Graffare
2009-01-15 10:48
Kronan får nytt utseende
Byter från ful till jävligt ful :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Källa? Ful va den iaf ja. Och en helt onödig kostnad, kan väl vänta tills Vickan blir chef om vi inte hinner störta monarkin innan dess.
står det inte "Finland" på baksidan av myntet?
De enkronor som tillverkas i år kommer alla att ha en ny baksida. Detta för att fira att det är 200 år sedan som Finland skiljdes från Sverige.Den nya baksidan är en symbolisk bild av havet som förbinder Sverige och Finland. För designen står formgivaren Annie Winblad Jakubowski.
jagvillocksåhaenblog.com
Länk till http://www.di.se Det är bara ett jubileumsmynt, 200 år sedan Sverige och Finland skiljdes åt.
Det kommer alltså bara ut i år.
Varför fira att att Sverige blev mindre? :) Kul att myntet lär pressas i Finland också.
jagvillocksåhaenblog.com
"De enkronor som tillverkas i år kommer alla att ha en ny baksida. Detta för att fira att det är 200 år sedan som Finland skiljdes från Sverige.Den nya baksidan är en symbolisk bild av havet som förbinder Sverige och Finland. För designen står formgivaren Annie Winblad Jakubowski." http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2009%5C01%5C15%5C319613 <<< olänkbar länk ...jag tycker f.ö. randiga enkronan är awesome!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
men ååååh, så blev jag för sent ute också! F dig, olänkbara länken, F dig!
Va ful haha, inte för att mynten är världens snyggaste nu heller direkt. "För designen står formgivaren Annie Winblad Jakubowski." Vilket mästerverk hon gjort ... några streck i olika storlek ...
Den var ju awesome, awesome to the max. Jag kommer förmodligen bygga en vana att ha en i handen all time och dra tumnageln fram och tillbaka mot havet.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Baboso P26 precis! mycket enklare än att dra den mot kortsidan!
Ser ju ut som en jävla polett eller nåt.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P21 ...ptja, men det är väl ungefär vad enkronor är, om man nu ska vara sån.
Jag tyckte den var fresh =)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
ser wicked ossim ut ju!! ska lätt skaffa mig en och spara den... någon som vet om de trycks i limited edition? har ingen koll alls på hur mycket vanliga kronor som trycks och så :P
Get Random!
vad står det på myntet? "den underbara sagan om ett land på andra sidan havet" nånting.. Baboso : Futurama-fan? Det kändes som att det inte kunde vara en slump att du använde dig av uttrycket "awesome, awesome to the max" :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Den var ju skitsnygg. Vi borde göra mer snygga pengar!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Moderator
2009-01-15 13:41
Den hade varit bra mycket snyggare om linjerna hade varit på andra sidan, så man slapp se Gurras feja.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
haha, tyckte det lät kul att vi skulle fira att vi slapp finland. det blir en hejdundrande fest med buller och bång i ett helt år!
http://www.kommandot.se/wp/
pinsamt ful
SKU - SKU - SKULASON!
är det bara jag som tycker att kungen ser ut som al bundy på den bilden?
http://www.kommandot.se/wp/
krona slash nagelfil. hell yeh
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent
2009-01-15 14:45
skitcool ju. jävligt speciell
bperb P27, hahaha nej jag håller med :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
bperp: njae men han ser helt klart annorlunda ut.. ser ut som han har nåt horn i nacken med... :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Haha, jag gillar't!
^ Smart sagt.
Drygt, då kommer ju alla fatta när man fuskar på "krona eller klave"..
Vila i frid Daniel ! 091030
jag tycker det är något vi borde sörja!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
det verkar inte som att folk fattar att det här bara är ett Jubileums Mynt och inte en ny krona?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
KinG-PhiL den kommer göras i 40 miljoner exemplar ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2009-01-15 15:56
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Nattugglan P26 Om du läser första meningarna i artikeln du länkade till så ser du ju att det står att det bara ska tryckas 2009, med anledningen av 200-årsjubileet av att vi slapp Finland. Vilket alltså gör det till ett jubileumsmynt... Och 40 miljoner enkronor är inte speciellt många i sammanhanget.
haha pwned...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Jag menar att vi borde sörja att vi inte har finland längre, inte fira det!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
jävla va ful, designern borde fängslas för statsförräderi! f.ö är det väl inget att fira att vi tappa Finland?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
"Riksbanksfullmäktiges ordförande Johan Gernandt kommer på torsdagen att överlämna myntet till kung Carl XVI Gustaf och Finlands president Tarja Halonen." Haha va? Vad ska det vara bra för?
...och det är det som är så fint med whoa!
jaha, där ser man. istället för att lägga skattepengarna på vettigheter är det viktigare att omdesigna svenska enkronan.
Vilka jävla suckups.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Priyan, de e så vi gör det, sverige style! kasta bort pengarna i östersjön, i tron att de är en jävla önskebrunnnnnnn
Det är sånna som Annie Winblad Jakubowski som borde vara arbetslösa några jävla streck, vad tog hon betalt för detta tro?
DIF!
bob P20 skulle gissa på 39 999 998 miljoner nya enkroner (2 av dom går till kungen och presidenten)
Det kommer ju fortfarande tillverkas 40.000.000.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P21 av dom 40.000.000 får annie 49.999.998
blev fel där 39.999.998* menade jag såklart :):);)
20-40k i designerarvode, och 50-100k för ett nytt pressverktyg. Jävlar vad mycket pengar i sammanhanget.. speciellt som tillverkningsverktyget säkert behövde förnyas i alla fall.
Sluta hata, man ser ju nästan Finland där i horisonten mellan strecken!
UKs förnyelse av coins var dock roligare, speciellt som det var en student som gjorde:
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Priyan Ja, sånna som du vill väl ha Rubel...
På den där jubileumskronan har de ju valt den vettiga fejjan iaf och inte den fula nya. Jävlar Management , det där var ju svinballt!
Hyvä suomi! laitetaan viivat jopa ruotsin ruunuihin! Nyt alkaa ruotsin yli otto :D HAIL HALONEN!!!!!
JiNk yess så ska de låta!