I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tigerbalsam

Övrigt - Blandat

2009-01-07 18:02

Tigerbalsam

Jag har haft en knepig axelskada(?) de senaste månaderna, försökt allt möjligt för att få det att bli bättre men inte lyckats så bra.

För någon vecka sedan testade jag tigerbalsam och det har funkat riktigt bra. Har använt den non stop sedan dess i princip och är nästan bra i axeln. Men pessimisten i mig säger att nån hake måste det ju finnas.

Någon som vet hur tigerbalsam egentligen fungerar? Kan man överdosera det? Lindrar det bara eller hjälper det mot muskelinflammationer och dyl.? Jag är lite oroliga att jag ska träna för hårt (vilket förmodligen var orsaken till skadan från början) när axeln är dålig bara för att jag inte känner av smärtan.

Producent

2009-01-07 18:20
Som jag har förstått det så är tigerbalsam en av dom produkter som faktiskt vill oss väl, utan hake, som det annars är i allt i princip :p
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2009-01-07 18:25
om du öht överväger att träna med en skada bör du inte använda dig utav några smärtstillande piller eller salvor öht, inte ens alvedon.
träna väldigt lugnt dom första veckorna så musklerna osv hinner återskapa sig i naturlig takt, om du stressar dina muskler nu så finns risken att du utvecklar en permanent skada istället.
och det vill du verkligen inte göra kan jag ju säga..
bäst vore om du började med någon form av fysisk rehabilitering, dvs gå till en läkare och rådgör innan du sätter igång, fixa tid med en fys. terapeut och börja därfifrån. då vet du iaf hur pass allvarlig din skada är och hur pass rimlig träning du kan utsätta dig själv för.
det är helt omöjligt för oss här på whoa eller på ett internet forum öht att avgöra vad du kan och bör utsätta din axel för. hur många bilder och förklaringar du än lämnar och hur mycket erfarenhet och utbildning vi må ha utav skador och rehabilitering så lär du kontakta en läkare och få en irl bedömning innan du förstör axeln resten utav livet
gl hf
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-07 18:39
Pusherman
Jag frågar inte om min skada. Jag frågar om huruvida tigerbalsam bara har smärtstillande effekt eller inte.

Om den inte döljer smärtan utan faktiskt behandlar muskeln så kan jag träna axeln lågintensivt, typ rehab. Om det inte gör ont är det inte skadligt är vad jag går efter när jag tränar. Om tigerbalsam däremot endast verkar smärtstillande ska jag såklart akta mig för att träna.

2009-01-07 19:12
ända nackdelen är väl att dina kläder blir missfärgade..gula

men annars är det en jävligt bra o pålitligt produkt, räddat min ljumskar många gånger...
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-07 19:14
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-07 19:55
jag har varit inne både på wiki och på tigerbalsam.se men inte tyckt att informationen var tillräcklig och därför frågar jag whoa-användarna om deras erfarenheter och kunskaper kring detta. Tack ändå

2009-01-07 21:49
Verkningsmekanismen är inte fullständigt klarlagd. Kamfer, mentol och eteriska
oljor antas lokalt öka blodflödet och utöva en svag analgetisk effekt. Initialt fås en
kylande effekt som åtföljs av en värmekänsla, vilket indirekt tillfälligt kan avleda
smärta och värk.

Från produktresumén på tigerbalsam.se. Det verkar alltså bara vara känt att det är smärtstillande?

2009-01-07 23:52
Det svider ju så in i helvete! Är det bara jag som tycker att det är en hake? jävla idioter ni är! :D
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2009-01-08 00:37
Scripta P18
Ja, det verkar så..

Batrat
Man up..

2009-01-08 00:53
Flex:
Annars brukar det vara rätt skönt att ha under ögonen... kittlas dödsskönt i kistan...
...nej men seriöst så är det skönt att ha under näsan lite lätt då man är hemma och är snorig... även att massera in bröstkorgen under sjuk tider.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2009-01-08 08:38
Lindrar det bara eller hjälper det mot muskelinflammationer och dyl.?

Tigeerbalsam lindrar bara så det hjälper tyvär inte mot muskelinflammationer! =/
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2009-01-08 08:42
lägga tigerbalsam på pungen! MAN TEST FTW!!!

haha :) har aldrig varit med om något liknande
Get Random!

2009-01-08 10:21
KinG-PhiL - när du nämner detta så talade min morbror om för mig att när han var liten så hade dom en kille i hockey laget som alltid brukade smörja in sina jumskar (lr hur det nu stavas) innan varje march. men en gång gick det lite snett då han hade glömt sätta på sig kalsonger när han började sin behandling! Alla andra gick ut på isen och undrade vart fan denna killen hade tagit vägen så dom gick tillbaka till omklädnings rummet och hittar denna kille upp och ner med benen isär i duchen!

Så det måste svida rätt bra ;)
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2009-01-08 11:27
hahaha :D gaah dat sounds like pain!!!

Tigerbalsam är ju the shit när det kommer till practical jokes.. drog under ögonen på kompisar och så :) vill ha lite nu för det! :(
Get Random!