Min pappa...
Jag har aldrig träffat min pappa. Varken jag eller min mamma vet speciellt mycket om honom. I slutet av sommaren kände jag att det var dags att ta kontakt med honom, vill ju träffa honom och lära känna honom, så jag får veta vem han är. Jag skickade då ett brev till honom, men fick aldrig något svar. Nu känner jag att jag skulle vilja ringa till honom istället, men det känns väldigt, väldigt jobbigt. Jag har absolut ingen som helst aning om hur jag ska hantera samtalet. Jag vet inte vad jag ska prata om, jag vet inte vad jag ska fråga, det känns som att samtalet verkligen kommer gå åt helvete, det får mig att inte ringa. Han har kontaktat min mamma för x antal år sedan, och ville då träffa mig. Jag ville vid den tidpunkten inte träffa honom. Jag var ju alldeles för liten (runt 7-9 år) för att ta ett sådant beslut själv, men mamma lyssnade på mig och respekterade vad jag ville då. Det borde hon inte gjort. Han kanske har skaffat familj idag och inte alls vill träffa mig längre, jag vet inte. Nu blev det lite längre och mer än jag tänkt i tråden, men för att korta ner det hela: är det någon som varit med om liknande och har något tips på vad man kan prata om, om jag nu skulle ringa?
om det e nåt du känner att du vill ta kontatkt med honom så gör det.han ville träffa dig en gång.men du var ung och var inte redo.och han ville ju träffa dig en gång...och han kommer nog vilja göra det.tror att inte det finns nåt specielt att säga.kolla han reaktion och möt honom istället för att prata i telefon.människa mot männsika... hooppas allt går bra.
Han visste inte att jag fanns förrän jag var typ 7 år. Han bor ändå typ 80-90 mil från mig, hade han bott här hade det varit en helt annan sak.
Ring honom, men ha inte för höga förväntningar så det blir värre sen om det inte går som du hade tänkt. Låter verkligen som en skitjobbig grej att göra, min pappa är fosterbarn och har några släktingar på hans sida jag vill kontakta men det tar emot. Minns att när han hittade sin biologiska mamma så hann hon precis dö innan dom träffades, men fick kontakt med två syskon och syskonbarn som han har jättefin kontakt med idag. Det kan ju gå jättebra, kan gå mindre bra, men kör på och gör det, du kommer ångra dig annars.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har tänkt på det där ett bra tag, att helvete vad jag skulle ångra mig om något skulle hända honom innan jag kontaktade honom, som t.ex. att han dog, skulle aldrig få chansen att träffa honom och lära känna honom. Ja, visst är det jobbig :(
Jo men jag tycker som King_of_what, med tanke på att han visat tydligt intresse en gång i tiden så tycker jag nog du ska försöka ta kontakt med honom om det är vad du vill, hans intresse kanske har svalnat över åren, men med tanke på att han redan känner till dig och att han visat intresse så är sannolikheten liten att han skulle "avvisa" dig eller ge en negativ reaktion.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
go for it!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gör vad som känns rätt för DIG, good luck!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Producent
2009-01-21 01:36
ja precis gör de som känns rätt....jag är med om samma grej, farsan bor i Tyskland. Har träffat han ett par gånger men finns absolut inget att snacka om liksom..så ja klarar mig ganska bra utan han
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Hur gammal är du? kan ju vänta om det inte känns rätt än, men annars ring. Tror det bara är att komma över tröskeln så går nog allt bra sen. Han ville ju träffa dig när du var liten som du skrev...
går det inte en massa program om sånt här på tvn? med nån halvkändis som jagar rätt på ens bortsprungna föräldrar typ. ring dit eller nått
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Det känns så rätt, men samtigti väldigt fel :( yessir: Snart 20. Pusherman: Det är ju inte så att jag absolut inte vet vem han är, har ju namn och adress och så...
Jag och min bror har heller aldrig träffat vår far. Jag känner heller inte att jag vill träffa honom. Han har själv aldrig försökt ta kontakt med oss. Vi blev lämnade direkt efter födseln så jag kan gott säga att jag inte vet ett jack shit om honom. Han har familj nu i norge det är det ända jag vet om honom. För flera år sen kommer jag ihåg att min mor försökte kontakta honom men han svarade aldrig. Jag tror inte jag vill träffa honom, iaf inte nu. Men om du vill träffa din far så tycker jag att du ska ringa honom. Du har inget att förlora eftersom du redan har förlorat honom. Inte för att vara dum men jag skulle inte ha höga förväntningar, han har redan lämnat dig en ggn, chansen finns ju att han gör det igen.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Bakelse: Han lämnade inte mig, han lämnade min mor utan vetskap om att hon var gravid. Dom hade känt varann i någon knapp månad bara, just därför jag knappt vet något om honom, då min mamma inte heller gör det. Hade han bara dragit och vetat att jag var på g så hade jag antagligen inte velat träffa honom.
Jaha, mina ursäkter då, missförstod. Ville bara lägga min synpunkt, men de var fel =) Iaf lycka till och jag hoppas du får en bra relation med din far.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Hehe, nej då. Jag skapade tråden just för jag ville ha tips och synpunkter. Skönt att höra lite om andra som sitter i ungefär samma sits med. Tack så mycket!
kolla upp honom på facebook :)
c.g.b.h: Det var faktiskt det jag tänkte göra, det var det som fick mig att skriva tråden. Jag hittade inte honom, men en kille som har samma efternamn och som jag tror är i hans ålder. Kan tänkas vara hans bror kanske, jag vet inte.
"och som bor i samma stad" menar jag med.
Redaktionen
2009-01-21 07:55
kör på.. det värsta som kan hända är att du får ett "nej".. eller vad man ska säga.. jag hade nog ångrat mig om jag inte hade gjort det. dock har jag inte varit i den situationen.. men det är vad jag tror iaf..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Testa ring han, glhf.
Nån vaken? dygnet runt? neaw.