I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tänder lossnar pga percing?

Övrigt - Blandat

2008-12-29 18:45

Tänder lossnar pga percing?

Tjooo!

Sökte runt lite ang detta men såg inget.

Läste lite om att "många" som har piercing i tungan eller i läppen får problem med tänderna, att de lossnar?
Har för mig att det va pga att emaljen skadas när man pillar med den med tänderna och sen dör tanden liksom.

Någon som varit med eller vet om hur vanligt det igentligen är?
Visst att det hänger på hur mkt man pillar och grejar med den, men ändå.

Ingen jag vet har råkat ut för det, än..
God fortsättning!

Producent

2008-12-29 19:08
Risker

Det finns en viss risk att pierca sig. Enligt Socialstyrelsen innebär det att kroppens skydd (hud och slemhinnor) penetreras(1). Detta kan leda till att bakterier kommer ner i djupare hudlager och orsaka infektioner. Det finns även risk för allergi, vanligen nickelallergi och andra allergiska reaktioner. Piercing i munhålan kan medföra skador på tänder och vävnader. Bestående hudskador i form av ärrbildningar kan uppstå. Vid vissa sjukdomstillstånd eller medicineringar kan det vara direkt olämpligt att pierca sig, varför man alltid bör kontakta läkare om man är tveksam.

Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Piercing
Sångare

2008-12-29 20:10
Jag hade piercing i läppen för många år sedan och ja, det pajjar tänderna. Mitt tandkött trycktes ner och tänderna blev känsligare. Nu är piercingen borta.

2008-12-29 20:11
jag vet att man kan förstöra nervtrådar när man piercar sig men vet inget om tänder...
 www.myspace.com/friphmusic
Producent

2008-12-29 20:17
efter jag piercade mig så började mina läppar bli extremt torra, det är dom än idag. runt 4 år senare. dock tog jag bort piercingen en vecka efter jag fixade den. i hate em

2008-12-29 20:20
just i läppen osv är det ju ganska stor risk att bakterier hänger kvar dessutom förutom att tänderna kan ta stryk, om den ligger å gnager mot emaljen är det ju naturligtvis inget vidare.
men hey, man lever bara en gång å tänderna ramlar väll ur förr lr senare endå right?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-29 21:26
men hey, man lever bara en gång å tänderna ramlar väll ur förr lr senare endå right?

japp , men man föredrar väl ändå att de ska ramla ur "senare" och inte "förr"
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Promotor

2008-12-29 21:33
också suttit och funderat på frågan! Har dock inte slängt den på whoa, då responsen är så otroligt seriös..

2008-12-29 22:05
Jag har hört att man kan nöta bort tandköttet om man är piercad i läppen, men jag har inte hört något om att man kan tappa tänderna.
This is horrible, and yet, strangely erotic

2008-12-29 22:40
Hade piercing på sidan av överläppen (vaddetnuheter) och den flyttade upp tandköttet på tanden som låg närmast.

Min tandläkare rådde mig att ta ut den då det var risk för att hela tandhalsen skulle blottas, och det i sin tur kunde orsaka tandlossning...

Jag behöver väl knappt säga att den åkte ut direkt?

2008-12-30 00:02
Jag bet av tre tänder...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-30 10:45
Tack för svaren! Iaf de seriösa =)
Man blir lite fundersam på hur man ska göra. Har en i mitten på underläppen nu.

Anii
Shiet! Vart hade du den då?

2008-12-30 10:50
lär ju inte vara nån höjdare å ha en om man gnisslar tänder i sömnen direkt, vaknar med 2 tänder kvar ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-30 10:59
Min tandläkare på folktandvården höll ett långt tal för mig om hur mina tänder skulle ramla ut och hur extremt farligt det var att ha piercing. Jag tog ut den, gick till en privat tandläkare som sa att det var skitsnack men att det fortfarande inte är bra för tänderna direkt..
Mitt tandkött har trycks ner litegrann och det kommer aldrig tillbaka, men inga tänder har ramlat ut...
Nu har jag den bara ibland, vill inte att tandköttet ska tryckas ner mer..

2008-12-30 20:27
Jag bet bort en halv tand i söndags på min piercing så nu åkte den ut.. tandläkaren bara svor när hon tittade på tanden och konstaterade att jag inte hade någon emalj kvar på den. Bydde upp en ny med plast men hon trodde inte att den skulle hålla utan att jag måste sätta in en krona.. tack och lov för tandförsäkringen, hade blivit riktigt dyrt för mig annars!

2008-12-31 04:35
Mitt tandkött tröcks ner och jag bet av en tandjävel. och uuuut åkte piercingen!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-12-31 13:41
Har haft min piercing i tungan snart 9 år och har aldrig haft problem med tänderna. Min tandläkare har sagt att jag har lika bra tänder nu som innan piercingen

2008-12-31 14:30
Ja dom lossnar så fort du rör en piercing vad trodde du?