I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Redigera film i Photoshop CS3

Övrigt - Blandat

2009-01-15 19:42

Redigera film i Photoshop CS3

Jo, jag skulle redigera lite film i PS CS3, har inte testat det tidigare.
Kollade lite tutorials, men får ett felmeddelande då jag ska öppna filen. PS säger att det inte är "the right kind of document", typ. Filmerna är AVI-filer. Vilka krav på filtyp finns det?

& har ni några andra tips på hur man ska få det rätt?
Redigerar man filmrutorna en & en, eller kan man slå ihop alla på något vis?

2009-01-15 21:30
Du måste ha Extended versionen iaf, säker på att du har det?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-01-15 22:34
Hmmm i photoshop kan man väl knappast redigera film?
Det är väl aftereffects du behöver då..
Eller premiere.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-16 08:50
Jo det kan man. Redigera är väl fel ord, men du kan retushera frame för frame typ. Det är inget substitut för varken Premiere eller AE.

2009-01-16 12:59
Nej, jag har nog inte Extended. Får ta & dra ned det då. Eller så laddar jag bara ned ett riktigt filmprogram, haha.
Men i vilket fall, går det att klippa film med Extended?

2009-01-16 22:13
Asså, om du ska redigera film, lägga på musik övergångar effekter etc så ska du inte göra det i PS. Det är nog som sagt mer till för om du vill rita dit en lightsaber eller förstora någons tuttar etc. Jag ska inte säga för mycket då jag har inte använt PS för filmredigering, men jag är 99% säker på att det är fel verktyg att _klippa_.
Hangaround

2009-02-26 02:54
PS är ju bra om man vill slänga på nån simpel effekt lite snabbt, thats it. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994