I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hyreskontrakt

Övrigt - Blandat

   

2009-01-15 16:31

Hyreskontrakt

Hej!

Jag har blivit erbjuden ett förstahandskontrakt på en hyresrätt av en privatvärd.
Denna har jag tackat ja till. Eftersom jag är student och bara arbetar extra var värden noga med att kolla upp att mina föräldrar går i borgen för mig, vilket dom gör.
Idag ringde värden till mig och meddelade att hon skulle skriva nåt annat typ av kontrakt, eller om det var att man skrev in nåt i kontraktet. Det gick ut på att jag hade för låg inkomst och var nåt hyresvärden kunde tillämpa då, som gjorde att mina päron slipper gå i borget och, som jag förstår det, har hon rätt att slänga ut mig lättare. Tror hon sa nåt om månadskontrakt eller liknande.

Är det någon som känner igen fenomenet och hur det funkar? Är det fortfarande försahandskontrakt? Börjar nämligen känna lite dålig vibb angående hela grejen. Varför vill hon inte att mina päron ska stå som borgen för mig liksom?

Mvh