I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Välja nation i Lund?

Övrigt - Blandat

2009-01-19 17:38

Välja nation i Lund?

Ja, vad säger ni?
Antar att de de flesta whoaare i Lund är med i smålands, men jag tycker det känns lite beigt.
Vilken nation ligget bäst till? Har typ alla mina föreläsningar på SoL, vad ligger närmst?
Hört att Västergötland ska ha bäst mat, det låter ju bra...

Är inte intresserad av någon festsnation. Jag är 24 och att festa loss med ett gäng 19-åringar ligger inte så högt på min prioriteringslista. Däremot vore det soft med lite annat som händer, typ tidning och så.

Är inte heller intresserad av att bo på nationen så bostadssituationen spelar ingen roll..

Måste välja imorgon så att jag kan får rabatt på busskortet..

2009-01-19 17:46
malmö nation är den bästa imo - har inte varit o festat på ngn nation på ett år typ men då tyckte jag det var rätt bra för att vara nationsfester.

2009-01-19 18:16
Vad är det för rabatt på busskortet? Kanske lönar sig att välja nation så fort som möjligt..
Walking the street of dreams

2009-01-19 18:23
Jag är med i smålands, och bor på smålands.

Visst finns det en del trist folk på smålands men ditt finns det överallt i Lund i.m.o.

Det är helt skitsamma vilken nation du går med i. Du kommer in på alla i vilket fall och tänker du inte bo där spelar det ännu mindre roll. Smålands har dock shysstat klubbar, sydskånska har ju svartklubben men där kan vi börja snacka B-igt.

Det som är skönt med smålands är att man slipper den skitnödiga studentikosa attityden som jag kräks galla på... Som bonus får man dock en del machovänster och popvänsterfolk som jag också kräks galla på.

http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-01-19 18:23
När allt kommer omkring är det ändå i Malmö man är när man rör på sig, så därför spelar det ännu mindre roll.

2009-01-19 21:33
Då kan du se mig plocka plånböcker i café kön om du har tur...du kanske blir utsatt tom...

2009-01-19 21:54
Det är ju därför man har en sån snajdig kedja från hällan där fran till plånboken i bakfickan :)

2009-01-19 22:03
Jag är med i Kristianstad Nation på grund av att den ligger närmast busstationen till Malmö.
Jag borde kanske vara med i Smålands men jag pallar inte eftersom de gånger jag besökt nationerna kan räknas på en hand.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2009-01-19 22:36
tack för all info

Min morfars far var snubben som satte dit prickarna på balkongerna på Kristianstads nationshus, så ska man gå med någonstans utifrån personlig koppling blir det väl där. Men jag tycker det känns ganska played-out hela grejen. Bra för 18-åringar som nyss flyttat hemifrån och nördar som måste leka av sig.

Lund är störst, så där kan man väl gå med utan att bry sig så mycket?
Hade nog valt småland om de in var så jävla pop-vänsterprofilerade.

2009-01-19 22:45
Gå med vart som helst. Spelar ju ingen roll, och alla är ju precis lika lökiga!

Gå med i blekingska eller något så får du i allafall lite motion när du ska gå dit och skriva in dig.

2009-01-19 22:47
Naizo
Busskortet med studentrabatt för malmö och lund kostar 500, annars 690, så det är skiljer en del. Satt i tel. med en dam från skånetrafiken idag och de hade mage att säga att det inte fanns något annat sätt än att komma med foto när kåravgiften var betald och har gått in i systemet. Dvs. vill jag ha busskort den här veckan blir det till att hosta upp 690 kronor.. så jag får köpa rabattkort tills kåravgiften är löst.

Jävligt pissigt system för förstaterminsstudenter.

2009-01-19 23:06
Stå på egna ben?

2009-01-19 23:43
hah ! Jag går också på SoL! Stod också o valde som en idiot när jag först började sen insåg jag att det inte spelar någon som helst roll vilken nation man är med i såvida man inte hade tänkt att engagera sig så jättemkt. Så jag gick med i Lund, för att den är så stor...

2009-01-20 06:32
Fredrik P27
I wish. I Lund och Uppsala är det obligatoriskt att vara medlem i en nation.

2009-01-20 06:36
Azziz
Vad läser du?

2009-01-20 10:46
c.g.b.h P24

Så det är ett tvång? Vad otrevligt, det visste jag faktiskt inte, finansieras de av skattepengar?

2009-01-20 11:19
ja asså jag fattar inte grejen med ditt nationsväljande heller du ska ju ändå bara betala terminsavgiften sen är det klart...eller vill du vara aktiv i nationen, spex o sånt skit? stå i baren på festerna? annars spelar det ju verkligen ingen roll.

azziz: 12.15 imorrn framför receptionen...jag bjuder på saft&bullar....du får ha en namnskylt för jag vet inte hur du ser ut! puss

2009-01-20 11:44
c.g.b.h
Fyfan vad ruttet. Tänker fan åka på halvpris (med bussen) tills jag kan fixa månadskort.

Läser också på SoL.. ;)
Walking the street of dreams

2009-01-20 12:36
Eller om det är du på bilden på din presentationsbild så kan du bara lägga dig i den ställningen nånstans kring kafeterian så löser sig nog allt sen...

2009-01-20 13:52
Min morfars far var snubben som satte dit prickarna på balkongerna på Kristianstads nationshus,

ofan! när jag var liten trodde jag att det bara bodde gamlingar i det huset pga prickarna haha

2009-01-20 14:02
Vad pratar ni om?
work some magic

2009-01-20 15:08
Fredrik P27
Jag tror att det finansieras av oss studenter som betalar in medlemsavgifter. Även av privata donationer från medlemmar. Jag tror inte att det är direkt skattefinansierat (är inte 100% säker), även om det ju är studiebidrag som går till att betala dessa avgifter, så någonstans har det med skattebetalare att göra.

MRsalesman
Vaddå fattar inte grejen? Man måste gå med i en, vad finns där att inte förstå? Nu blev det Malmö nation för jag gick förbi där och de hade öppet. Och så pratade bruden som skrev in mig stockholmska, och det är ju ett plus.

F.Ö.
Vart äter man billigast i närheten?

2009-01-20 16:03
Tri-Funk

HAHAHA, volleybollplanen utanför ingick såklart i din bild?

Tri-funk är för övrigt grymt aktiv nationsmedlem. Ska du inte göra reklam?
Toastare

2009-01-20 16:28
Lundastudenter, usch..

ta inte västgöta nation. Ni stör när jag hälsa på hos min mamma!

;)

Ta Kalmar nation och om det fortfarande finns ett målat dartskåp, så är den målningen det vettigaste min pappa gjorde under sin studenttid.
Jag skyller allt på Emma!

2009-01-20 16:36
vet inte om volleybollplanen va där då. såg den inte i så fall

din mamma är grymt aktiv nationsmedlem asul!

2009-01-20 16:57
Ah, jag vet. Hon jobbar gratis i baren för att få cred och klättra i en totalt meningslös hierarki :,(

2009-01-20 20:25
Om du ska plugga så måste du betala medlemsavgift o vara med i en nation...för att få dina studieresultat osv...eller man kanske kan skita i nation o bara betala till exempelvis humanistiska fakulteten vad vet jag, tror inte det dock.

2009-01-20 20:51
Det är bara på vissa rebelliska institutioner man kan göra det om jag minns rätt, dvs, bara betala kåravgift och skita i nation. På socialhögskolan kan man det t.ex.

2009-01-21 11:18
Hade jag varit du hade jag inte valt malmö/lund nation, skitfett att bo med massa lejonmanare som dricker absolut och ser exakt likadana ut..
Men men ditt val:)

Äter billigt gör man inte i närheten av malmö, som affären som är tvärs över gatan är svindyr. längesen jag käkade ute i lund. Vet inte vilka priser ariman har nuförtiden. Annars har du ju falafelhangouts och pizzerior om du är för sådant.. Thaihaket på störa södergatan(vänster sida, nära katedralskolan ) var väll ganska billigt engång i tiden, vet inte numera.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-01-21 13:49
c.g.b.h : Läser mkv c, dudå?

mrsalesman: vafan jag såg inte det där. men saft och bullar låter ju hur nice som helst.

2009-01-21 13:52
c.g.b.h igen: hah usch malmö nation alltså. skulle eg skriva in mig där först men de var så jäkla snobbiga allihop. de har vinprovning och skit som aktiviteter. sen hade jag inte alla papper med mig och hann tänka om...anyhoe, vill du äta i närheten av SoL eller närheten av malmö nation?

2009-01-21 14:08
kalmar!
syumoan akoinwe!

2009-01-21 14:25
läser mkvA.
Jag valde Malmö som sagt. Jag tyckte att de förtjänade mitt stöd för att jag hitta dem först och de var öppna när jag var ute och gick.

Ang. maten så letar jag bara efter något ställe som inte bara serverar falafel och som kostar så lite som möjligt. Hittills är jag inte särskilt impad av caféet på SoL.

2009-01-21 16:20
c.g.b.h. kolla thaihaket på stora södergatan?(gatan som passerar stortorget(torget me den svarta statyn). följ gatan ner och på vänster sida finns ett litet thaihak. Längesen jag var där, sist var de hyffsat billiga.. Lite tråkigt att käka där men sen kommer du ju hitta nya restauranger efter hand.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-01-21 17:03
Ligger det inte en baguetteaffär där tvärs över gatan vid Sol typ? Eller det är kanske sushi nu.
Toastare

2009-01-21 17:09
Mitt emot bilioteket ligger Widebergs. Där köper man sig en gigantisk Widerbergare, antingen med ost eller med kött. Fullproppad är den och billig..

men det är alltid lång kö där och infödda lundabor har självklart företräde.
Jag skyller allt på Emma!

2009-01-21 17:21
!Hemma hos greken! är ju också nära från SoL o malmö nation, ligger på sandgatan påväg mot lundagård. Där e rätt billigt o puligt...linssoppan kan jag rekomendera även om jag gillar annat!

azziz: Blir inga saft&bullar nu...stog där o väntade helt i onödan! tack liXxom

2009-01-21 18:49
MRsalesman
Hemma hos Greken ser bra ut, gått förbi där ett par ggr nu.

Bounty
Vilken tur att jag är infödd då :P
Döpt i Allhelgonakyrkan! Represent!

2009-01-22 01:36
c.g.b.h: ah har en kompis som går den kursen, tilde. a-kursen är ganska...sådär. men det blir roligare :) fast njut av tobias kurs, han är bäst.
och ja, solcaféet suger. världens mest smaklösa salladsbuffé o tråkig veggomat.

mrsalesman: FAN! FÖRLÅT!

2009-01-22 01:37
och just det, förbered dig på att lära dig danska så småningom ;)