Corazonzita F23 Mjo, alltså jag har en polare som åker med SI nu till Kyoto i april. Var tänkt jag också skulle åka med SI till Kyoto först men har börjat fått för mig jag vill någon annanstans.. dels för att jag vill åka själv och dels för att jag inte är lika lockad av Kyoto längre. Vill se en stad som är stor (storstad) men som har något annat också.. helst en liten nypa typiskt Japan, något eget. Tokyo är ju lite tråkigt på så sätt, den har mest växt till att blivit en jätte stad, finns ju inga gamla tempel och sånt kvar där, men framförallt är det dyrt. Annars har jag hört att KAI i Tokyo ska ha många fina kurser man kan läsa utöver språket, bland annat japansk matlagning m.m men vill inte åka till Tokyo för känns som väldigt många svenskar åker just dit. Fukuoka är staden jag nyligen lagt ögonen på, den verkar angenäm på alla sätt och vis men om någon vill tipsa mig om någon annan ort är ni så hjärtligt välkomna (inom Japan ). Jag kommer inte att bestämma något säkert förens framåt sommaren, eftersom jag inte kommer åka förens någon gång i höst. Oh! just de, jag vill inte åka med en halv klass svenskar heller som Coraz sa, det är inte precis därför man åker (ännu en anledning varför SI inte lockar så mycket). Och sen är boendet som sagt viktigt, man vill slippa de där nedvärdernande reglerna många studentkorridorer har. =/ Visst kan man leta eget boende och egen skola men risken för trassel blir ju större. Fördelen med en organization är ju att det är lättare att se vad man kommer få i förväg än det blir annars, det är ju deras jobb just att organizera allt. Brukar bli billigare priser också så helst vill man ju åka med en t.ex SI i ryggen.Negative fett, hur länge var du borta då?