I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har eran stad att erbjuda?

Övrigt - Blandat

2009-01-12 20:35

Vad har eran stad att erbjuda?

Istället för att läsa nån turistskit om att här ligger astrid lindgrens livsmuseum bla bla, så vill jag se whoas syn på vad som är värt att göra/besöka/uppleva runt om i Sverige.

Mest pejl har man där man själv bor, så vad är värt att hitta på i eran stad?

^ Smart sagt.

2009-01-12 20:45
Det som är bra med sthlm är att du kan hitta typ allt du vill ha och lite till, samtidigt som det suger röv här.
: )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-01-12 20:47
I Linköping finns det ett bra klättergym och bra utomhusklättring runtomkring. Det finns också en bra betongskatepark och endel studentpubar som har billig öl.
---___---___---___---___

2009-01-12 20:50
Här i Karlstad finns det typ.. fin natur och ikea?
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2009-01-12 21:03
Det är Gbg, vi har har AL och JT, punkt.

2009-01-12 21:23
det jag kan säga utan att ni måste dö är väl, om man har vägarna förbi halmstad måste man äta på fetegretas aka nyhemsgrillen. Maximalt klimax nås såklart om man är full. Är man där utan att ha ätit där så har man inte varit där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-12 23:36

sorry alla örebroare :P
Rappare

2009-01-13 00:24
Finns väl ingenting direkt vettigt att göra i Varberg som inte är sådär klyschigt. Det är en fin sommarstad, vi slåss med boråsare, det finns många frisörsalonger...that's it.

2009-01-13 02:18
Herr_Belton P22, hahahaha helt jävla bäst! "de e soft!"

är väll ungefär vad man kan säga om den här hålan också antar jag, sen har vi ju typ sveriges största vikinga grav eller nått också, perfekt att sitta där på sommarn med en påse pulver och ett par bärs ;) kom till västerås! hahaha :P
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-13 10:50
i västerås finns det inget att göra.derimot på sommaren har vi ett par fina parker att hänga i ,.tyvär är det inga folk i dom .för västeråsarna lär vara dom tråkigaste i hela sverige .

tror folk är rädd att träffa folk ,.eller är folk bara deprimerade för att dom just bor i västerås ,.

kom aldrig hit .åk häldre härifrån=)
csavargo från ruff runkers

2009-01-13 10:54
I Uddevalla har vi världens godaste kebab/kebabsås!
over and out.

2009-01-13 11:03
sthlm har sjukt många heta tjejer..

välj ett fik me fönster mot gatan..ta en kaffe..njut
vi är överallt!

2009-01-13 12:36
Man är ju sällan turist i sin egen stad så det är svårt att svara på.. men i sthlm kan man väl förmodligen göra allt man kan göra i alla andra städer plus lite till? =)
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-01-13 12:57
flaaajjest F22
Nej, men jag vet nog mer vad som finns att göra i min stad än vad du vet, eh? :)

Sen är det lite svårt att veta vad fan som finns att göra i detta döda land, förutom aktiviteter i gbg/sthlm där man känner sig helt ensam bland 500 småbarnsfamiljer... Helt fel.
^ Smart sagt.

2009-01-13 13:30
Falun

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-13 14:01
i Norrköping kan man besöka sveriges första renodlade basketarena :) grymt fräsh. Sen ja...laglig graffittimålningsställe, men jag sprejar inte själv..

annars e de väl som vilken annan medelstor stad som helst, ska ha bra "kultur" för o nämna de lite diffust oxå

2009-01-13 14:22
Inte ett skit. Sibylla?
 Nån vaken? dygnet runt? neaw.

2009-01-13 14:24
Se Skellefteå AIK?

Helt klart värt vilket avstånd som helst.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-01-13 14:33
I Trollhättan kan du:
-Är du runt 30-40+ kan du gå och fascineras/roas av våran å så nödvändiga "walk of fame", eller varför inte "Park of fame"?
-vi har Film i väst, Nohab, slussar
-du bada i torgets fontän
-studera på högskola
-Men det bästa är att det är nära till bussar och tåg så att man kan ta sig härifrån.

2009-01-13 15:02
Lund. du kan åka till gastelyckan och åka bräda. eller bli full.
norr om lund(mellan lund-landskrona) är de ända man kan göra här är att bli bäng/full

=)
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-01-13 15:10
Örnsköldsvik.. öhh...hmm...
Paradisbadet kanske, mest när man är mindre då dock.
Det är ett av Sveriges största äventyrsbad och en av Norrlands största attraktioner med närmare en 600,000 besökare årligen. I äventyrsbadet finns bland annat några av Sveriges längsta vattenrutschbanor, de två längsta är 180 respektive 100 meter långa.

Annars är det värdelöst.
www.myspace.com/danielbylund

2009-01-13 15:34
NääNuJävlar
Vart är den där "walk of fame"/"park of fame" i Thn? haha.
Har aldrig sett. haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-01-13 15:39
*..emelie..*

mitt i stan. parken är den bettybacksnåntingparken och walken är på gatan som är en gata upp från kanalen
Rappare

2009-01-13 21:02
Kom på att Varberg har mycket snygga brudar, och säkert en hel del snygga killar också (inget jag lägger större notis på, men kolla mig liksom).

...och det finns lustiga emos att glo på också (till skillnad från andra städer, eh). Vissa av dem är snygga också, de emosarna går under snygga brudar/killar-kategorin.

2009-01-13 21:04
Stenungsund har ingenting att erbjuda, förutom jävligt fina utsikter och nära som faen till skönt vatten. Annars bara en industristad
*snaark*

2009-01-14 18:31
mariestad har inte mkt att erbjuda förutom softa ställen nära vatten som man kan sitta o dricka bärs vid på sommarn och fina badplatser...sen har vi la gamla stan o domkyrkan för kulturnördar och en stor o fin golfbana för alla golfbögar men sist men inte minst så kan ju mariestad erbjuda mej o det är ju verkligen inget o leka med..
en död moderat är en bra moderat
Admin

2009-01-14 19:13
Södertälje? Kebab och pizza. Hur mycket som helst.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-01-14 19:19
Man är ju sällan turist i sin egen stad så det är svårt att svara på.. men i sthlm kan man väl förmodligen göra allt man kan göra i alla andra städer plus lite till? =)

Inkluderad fler människor som är totalt dumma i huvudet, stress och avsaknad av personlighet.

Jag kommer från en by, vi har älvmötet i solnedgång med grill och öl. Vansbrosimningen som inte är någt speciellt, men det är massa folk utifrån som är här.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-01-14 19:48
I Vansbro har ju även Rusta ett stort, stort lager! WOOHOOO!
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-14 20:16
Här går det att se hela kompaniet från "en annan del av köping" LIVE

annars så har vi ett grymt najs och mysigt musikhak (stadskultstudion smedjan) som är ett måste för dig som gillar livemusik, dock inte rättigheter utan ideellt arbetande eldsjälar som driver stället.

Utöver det så kan helgkvällen erbjuda ett rejält kok stryk för dig som utböling, erhålls utanför det nattöppna kebabhaket ca 02:20

Sveriges dyraste taxi har vi med för den åksugne sitesajjarn, dock finns gångavstånd till nyöppnade hotellet bishop inn där fatölen ENDAST! går på 62 spänn.

Gillar du båtar? Sveriges tredje största jävla insjöhamn med stora rostiga båtar stoppfulla med ammoniak och smuggelcigg/sprit finns att åskåda brevid en 85 meters spannmålssilo direkt vid tågstationen, ytterst svår att missa. Även populär i självmordsyfte för den som känner att staden fyllt dig till bredden av liv och vigör.

Strosa genom gamla stan? Tar ungefär 45 sekunder av din dyrbara tid, men en hel gata kullersten existerar fortfarande sen tidigt 1800 tal, precis den mängd man behöver för att få fram den pittoreska känslan av gammal svensk lantort. Ta gärna den vackra å-promenaden tillbaka till livliga centrum, men mata inte de fiskande alkoholisterna på vägen.

Centrum erbjuder mängder av resturanger om hungern faller på, vi har pizza, pizza, pizza, pizza, kebab, kebabpizza (du kan även få pizzarulle/kebabrulle på vissa av restaurangerna),
om nu inte detta skulle räcka så finns det grekisk souvlaki alternativt ett kinahak för den kräsmagade.

Jag hälsar er välkomna till KÖPING, Västra mälardalens pärla!
mama said knock you out

2009-01-15 02:16
DegenereraD

Otroligt right on point. Men bör man inte nämna Nygård, för den mångkulturellt intresserade?
One chapter a day

2009-01-15 02:21
Elitseriehockey och kebabtallrikar på pizzeria Mamma Mia.

2009-01-15 03:57
Zoned F20

med tanke på att det nuförtiden är 2 hus med pack å resten är ålderdomshem så känns det inte direkt aktuellt längre..
mama said knock you out

2009-01-15 13:47
Nu kommer jag iofs inte från en stad utan att samhälle, men i Bjurholm finns det en älgfarm.. ja det är väl i princip allt det finns där =P

2009-01-15 14:41
Efter att ha bott i paris så känns svenska städer för det mesta rätt "bleh" fast vissa saker uppskattar man faktiskt!
Vill säga att GBG har att erbjuda överraskande trevligt folk. Alltså, random människor/främlingar man träffar ute på gatan. Har hamnat i en hel del situationer nu det senaste då jag pga olika anledningar stått och snackat med främlingar och de var alla otroligt trevliga.
Eller det kanske bara är jag som uppfattat att de är trevliga i kontrast mot de självupptagna arroganta fransmännen jag vant mig vid? fast det där har ju iofs sin charm det med :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.