Längsta ordet med en rad tangenter
Mors. Jag har suttit och funderat lite på vilket som är det längsta ordet man kan skriva med en rad tangenter på datorn. Än så länge har jag kommit fram till SKALLSKADA och GLASFLASKA som båda alltså består av 10 bokstäver. Kan någon av er komma på ett längre ord? Utan att googla helst, det blir ju inte lika spännande.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
trettiorepture
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hah. trettio rep ture
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sköljskadad... kanske inget riktigt ord:) skadad av sköljmedel
http://www.kommandot.se/wp/
TYPEWRITER är väl officiellt det längsta ordet man kan skriva med bara en rad? har läst det nånstans, betyder såklart inte att det är sant, men det är nåt jag har för mig iallafall. (fast det består ju också va 10 bokstäver förstås.)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
har också hört typewriter, men det känns rätt kort ändå.
PAO!
TYPEWRITER är ju engelska och alltså det längsta ordet på engelska som kan skrivas med en rad. Jag är övertygad om att det finns längre ord på andra språk. Dessutom, som du säger, så tangerar ju TYPEWRITER både SKALLSKADA och GLASFLASKA.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Prioriteter, 11 st.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Hmm, nu tänkte jag mer ord som återfinns i SAOL så ord i plural och bestämd form faller ju bort. Annars hade ju SKALLSKADAD också varit 11. Men man kanske ska gå efter vilket ord som helst, plural och bestämd form inräknad. Vad tycker ni?
gälhajsjfadäs
45 clash är fett underskattat
Nu förstör jag det roliga, men man kan i princip skriva hur långt ord som helst med binära tal. Då det inte det fanns något krav på att förslaget skulle vara på alfabetiska eller svensk för den delen så faller jag tillbaka på binär kod och matematik. Alternativt till det är 1337 skrift en stark kandidat. Tackar och bockar för vinsten. 10-4=6 over.
ölflaskhals 11
porrtorpet ett ord jag använder hela tiden!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
ahvisst, dissa mitt förslag göre. D=
dagslökögla
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
"prioriteter" heter väl egentligen "prioriteringar"? förlåt, jag är en besswerwisser..
Tuna? Tuna is worth NOTHING!
salladskalas? trepenering låter iaf nästan som trepanering. salladskalasfälla? älghalsskal? hallsalsgala? jakhaka klaglök sakslägga läksalsgas inga riktiga ord nåt av dom säkert
hur jag tänkte att trepenering skulle finnas på en rad kan man ju fråga sig.
k0kos: Hur ser ditt tangentbord ut?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
hans tangentbord är bara en enda lång rad :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
k0kos Förstod du alls vad det handlar om? Eller kände du bara för att skriva dubbelpenetrering?
Mitt tangentbord är speciellt. ;-)
dödskalle som Ln kom på :D
skallskadssalladsjö skall skads sallads sjö
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Prutt var de längsta jag kom på..
my name is xelly smelly
jag tycker det är roligt att tangenterna qwer ligger bredvid varandra, fast sen så stavas det ju inte så..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
utterporr
BIT POP is taking over klockan 8
Skallskadas = VERB *_*
Blunted in stockholm
Graffare
2009-01-19 16:53
Haaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ett långt skratt bode väll få räknas? :-)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
fläskhjässa
Redaktionen
2009-01-20 02:12
galet offtopic men jag skrattade precis högt åt: 10-4=6 over..
namaste
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
queerteori/er retrotripp/er klart plural ska få vara med, den mår bäst i flertal ;) Men begrepp måste väll också gälla?
10-4=6 over.. Årets...
"Who the motherfuckin' bawse?"
Ingen som reagerar på mitt inlägg. :(
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Civilaren fan jag kände mig så jävla häftig som kom på "queerteori" men sen scrollade jag ner två inlägg och läste ditt. jag känner mig så nedslagen just nu :(
phatie visst kändes det lite extra häftigt när man faktiskt kom på något som är sociopolitiskt? Ord som TYPEWRITER eller GLASFLASKA känns ganska överflödiga.
Civilaren Jag har läst queerteori i skolan, jag har i helgen varit på en queerfestival och ska som praktik styra upp en pridefestival i staden jag bor i. det var helt enkelt det enda ord jag kunde läsa ut ;) helt insnöad!
pottpittroppe tunga droger för unga barn i övergångsfasen mellan potta och verklighet.
phatie haha skulle precis fråga om du är besatt av Foucault, så gick jag in på din sida haha. Du verkar ha en bred världsbild, kanske lite insnöad dock ;)
e det bara jag eller e detta ett otroligt skumt tidsfördriv ni har ?
erorone P21 Man kan ha porr på samtidigt så blire lite utmaning
bara att sitta på whoa anses som skumt tidsfördriv..
hiccory det e lite av en sport nästan ! en såndär alternativ, som fäktning och bob du vet.
jag har ett nytt svinlångt ord! QUEERTEORIUTOPI! HAH! queer teori utpoi, det måste ju räknas!
hiccory: haha, det var det första ordet jag också fick fram, utan att ha läst i tråden. Men sen tog jag en titt till på tangenterna och kom på att läsk är längre än öl. Men jag tycker iofs inget av orden låter speciellt riktiga. Flaskhals som flaskhals liksom.läskflaskhals 13
phatie jag tänkte på det, men det blev lite långdraget.. Men detta då tänk dig en queerutopiteori Är ingen svenskalärare men det "ska" väll se ut så här: queerutopisk teori, eller queerteoretisk utopi.. Eller har jag fel?
Ni får ursäkta mig, men även fast jag inte tycker att läskflaskhals är ett ordentligt ord så måste jag ändå bara tillägga att glögg är längre än läsk. :)glöggflaskhals 14