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Graffare
2009-02-01 01:01
välkommen till stockholm söder eller förorterna, där är det mer laidback folk och om du åker till "fel" förort så är dräggen inne i centrum och dräggar.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
pesso: : Du har inte funderat på att sluta ringa och messa honom? Lät väldigt psyko... hahaha
www.soundcloud.com/lirzproductions
Håller man sig söderut i stan är ju Stockholm alldeles underbart. Hela Södermalm är ju kung. Men jag har inte heller nåt emot att knata omkring runt Östermalm, brats är inget som stör mig längre, har slutat bry mig om andra.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
stockholm är hur jävla nice som helst! ni som säger något annat har bara dumma fördommar från media antar jag... Konstigt att de blir lite stressigt?? fan 246246246 människor som ska till jobbet exakt samma tid! fördelat på typ 6 vagnar. men de är ju bara i rush hour! Jag bor på söder , intill nytorget.. bott här hela mitt liv nästan och jag kunde inte trivas mmer!! vintern är ju keff men vart fan är den inte de.. Sommarn är bättre än allt! sommaren i stockholm är bara som en enda stor dröm tills den är över! glida runt på alla underbara ställen som finns här. Jag Sväääääääääääääääär du hittar inte ett bättre ställe i sverige än våran älskade huvudstad! :) tack för mig
höga tornet har talat. UGH!
Blunted in stockholm
Joutzen P17: Vad tur att man sällan väger 17-åringar från Timrå's kunskaper om Stockholm särskilt tungt då..
DIF!
Stockholm är som man vill att det ska vara, fast främst som turen i övrigt vill att din plats ska vara i samhället. Betner är en aktuellare variant av Hicks, fast utan approachen och tekniken. Betner har en min och levererar samtliga skämt på samma sätt. men jag gillar hans innehåll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stockholm är nice.. speciellt om man håller sig inom den röda cirkeln på kartan
Söder är väl bäst, men stockholm i allmänhet är rätt nice om man nu inte väljer att enbart fokusera på de negativa sakerna..
det är mest sveriges klimat det är fel på.. på vintern är det ju allmänt drygt vart man än befinner sig. men på sommaren är stockholm kungligt! (iaf de två sommarveckorna som inträffar varje år)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Alla städer har fördelar och nackdelar. Personligen har jag under hela mitt liv haft en kärleksaffär med stockholm. Det finns nackdelar med stockholm som stressade människor. Men vilken stad innehåller inte stress?
www.susei.blogg.se
Triandafilo : "Men vilken stad innehåller inte stress?" Det finns nog många städer som är mindre stressiga än Stockholm.
Då kan dom som inte tål lite stress sitta i sin stuga på landet o ge fan i o komma hit helt enkelt! så blir alla nöjda
kan ju säga att jag uppskattar Sthlm innerstad mer nu, efter att jag var i London för ett tag sen... Sthlm är ganska mycket lugnare än de andra stora huvudstäderna.
Wisdom is wonder
Förutfattade meningar är riktigt idiotiskt... Man bör inte uttala sig om saker man inte vet något om. Stureplan är inte heller hemskt, folk snackar så mycket... Vissa ställen är värre än andra så klart men att döma ut ett helt område baserat på dessa känns rätt lamt. Om Toronto så skulle jag vilja säga detta: "Toronto is just like New York... but without all the things" (30 rock)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Filbunke: hitta en huvudstad som inte innehåller stressade människor så ska jag ta tillbaka mitt uttalande.
www.susei.blogg.se
Triandafilo: öh, du skrev stad, inte huvudstad.. nu ändrar du spelreglerna..
Oj,eftersom jag jämförde med sthlm trodde jag det var underförstått. Men okej Filbunken. Jag har då inte varit i ngn ostressad småstad heller. Varken i sverige eller i ngt annat land. Så jag står nog fast vid mitt uttalande iaf.
www.susei.blogg.se
Triandafilo F23 Åk till gråbo utanför göteborg, där finns ingen stress...Stupid.
Stockholm är bäst ingen protest! Har aldrig träffat så öppna och sköna människor som i Stockholm. Här är inte folk rädda att skaffa nya vänner iaf... och det gillar jag.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Triandafilo F23: Vad fan är poängen med ditt uttalande? Bara för att stress finns överallt utesluter ju inte det att sthlm är stressigare än andra ställen.. sluta larva dig nu.
Det var mycket positiv feedback om Stockholm här inne! ... har inte fått samma praise av andra jag frågat. Dom flesta i detta forumet är äldre grabbar så det är skönt att höra bra grejjer från någon som har en liten starkare bild på vad livet handlar om thanks for the responses.. respect.
extremerna växer ju lite med storleken på staden. visst kan vissa delar av stockholm vara rätt kassa med dryga folk med pissattityd, men å andra sidan finns det ju mycket bra i andra delar. snitt-stockholmaren är nog ungefär lika trevlig/otrevlig/dryg/stressad som vilken svensk som helst
http://www.kommandot.se/wp/
Om Toronto så skulle jag vilja säga detta: "Toronto is just like New York... but without all the things" (30 rock) Jag dedikera sex år av mitt liv till Toronto...
Personligen, så tycker jag att Toronto är allt för likt New York. Båda städerna har en layout och struktur som är "Horizontal-Linear". Olika boroughs som seperar dom olika klasserna, och en downtown district med "corporate buildings" där du kan se rika män i kostymer, samt tiggande uteliggare, på en och samma gata. En väldigt tragiskt bild by the way!
Och sen tycker jag både New-York och Toronto har starka "symptoms" av Capitalistisk politik. Hamnade själv i gäng kulturen pga. samhällets struktur. The sad part is, det finns tusentals mer offer där ute och ungdomsgängen blir bara fler och fler. Den äldre generationen kan kanske anpassa sig till en otrevlig medelklass och jobba sönder sig över 'chump change' , men dom yngre kommer 'hit the street' på jakt efter mer. They will not work for minimum wage when successful gangsters are counting stacks outside the mall.
Iof. har fått intrycket att Stockholm också har stora klass skillnader mellan delar av staden. So maybe you guys are already used to that kind of shit... I don't know
I innerstan är det inga stora skillnader mellan stadsdelarna. Däremot är det väldigt stor skillnad mellan t.ex Tensta och Djursholm, men det är rätt självklart.
Stockholm e lagom bra! har iof aldrig varit på andra sidan atlanten men i europa tycker jag sthlm som stor stad värkligen håller måttet. Fantastisk sommar och mild vinter. gott om nöjjen så som pubbar, resturanger och biografer. dåliga med stockholm måste nog vara en ganska dålig klubb scen om man ser till musik relaterade klubbar så som fatmilk eller dyl men det finns säkert små guld korn för den som orkar angagera sig. jag skulle rekomendera sthlm för ALLA som funderade på att flytta hit!
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Blaze we... du bor där eller? Och med ditt namn så är det du som kallar mig dum? Aja.. Filbunke: jag får väl ändå ha min egen åsikt,precis som du får ha din. Om man jämför med andra städer så ja sthlm kanske är stressigt,men om man jämför med städer i andra länder är sthlm luuuugnt.
www.susei.blogg.se