Flytta till Afrika men vart?
Är de någon som vet några lugna länder i Afrika där man kan flytta. alltså inget krig, man kan leva där, finns mat, ingen större rasism mot vita.
Red Motion Music
Toastare
2009-01-17 19:00
De flesta stor-städer i Nordafrika...
Jag skyller allt på Emma!
Junior-Maze, det brukar väl vara rätt cool i storstäder? Eritrea borde också vara rätt lugnt, typ Asmara. Kap Verde om du vill ha softa brazilvibes straight outta Africa!
Femme fatale
Botswana.. Det är ett säkert ställe.. Dock så ska det vara rätt fattigt. men men.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Junior_Maze. jaa du kanske vill undvika rasism mot vita, men du ska inte till Nordafrika om du inte vill se rasism mot svarta. Det är hemskt hur dem gör narr av sättet mörhyade pratar franska, etc. Tunisien som ett exempel, ska man vara fancy så ska man inte ens prata sitt eget hemspråk (arabiska) utan kör allt på franska. När man föraktar sitt eget språk kanske det inte är så konstigt att det är ännu värre inställning när det kommer till mörkhyade. hemskt iaf
Femme fatale
är inte intresserad av egypten, marocco, tunisien och de där länderna. har funderat på etiopien
Red Motion Music
Junior-Maze, nu menar jag inte att det inte vore soft att bo där, men vill påpeka att det lär finnas en del ras-issues. Tror inte Nordafrika är så fel egentligen... jag reagerade bara starkt på hur det var när jag besökte landet. Pratade med en liten arabisk pojke, -Vad heter du? - Lois-Ferré - Kan du arabiska? - Neeeej det är ju ett språk för svarta! Och hans föräldrar satt där och tyckte allt pojken sa var underbart. Det jag menar är att Maghreb har grova identitetsproblem... vad behöver dem Frankrike till när dem mentalkolonialiserar sig själva.
Femme fatale
Junior_Maze - tror väl alla dem länder du kan tänka dig har lugna områden. Addis Abeba I Etiopien är dock välkänt för sin fattigdom och misär
Femme fatale
Ghana
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
beror som sagt på var man hamnar. Du kan hitta coola områden i alla världens länder.. undantag Somalia kanske som inte ens har ett rättsväsende i princip
Femme fatale
Ghana som sagt, ska vara riktigt soft tydligen.
...och det är det som är så fint med whoa!
Kollade på På Spåret igår, och Maputo i mocambique verkade jävligt soft, Henning Mankell bor där.
Blunted in stockholm
någon som har erfarenhet om att flytta dit eller hur man kan göra? och de som varigt i de länder de tipsar om, berätta lite om landet, hur va det när du va där?
Red Motion Music
Hangaround
2009-01-17 19:50
Leshoto skulle jag flytta till om nåt land i afrika, otroligt fattigt och landet producerar mest cannabis i hela världen.
Gussti Haha, jag tänkte också direkt på det. Maputo verkar vara ganska fint. Annars Zanzibar, väldigt blandad kultur, vackert osv. Vet dock inte hur det är med fattigdom och så.
Ghana är asfett, vänliga människor och coola marknader och grejjer. Enda varningen är att befolkningen är lite snikna och gärna försöker blåsa en (hände mig fem gånger på tio dagar), men annars är det urballt...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
nånstans i sydafrika, läste för nått tag sen om att det är ett jävla bra ställe om man vill tjäna cash då det är mycket utveckling på gång där, så det ska finnas sjukt mycket möjligheter för en som är lagd åt bizniz hållet.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Gambia
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Junior-Maze , Åk inte till Eritrea, bara värt att åka dit ifall du har släkt där :/ Åk hellre till Etiopien isf
Amar F21 I Somalia finns också lugna ställen =) Det finns en utbrytarstat i norra Somalia, Somaliland, som har lyckats bilda ett etablerat samhälle med ett rättsväsende, militär, och t.o.m. trafikljus. Staten styrs med demokratiska grunder, i kontrast mot övriga Somalia som man måste gå till en dealer för att få ett pass.
Eritrea borde också vara rätt lugnt Varför ljuger du för?
Jag skulle rekomendera något östafrikanskt land som Kenya, Tanzania eller kanske Uganda.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Egypten skulle jag välja:) har själv bott där 1 år och flyttar väll tillbaks efter sommaren.
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
nordafrika och syd?östra afrika är väl mest chill? är väl mest skit i centrala och västra delarna.. johannesburg kanske inte är så fett heller om man vill känna sig säker =) UD har väl koll på sånt där? Nån myndighet är det väl iaf som kommer med rekommendationer osv om vart man ska åka.. Tanzania har jag varit i iaf, det va rätt chill som jag minns det. Är väl ett av de rikare länderna med för den delen.. Batrat Klart dom försöker blåsa dig, prutandet är en lika självklar del av köpet som pengarna.. kan ju kännas lite surt att pruta om några kronor/tior med en unge som byggt en fet plåtbil av colaburkar dock när man slänger ut tusentals kronor på resan i övrigt.. men men.. =)
cry me a river! --> thcrew
Amar F21
Vart grundar du din information från då du säger att somalia i princip är obeboeligt land?
undantag Somalia kanske som inte ens har ett rättsväsende i princip Exakt som
C-ro P16 säger så är somalia uppdelat i 2 (3 om man räknar djibouti som en del av Somalia) delar, då mogadishu är ett laglöst land (och är huvudstaden), Medans de flesta städerna i norr(Det så kallade Somaliland) är hur beboeliga som helst.
Så är du ute efter ett liv med späning där ena dagen aldrig är som den andra så välj Somalia:).
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Jag kan från egen experience rekomendera Kap Verde, Botswana, Uganda, Tanzania, Gambia, Ghana, Etiopien, Nigeria, Sydafrika....men först o främst så rekomenderar jag att du åker till det landet du väljer o stannar där 1 månad tex innan du bestämmer dig för att flyttar ner helt. För att känna viben lite liksom. Många gör det misstaget att dom tänker att Afrika är ett enda stort land men det skiljer sig lika stort som när du åker till olika länder inom tex Europa. Kultur, religion, folk, språk, samhälls system, rasism osv skiljer sig avsevärt beroende på vilket land du är i. Och dessutom, det är en stor skillnad på att åka på semester till ett land o att faktiskt bo där. Keep that in mind
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Det finns en utbrytarstat i norra Somalia, Somaliland, som har lyckats bilda ett etablerat samhälle med ett rättsväsende, militär, och t.o.m. trafikljus. haha det känns snarare som ett varningstecken än något positivt om man har så få positiva saker att nämna att man måste ta upp att dom har trafikljus :)
på tal om trafikljus så har Gambia ett. Gambia var väl trevligt en vecka men jag skulle ju aldrig vilja bo där.
mhm
Som ett par innan har sagt Ghana . En av de få afrikanska länderna där det är lugnt och det har varit lugnt sen typ alltid. De har nyligen haft presidentval där utan några oroligheter alls. Sen ska det enligt vänner va riktigt grymt att festa där också! =)
Ghana! Jag har rest runt i större delen av landet i fem veckor och har nästan bara positiva erfarenheter. Jag tycker inte alls människorna är snikna, snarare tvärt om. Vi (jag och min flickvän) blev rånade nån mil utanför Accra, men vi kom lite fel och hamnade ute i ghettot och bla bla. Största delen är hur safe som helst! Billigt som fan också. Det som är dåligt är väl matkulturen som inte är så jävla rolig. Men bor man där så får man ju andra rutiner. Jag har rest runt ett par månader, främst i sydostasien men jag skulle lätt välja att flytta till Ghana ifall jag fick välja bland alla länder jag varit i. Åk dit i fem sex veckor, tor Sthlm Acrra kostar nog runt 6-10 000. Sedan kan du säkert komma undan med tio lax. Jag tror vi brände 30tusen på fem veckor. Och då snålade vi på ingenting. Köpte en hel del prylar också samt valde några dyra resealternativ + safari. Jag lovar att du inte kommer bli besviken om du åker dit. Plus att om du bosätter dig i södra delarna har du regnskogsklimat, åker man några timmar norrut blir det varmare och torrare och tillslut bara bush och stäpp typ. I Burkina Faso som är grannlandet i norr är det jävligt drygt att odla osv. Fet klimatvariation med andra ord... Och så pratar alla engelska! (Nästan iaf, inte alla gamlingar på landsbygden och en del kan vara svåra att förstå men man vänjer sig ju. Dom pratar ju pigeon english...)
Som ett par innan har sagt Ghana. En av de få afrikanska länderna där det är lugnt och det har varit lugnt sen typ alltid. låter rimligt, och då baserar jag min bedömning enbart på det faktum att jag inte kan minnas att jag stött på särskilt många från ghana i sverige. känns nästan som att riskfaktorn för ett land går att mäta i hur många som stuckit därifrån...med tanke på att det t.ex bor en miljard somalier i sverige så är det ju inte så svårt att dra slutsatsen att somalia inte är ett vettigt land att flytta till.
Det har dock inte varit lugnt sen "alltid" där. Ghana har en lång historia med militärkupper osv... Nu har dom dock, som sagt, det väldigt stabilt för att vara i Afrika. Har nyss devalverat valutan och valt sin första någonsin kvinnliga talman osv... Och turismen kommer bara bli större och större där. Såklart. När vi åkter runt var vi typ alltid ensamma på de ställen där vi bodde. Förutom på vissa större attraktioner som Mole Nationalpark osv som kan vara fulla på helgerna då en massa volontärer har ledigt och åker iväg. De flesta frågade vad vi jobbade med där och blev förvånade och frågade varför när vi sa att vi var där på semester bah. Träffade en annan turist på hela tiden som var där och hälsade på sin dotter som jobbade som volontär. Volontärer finns det ju en hel del, men man sticker ut rätt hårt ändå och det kan gå några dagar utan att man ser någon annan europe överhuvudtaget. Så det finns lätt pengar att tjäna på turistnäringen tror jag.. Köpa ställen nu när det kanske inte är så dyrt och sen börja casha in om några år när britterna och resten av holländarna hittar dit.
JohnJOhansson . Tycker du att Somalia är en av de säkrare platserna att leva på i Afrika eller? Om du observerat vad jag tidigare skrivit så har jag nämnt att man kan hitta trygga områden i princip samtliga afrikanska länder. Det gör dock inte Somalia rent almnt som en l'mplig plats. det finns mkt tryggare afrikanska länder än just Somalia. speciellt som det (i helhet) har vart problem med säkerheten där
Femme fatale
Tack för bra info Gurraa Lioness Jo jag vet att Afrika inte är ett land. jag är inte dum. Men eftersom jag inte har någon erfarenhet av kontinenten afrika mer än vänner och kvinnor. Jag tänker ju såklart åka till landet innan för att kolla läget innan jag flyttar. så tänkte jag att fråga här för att få tips för att de finns så många länder. och du verkar verkligen vara en person man ska fråga! Vad tycker du om de länder du har varit i? Finns de reggae/dancehall i alla länder? :)
Red Motion Music
Ghana eller Tunisen Eller Sydafrika
Graffare
2009-01-19 14:34
Seychellerna? Sao Tome och Principé?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Elfenbenskusten! =) vettefan de låter jäkligt fett bara.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Varför vill du flytta till ett land du inte vet någonting om än? Du vet bara att du vill till en speciell kontinent.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äh, Gahana - Resten av Afrika 5-0. Görebah Du kan muta in land och leta guld i Ghana också hehe.
Yea . . Jag bor i Botswana! Har bott här i 2år . . Fett skönt land, inte alls fattigt som nån sa ovan, tvärtom. . Bots e om inte afrikas rikaste länder, en av dom på toppen. . Skönt folk, demokratiskt, nice vibe över landet . . Litet land bara, vill man hypa o festa en helg ligger joburg bara några timmar över gränsen . . Overall, ett mys land utan kriminalitet med shysst vibe . . Södra africa i helhet är nice, tror inte vi stressade svenskar pallar me lesotho o swaziland men resten e nice . . Allt har sin charm typ, cape town e nice på semester, johannesburg e den fetaste staden om du hamnar me rätt folk . . It depends . . Botswana är chill helt enkelt . .
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Glömde säga . . Reggae finns men inte alls i den utsträckning som i andra delar av africa . . House o hip hop dominerar! Zimbabwe har shysst reggae . . Jag diggar södra africa, skulle inte rekomendera d om du e ute efter en true african upplevelse eftersom man mer eller mindre har samma levnadsstandard som hemma . . Africa light typ . .
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Äh tror att majoriteten lutat mot Ghana nu så Ghana it is! :D
Somalia tror jag att Du skulle trivas i.
Tanzania. Vänliga människor. Lugnt land. Fin natur. Mycket att se. Väljer du att bo i staden Dar es salaam så har du inte långt till Zanzibar. ...fattigdom finns det överallt i Afrika, Tanzania är inget undantag.
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
ja vill bo på Madagascar.
Chillar med låtsas-mpc'n...
Hangaround
2009-01-20 12:29
som Gaby säger så är Botswana ett bra land, har inte varit där själv men från släkt och vänner i Sydafrika har jag hört mycket bra om det. däremot vet jag inte om jag kan hålla med om Johannesburg, oavsett vilka man hänger med så är det fortfarande jävligt mycket osäkrare än vilken storstad i Europa som helst, mitt råd skulle vara att undvika. för att vara lite mer seriös så skulle jag säga att om jag skulle flytta till Afrika skulle det bli Sydafrika och antingen Jeffrey's Bay eller Levubu. är det inte i Tanzania som en på fyra har aids/hiv?
Tech menar du att det där lilla landet skulle producera mest cannabis i hela världen? Det finns ett land i Afrika dit många europeer flyttar, jag har för mig att det är Etiopien.
Om du gillar att festa, shoppa osv så tycker jag nog du ska flytta till Nairobi förresten, de brukas väl kallas för Afrikas London.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Flytta till Afrika men vart? Är de någon som vet några lugna länder i Afrika där man kan flytta. alltså inget krig, man kan leva där, finns mat, ingen större rasism mot vita. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bästa kontinenten! Och vissa delar/länder bäst i världen! Jag hänger på, helt seriöst har jag länge haft i baktankar att flytta dit. Eller så här: vissa länder i Afrika kan jag se mig bosätta mig i och stortrivas.
Etiopien! :-D
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO