I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bryta knogarna?

Övrigt - Blandat

2009-01-07 15:19

Bryta knogarna?

Nu är det såhär att min högra hands höger knoge är helt röd,svullen och gör ont vid beröring, det sticker även upp en liten knöl bakom om jag spänner den. Den ganska oviktiga frågan till er eftersom jag är lat och var inloggad här, kan man bryta knogarna? För annars kan jag röra handen på de flesta sätt (dock med rejäla smärtor)

Skyll på systemet

2009-01-07 15:22
allt av ben går att bryta..

2009-01-07 15:27
du kan ju ha fått en spricka i den

2009-01-07 15:31
om du trycker på knogen och den ger efter lite som att den är mjuk så är den bruten...troligen har du inte brutit den och svullnaden och smärtan släpper på någon vecka

2009-01-07 15:38
hur mycket ska den ge efter? Och det bränner ju kuk mycket när man trycker haha!
Skyll på systemet

2009-01-07 16:00
Ring sjukvårdsupplysningen & hör efter. Tycker definitivt du borde åka in & röntga, kan ju vara en spricka eller flisor som ligger & skvalpar eller whatnot. För att förebygga liknande episoder i framtiden, läs här.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-01-07 16:00
Hade likadant i somras, den var som demento beskrev ungefär, gick över efter några månader dock!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-01-07 16:17
min långfingersknoge på högra handen har vart sån i 2-3 månader. slog av en bräda och efter det så svullnade den knogen upp. min tränare sa att det är en skada på leden och att det har bildats extra brosk och annan vätska där. man ska försöka se till att inte åstakomma någon smärta på knogen under 5 veckor, men det är ju inte alltid så lätt.

nu dom senaste veckorna så har det blivit bättre men knogen är fortfarande större än samma knoge på vänstra handen. hoppas den blir återställd nu dom närmaste veckorna, fett segt ju.
 Haters gon' hate...

2009-01-07 16:23
"ööh, jag snubblade och.. ööh.. råkade spänna knogarna precis när jag.. öhhh. landade.. typ?"
Blunted in stockholm

2009-01-07 17:14
Har haft så många gånger pga frustrationsutbrott och slår lite i vad som helst utan att tänka på att det gör jävligt ont haha. Tog några månader innan svullnaden gick ner.. Så är nog ingen fara tror jag, visst gör det skitont men jag är den som gärna inte besöker doktorn så.. But hey, im still alive!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-01-07 17:35
moget

2009-01-07 17:43
drygt
Mabuhay!

2009-01-07 18:30
du kan flytta dina knogar också, det är ingen höjdare direkt.. känner flera som har slagit sönder kongarna så pass att dom typ "flyttat sin in i handen", vissa fingrar saknar knoge med andra ord. ser ganska sjukt ut.
men röntga handen förfan, har du slagit sönder något utav benen och om flisor har låstnat så kan benflisor hamna på väldigt obekväma ställen. så röntga skiten och få det fixat bäst det går medans du fortfarande kan, för om ett par veckor så är det försent sen. då måste dom öppna handen i efterhand och krångla och då är det inte säkert att det går att fixa tillfredsställande sen endå..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-07 18:35
usch fyfan, nej det låter bra det där med att kolla upp den. För det första jag la märke till förutom brännande smärta ner i armen var att knogen låg längre in i handen, men nu ligger den hyffsat fint.
Skyll på systemet

2009-01-07 18:38
nu får inte slå så hårt på folk. pröva en bitchslap nästa gång, skadar inte knogarna så mycket!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-07 20:02
Ord upp på tchana masala
Blunted in stockholm

2009-01-08 19:32
hahaha
Skyll på systemet

2009-01-08 20:37
knäa o skalla istället, tåligare ben.. armbågen e fin med.. helst så du ger den andre skallfrakturer och blir invalid och får bo på speciellt behandlingshem för halvt ihjälslagna människor på dominikanska republiken.
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-08 20:43
Svar nej; Du var inte rolig : /
Blunted in stockholm

2009-01-09 09:15
det blir brosk i knogarna om man slår det funkar som skydd tills nästa gång
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-01-09 10:26
Vad ska du in och röntga för? Om knogen trots allt är spräckt så läker den ändå av sig själv genom vila ett par veckor. Som några har sagt så bildas nytt brosk.

Folk (särskilt unga) åker verkligen in till akuten för ingenting...

("Den som kan andas själv är inte sjuk")
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-09 13:27
Du har nog inte brutit den då jag läste att du kan röra fingret... däremot tror jag att du kan ha fått en spricka i den!
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2009-01-09 14:24
e nog ingen dum ide att kolla upp de.. ja slog av mitt lillfinger för ett tag sen.. trodde bara de gick ur led så ja drog tillbaks det o trodde de va lugnt men åkte ändå in o kolla upp de dagen efter.. visade sig att de va brutet rakt av.. dock har fingret läkt helt jävla snett nu så ja måste operera de rakt
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.