Visst är det generaliseringar, men även det kan vara rätt roligt att göra. Sverige är allmänt känd som en väldigt stilmedveten marknad. Många företag använder Sverige som testmarknad just på gruna av detta. Jag anser mig rätt berest och har själv den uppfattningen att svenskar klar sig väldigt snyggt jämförelsevis. Som spyvsspy skriver stämemr det nog dock att vi är väldigt homogena lågmälda. Inte för skrikiga färger, utomlands kan me se mycket tydligare utsvängningar i olika subkulturer. Man kan nog även skåda en mer glamorös elit som florerar. Detta beror givetvis olika faktorer, befolkningens tillgänglighet, medvetenhet och plånbok med mera. Sjävklart spelar det roll varifrån geografiskt man utgår ifrån. Slutsatsen blir skev om man jämför Paris med Östersund, men Stockholm mot andra huvudstäder i världen oavsett storlek tror jag/min egen uppfattning att vi hamlar väldigt högt upp på stillistan även fast vi kan vara en aningen tråkiga. Jämför man Sveriges mindre orter mot andra länders motsvarighet tror kag även där vi förhåller oss rätt bra.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!