Hur hardcore snusare måste man ha varit för att få panikångest osv...?
...efter att man har slutat? Har hört riktigt skrämmande historier om folk som har försökt sluta snusa som har drabbats av riktiga monster abstisar. Jag har slutat både röka och snusa nu, och personligen identifierar jag mig mer som rökare än snusare (köpte en dosa typ max 1/vecka, från och till).
Kultursnobb
Asså att få panikångest efter man slutat är ju inget känt fenomen, har aldrig hört att man skulle kunna få det. Låter som att man i ytters få fall skulle kunna få det, är du rädd att få det och isåfall varför?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Redaktionen
2009-01-05 23:31
Det ar val snarare "fel" pa personen i fraga och dess psyke an dess nikotinberoende..
namaste
Många säger mig att jag ska byta rökningen mot snus, men bla pga detta så håller jag mig till cigg, har nästan aldrig träffat någon som slutat med snus, men var och varannan rökare slutar ju förr eller senare..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Jag slutade snusa i samband med en resa till Thailand 2007, tog helt enkelt inte mig något snus. Tog någon vecka eller så innan jag väl på plats kom över en stock General. Snusade inte denna utan höll upp under hela resan (5 veckor), höll upp ytterligare en månad när jag kom hem, men sen fick det vara nog. Det är helt enkelt värt det, så nu snusar jag igen. Jag tror att detta är från person till person, klart man kan få panikångest och liknande saker. Med hela min historia ville jag komma fram till att jag inte alls hade några problem att sluta, helt övertygad om att det endast är psykiskt (även fast motsatsen kan tänkas vara bevisad). Bör tillägga att jag snusat ungefär en dosa om dagen i alla fall senaste 5 åren.
Pirloo: Fattar ingenting av ditt inlägg, snusar du eller snusar du inte?
http://duckdown82.tumblr.com/
fan skulle man få panikånbgest för att man slutar snusa för? dummaste jag hört.... Det tänkte jag posta innan jag googla om saken och tydligen så kan man få de, aldrig hört de förr iaf :S
BAHA!
'Det är helt enkelt värt det, så nu snusar jag igen.' Hur mycket tydligare kan det bli? :)
Med hela min historia ville jag komma fram till att jag inte alls hade några problem att sluta, helt övertygad om att det endast är psykiskt (även fast motsatsen kan tänkas vara bevisad) Då har du ju aldrig slutat :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Hahahahahahahah, det var inte svårt att sluta snusa.. men du snusar fortfarande? Dumma jävel. ONT: Dra ned på det successivt så ska det va lugnt.
det stämmer, det är lätt att sluta - har gjort det typ 7-8 ggr... snusat lite drygt halva mitt liv.
http://www.myspace.com/electroboogiebeats
Då har du inte slutat. Då har du bara haft uppehåll. Jösses..
Farsan slutade för säkert 12-13 år sen, och han säger att han ännu brukar drömma om att lägga in en snus nån gång i månaden och vakna helt kallsvettig. Dock har han inte snusat alls sen han slöt, fast han brukar kolla lite sneaky på min dosa :E
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Producent
2009-01-06 02:10
jeppehehe P18 Jag tippar på att du är den dumma jäveln! Är väl skillnad på att sluta snusa, sen börja igen. Och att ha ett uppehåll, och sen börja igen? Uppehåll innebär nog att du inte klarar av att vara utan.
Dock har han inte snusat alls sen han slutade*
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Konstigt, "Uppehåll innebär nog att du inte klarar av att vara utan." Ehm ja, och det är väl precis vad det handlar om ifall man som första snubben höll sig några månader eller som andra snubben börjat/slutat 7-8 gånger? Idiot. Slutat har man gjort om man aldrig börjar igen. Annars är det ett uppehåll.
Producent
2009-01-06 02:17
Bra poäng där. Du har övertygat mig! Du har helt rätt och jag har således väldigt fel. Eller inte.
Har hört att det ska va efter 3 veckor som det blir svårast att hålla sig i skinnet.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Producent
2009-01-06 02:37
jeppehehe P18 Vad tjänar du på att sitta och vara dryg på internet? Det är skillnad på att ha uppehåll och sen börja, och sluta och sen börja, vad av det fattar du inte?
Vad är skillnaden då? Förmodligen har man ju kvar suget om man är så efterbliven att man börjar igen. Så go ahead, berätta.
Slutade snusa för lite över en månad sen. Det var det värsta jag har varit med om, kunde inte sova och drömde mardrömmar. Jag var tvungen att springa en mil om dagen för att komma över min abstinens. Nu har det fysiska beroendet försvunnit, men jag är fortfarande extremt sugen på att lägga in en jävel.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
har flera vänner/min pappa/bekanta som slutat snusa och jag har aldrig hört talas om att någon av dem skulle fått något i stil med panikångest av detta. jag hade själv uppehåll på lite över 1 år och fick inga problem som någonsin kan spåras till panikångest. så jag tror det är rätt lugnt du.. dessutom är alla dessa helt olika på hur mycket de snusar. en snusar typ 4 dosor i veckan och röker aldrig, en snusar och röker (som du typ), farsan röker aldrig men överdoserar inte direkt snus och jag snusar kanske 1-2 dosor i veckan och feströker. så du har lite olika mönster där inga gett utslag till symptom du pratar om.
Sarkasm mina vänner, s-a-r-k- asm.
http://www.myspace.com/electroboogiebeats
Producent
2009-01-07 13:54
finns väl olika grader av panikångest själv har jag väl upplevt det till viss grad när jag försökt dra ner rejält men det e såklart man trappar ner långsamt om man vill sluta, annars kan det gå illa och man chockar kroppen rejält särskilt om man tidigare kört typ en dosa om dagen osv
Enda gången man slutar snusa överhuvudtaget är när klockan är typ 02:30 och man märker att man har slut på snus?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
dude, vet du vad panikångest är?
Jag har vart snusfri i 17 dagar i sträck nu efter 1 dosa general om dagen i 8 år. Slutade i samband med resa där jag som en tidigare skribent valt att lämna snus hemma. Några större abstinensbesvär har jag inte haft, då jag får i mig nikotin på annat håll. Men efter en maträtt är det det aldrig helt fel med en paj. Det är där det är som svårast med att sluta tycker jag. Så länge du själv sitter med inställningen att du har kontrollen över snuset och vill sluta går det galant. Men är du snuset svag och undergiven och låter prillan kontrollera dig så ere inte ens någon idé att börja sluta snusa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag försökte sluta snusa i somras, klarade inte ens en vecka. Abstinens i form av panikattacker vettefan, men fy faaan att det inte kunde gå en sekund utan att man ville ha fram en dosa. Sen tror jag även att man måste vilja sluta, och inte bara "vilja", om ni förstår vad jag menar.
^ Smart sagt.
sluta är väl inga problem.. det svåra är att låta bli att börja igen bara. snus är äckligt.
haha läste inte alls men verkad everkligen bli en diskussion kring huruvida glaset är halvfullt eller halvtomt... Man vet väl bäst själv om man behöver skiten eller inte... "nobody ever really quits"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har försökt sluta snusa en gång och jag vill inte göra om det! Fick inte ångest men fan kul va det icke. Blir stressad och sur när jag inte har snus så jag tänker inte försöka sluta igen :)
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
CRIBBE de tre treorna- tre veckor, tre månader och tre år! 3 is the magic number
...
Vet inte faktiskt, min far är rätt så hardcore, snusat i mer än 35 år, han hade problem förra året, brist på b12. Han kunde ligga och sova i 2 dygn och var tvungen att ta massa sprutor, han kan fortfarande sova länge men har inte riktigt samma problem, slutat snusa har han dock inte..
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
det är lätt att sluta - har gjort det typ 7-8 ggr Imponerande
Jag har snusat i snart 10 år och enda uppehållet jag gjort var ofrvilligt.
Spenderade 3 månader i Kenya utan snus, fanns ju inte direkt att köpa heller:(
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Har hört att det ska va efter 3 veckor som det blir svårast att hålla sig i skinnet. Jo fan, inne på vecka 4 nu o panikångest känns inte helt avlägset, nån som slutat o kan bekräfta its worth it? hehe
jag har varit snusfri i över 1½ månad, snart 2 tror jag nästan. har slutat räkna. men jag har fan inte fått något som liknar en panikångestattack. har snusat i över 5-6 år.
Ja då haru väl kommit förbi skärselden... Nej, jag överdrev med panikångest men alla funkar olika, jag va mer stoppa upp en prilla om nått känns kass... Gåpr rätt bra får jag säga ändå. Så inne på andra månaden släpper suget nått?
Har snusat i 8 år.. snusat MKT.. har varit utan 3 veckor nu och märker inget speciellt alls.. det är så jävla emo att göra en stor grej av det.
Jimmy är det inte rätt emo att göra en stor grej över att du varit utan snus i 3 veckor??? en gång åt jag inte på 2 dagar så jag är inte beroende av mat
Jag har slutat snusa! jag snusade 4-5 dosor i veckan när jag slutade. (typ 1,5 år sedan) Man har abstinens den första veckan. Inte allt för jobbig men en ständigt närvarande känsla och ett otroligt sug. Det är inte som att tända av på heroin liksom.. Sedan har du drömmarna. du drömmer om snus och att du snusar eller snusar av misstag och pajar ditt försök till att sluta. sedan blir det lättare, du känner sug på morgonen och efter maten och framförallt när du super. Men det gäller att vara motiverad och bestämma sig så är det inga problem "Mind over matter" efter några månader är det plötsligt ganska lätt att motstå även om det helt klart finns ett sug då och då. men det är hanterligt. Sedan går det över du slutar tänka på det. Det kan komma plöttsliga sug nån gång va terdje månad och då och då drömmer man fortfarande att man snusar. Men det finns inget sug kvar, och jag tänker itne ens på det på fyllan. Enkelt, bestäm dig för att göra det, stå emot den första tiden trots att det är jobbigt. tugga tuggummi eller nåt när du känner sug och sedan blir det lättare och lättare.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
JimmyMorfin P20 Ja det är jävligt emo hehe
den fysiska abstinensen går över på 2-3 dagar. Sedan är det onda tinget 3. 3 veckor - då torskar många som försöker sluta. 3 månader - här är det många som beslutar sig för att de har klarat det, men att de itne har någon anledning att sluta, eller att "det är värt det" 3 år - många börjar efter flera års uppehåll, oftast är detta ett sätt att försöka återskapa gamla tider. man saknar den tid som flytt. man kopplar samman tiden med sitt beroende och tror att tiden ska komma tillbaka om man börjar igen (på ett undermedvetet plan)
Moderator
2009-03-19 22:12
håller på o försöka sluta snusa nu. har snusat konstant i 6 år. det var en dag för typ en vecka sedan då jag kom hem vid 3 på dagen o kom på att jag hade slut på snus, jag tänkte att "nä nu jävlar ska jag klara mig utan snus tills imorgon, efter 2 timmar började man känna av suget som fan, efter 6 timmar fick jag nog, satt vid datorn o försökte tänka på annat. men d sista 2 timmarna typ så började jag kallsvettas o kunde inte sitta still. visste fan inte va jag skulle göra. sista halvtimmen började jag må riktigt dåligt, illamående yrsel osv. då fick jag nog o gick o köpte mig en dosa precis innan affären stände...jag vet inte riktigt vad begreppet panikångest innebär, men den där känslan vill jag aldrig uppleva igen fyfan... så nu ska jag försöka trappa ner långsamt o se vad som händer. det är det enda tänkbara sättet som kan funka för mig
//TW
shitmannen aja men fan det där är bara första grejjen, jämför det med att sluta dricka efter tre öl på krogen (dvs om du e helgalkis)... Trappa ner först innan du bestämmer dsig för att slusa, iofs det kanske inte va din plan? Små portioner sen över till Onico funkar faktiskt rätt bra, frågan är hur hälsosamt onico är egentligen...
onico pajjar tandköttet ganska duktigt (men det gör ju snus med) Jag förespråkar inte att man trappar ner, det innebär bara att man plågar sig själv.. som att dra av ett plåster långsamt..
Fan vad skönt att inte börja snusa.
Beat the odds like an abusive freak show owner
hahaha ofta man får panikångest
jag har snusat i cirkus 4 år och försökte sluta, jag klarade mig bra i en månad, med mycket påfrestningar, och och det hände inte så mycket mer än att man kände suget, jobbigast var när man var bakis och inte kunde stoppa en bralla under läppen.. men det gick åt helvete när jag började med snuset igen, och cigaretterna.
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Exe-Poused Orka, du begriper ju vad jag menar.. Jag känner att det här kommer inte bli några problem alls. Hur jävla svårt kan det vara? felet är att alla saknar disciplin!
Hahahahaha djureri du skrämde livet ur mig HAHAHAHAHAHA
http://www.myspace.com/murderdem