I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Språkresor - Organisationer?

Övrigt - Blandat

2008-12-31 17:15

Språkresor - Organisationer?

Jag undrar om någon utav er vet av några organisationer eller dyl som styr upp språkresor världen över? Planerar att åka iväg under 2009 men är inte helnöjd med mina alternativ än..

De organisationer jag redan känner till är;

SI - Länk till http://www.spin.se/
Blueberry - Länk till http://www.blueberrysprak.nu/
ESL - Länk till http://www.esl.se/se/home.htm
Avista - Länk till http://www.avista.nu/

Finns det fler "svenska" organisationer tro (jag hittar då inga)? Men är inte helt nöjd med vad jag sett dessa har att erbjuda heller. Och att jaga ner språkinstitut själv är ju ett jävla arbete och krångel så det slipper man ju helst.

Tack på förhand då.

(Inlägget flyttat av Mabande 2009-01-01 17:11:52)

2008-12-31 20:18
Ar i argentina med rotary ett ar men det kanske inte aer samma sak...
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-12-31 22:27
Samma sak och samma sak.. största skillnaden är väll att jag är bra mycket äldre (23 snart) och den flesta organisationer brukar dela upp sina resor i "ungdomar" (under 18), "vuxna" (18+) och även ha en ytterligare kategori som dem kallar för "50+"..

Sen vill jag till Asien (funderar på Fukuoka), men det är inte så vanligt med språkresor dit. Något annat jobbigt är ju att man som vuxen inte vill bli behandlad som man vore 16, vilket vissa boenden gör (läs utegångsförbud efter kl 9, inga besökare på rummet yadayada).

Det är helt enkelt lite svårt att hitta något som stämmer bra överens med mina kriterier. Funderar på 1år eller om möjligt ½år sen byta till en annan stad och vara där ½år. =/

Någon annan som åkt på liknande resa kan ju skriva här också om ni har nått att dela med er av.. tråden känns lite död (fast det är väll bara vi sjuklingar som sitter hemma den här tiden på nyår iofs..).

2009-01-01 11:17
När jag åkte på språkresa så var det med STS. Kolla upp dem. De har även språkresor för vår åldersgrupp, "vuxna".
Länk till http://www.sts.se/sweden/
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-01-01 17:02
Negative

Jo tack har kollat dem, dessvärre har dem inga språkresor till Fukuoka (Japan) dit jag vill. Kina har dem till dock... alla har till kina, ingen till Fukuoka.

Vart var det du åkte någonstans då?

2009-01-02 04:23
Okej, har inte en susning om vad som kan hjalpa dig men lycka till!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2009-01-02 12:35
SI har ju störst erfarenhet av språkresor till Japan då de var de första som hade det (vad de sa till mig i allafall haha). Jag åkte med dem till Tokyo, litade dock inte på dem för att fixa boende, utan skötte det själv (vilket i efterhand visade sig vara mkt klokt)

Jag var inte sååå nöjd med min språkresa i och med att fördelningen på elever var lite snev... de flesta var koreaner, men på plats nummer två kom svenskar. Inte så kul att åka på språkresa och bara hänga med svenskar direkt...

Blueberry skulle jag nog ha valt nu, de hade KAI language school i Tokyo som till synes verkade vara mer "internationell" än den jag gick på (=inte "BARA" svenskar).
Men nu vill ju du till Fukuoka.
Aja, det är inte såå krångligt att hitta boende eller (kanske) språkskola på egen hand, try it :) Eller jo, just det... har för mig att de kräver en massa A4sidor av information om dig om du söker på egen hand haha.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-02 15:38
Illsnidig
England - Oxford. :)
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-01-03 22:24
Corazonzita F23

Mjo, alltså jag har en polare som åker med SI nu till Kyoto i april. Var tänkt jag också skulle åka med SI till Kyoto först men har börjat fått för mig jag vill någon annanstans.. dels för att jag vill åka själv och dels för att jag inte är lika lockad av Kyoto längre.

Vill se en stad som är stor (storstad) men som har något annat också.. helst en liten nypa typiskt Japan, något eget.
Tokyo är ju lite tråkigt på så sätt, den har mest växt till att blivit en jätte stad, finns ju inga gamla tempel och sånt kvar där, men framförallt är det dyrt. Annars har jag hört att KAI i Tokyo ska ha många fina kurser man kan läsa utöver språket, bland annat japansk matlagning m.m men vill inte åka till Tokyo för känns som väldigt många svenskar åker just dit.

Fukuoka är staden jag nyligen lagt ögonen på, den verkar angenäm på alla sätt och vis men om någon vill tipsa mig om någon annan ort är ni så hjärtligt välkomna (inom Japan). Jag kommer inte att bestämma något säkert förens framåt sommaren, eftersom jag inte kommer åka förens någon gång i höst.

Oh! just de, jag vill inte åka med en halv klass svenskar heller som Coraz sa, det är inte precis därför man åker (ännu en anledning varför SI inte lockar så mycket). Och sen är boendet som sagt viktigt, man vill slippa de där nedvärdernande reglerna många studentkorridorer har. =/

Visst kan man leta eget boende och egen skola men risken för trassel blir ju större. Fördelen med en organization är ju att det är lättare att se vad man kommer få i förväg än det blir annars, det är ju deras jobb just att organizera allt. Brukar bli billigare priser också så helst vill man ju åka med en t.ex SI i ryggen.

Negative

fett, hur länge var du borta då?