I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

San Sebastian, Spanien

Övrigt - Blandat

2008-12-18 13:44

San Sebastian, Spanien

Flyttar snart till San Sebastian i Spanien för att plugga min 4e termin på min utbildning. Ge mig information som kan vara av intresse, tips etc.

2008-12-28 21:51
San Sebastian eller Donestia som staden heter på baskiska är riktigt vacker. Klimatet är väl sådär, I allafall när vi var där, är säkert nice på sommaren men förvänta dig inte medelhavsklimat. Staden ligger ju vid atlanten och därför är klimatet konstigt och väldigt omväxlande. Känner inte riktigt till utelivet så bra men nere i gamla staden är det väl som vilken spansk stad som helst. Det som är slående dock är det baskiska språket och kulturen, Är du i rätt (eller fel, beroende på hur man ser det) områden så är det stor skillnad jämfört med Spanien. Finns en hel del "eta pubar" man kan knalla in på om man så önskar. Ganska cool stad, där typ allt är politik.. aja hoppas jag hjälpt dig lite iaf.

2009-02-26 17:10
Var där, tyckte det var rätt tråkigt, jävligt opålitligt väder...skitkeff uteliv! men men...kanske bra om man vill surfa eller liknande