I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Doftreklam på bion?

Övrigt - Blandat

Admin

2008-12-27 00:25

Doftreklam på bion?

Var på bio idag (Die Welle, helt okej) och under reklamen innan filmen så visas kaffereklam. När koppen har fyllts och ångorna börjar stiga och bilden är sådär lockande även för en icke kaffedrickande person som mig, så börjar jag känna doften av kaffe. Doften hänger kvar någon sekund bara, tills reklaminslaget är över.

Börjar titta mig omkring för att se om de någon i närheten dricker kaffe. Ser ingen kopp. Och det är inte bara jag som kände lukten, min flickvän upplevde samma sak. Ingen kaffedoft innan reklamen, men en stark doft perfekt timat med koppen, och sen ingenting efter reklamen.

Är det någon annan som upplevt det här? Har SF börjat med doftreklam? Vet att en del matbutiker kör med det knepet och metoden sprids. Vid äpplena finns dolda doftmaskiner som sprider lukten av färska äpplen, vid apelsinerna söta apelsiner osv.

Eller var vi bara väldigt mottagliga för reklamen? :)

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?