I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internet i studentkorridor (några frågor jag skulle vilja få svar på)

Övrigt - Blandat

2009-01-21 21:52

Internet i studentkorridor (några frågor jag skulle vilja få svar på)

Nu är det så att jag har tecknat ett avtal med BBB där jag betalar 149 kr för 100 megabyte.

Skulle dock vilja veta hur pass mycket man får använda internet om ni vet vad jag menar, vågar man ladda ner en film via torrent eller fungerar detta avtal och service som om jag skulle ha bott i ett vanligt hyreshus?

Moderator

2009-01-21 22:08
Det borde väl fungera som vanligt? Annars står det säkert i det avtal du precis har tecknat...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-01-21 22:13
jag har kompisar som fått "varningar" när de laddat ner som boende i korridor. delar de för mycket kan tjänsten lägga ner i 24 timmar
http://www.kommandot.se/wp/

2009-01-21 22:32
Bor i Umeå btw, tyckte att det från BBB sa att det är bara ladda ner. Om det inte står något sådant i avtal så är det väl bara köra tycker man. Internet körs genom den kommunala bostaden, alltså så bör det väl vara samma regler som om jag bodde i ett vanligt hyreshus.

2009-01-22 13:12
Läs ditt avtal...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-01-22 15:10
jag bor i studenkorridor och har inga som helst problem att ladda ner dock har ja inte BBB.