I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dubba filmer/klipp

Övrigt - Blandat

2009-01-21 17:39

Dubba filmer/klipp

Vet inte om det är rätt forum men...

Hur gör man parodi på t.ex djungelboken och såna saker som en del har gjort? Fick en enormt rolig tanke när jag såg Pippi Långstrump på någon reklam och måste bara göra det.

Så:

Hur dubbar man filmer/serier/tecknat osv ?

Rappare

2009-01-21 19:48
Jag har har aldrig gjort det själv, men så svårt kan det ju inte vara?

1. Fixa så att du kan spela in ljud och redigera dem t ex med cubase, fruityLoops, reason eller nåt annat (finns hur många program som helst )

2, Titta på filmen i fråga och spela in dina egna rader i micken. Lägg sedan in lite SFX på din ljudfil så den inte blir för tom.

3. Fixa så du kan redigera filmer t ex med Windows Movie Maker eller iMovie.

4. Importera ditt filmklipp och din ljudfil, synka skiten och exportera.

Något i den vägen tror jag...
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-21 21:42
enklast är väl om du har något bra videoredigeringsprogram, adobe premier är enligt mig bra men tillräckligt enkelt att lära sig sånna grundläggande saker som du behöver kunna till detta.

jag hade iaf gått tillväga så här (som edison också skrivit):

spelat in nya repliker med mic (går ju ibland direkt in i datorn utan att mic behövs)
släng in dem i ett enkelt audioredigeringsprogram (wavelab är simpelt)
fixa så att ljudet är som du vill och liknande

ta ner den/de scener ur filmen du vill dubba till videoprogrammet och lägg in ljudspåren där
sen kan du bara klippa och klistra i ljudet i videoprogrammet.

2009-01-22 18:03
Ingenting fungerar för mig :S

Är det något man ska tänka på eller ska det bara vara att installera? Jag får det inte att fungera

2009-01-22 20:09
jag fattar inte, vad är det du ska installera?

2009-01-23 15:50
Programmet. Ingenting fungerar ju "/

2009-01-23 19:31
Underlättar om du nämner vad det är för program du försöker installera.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.