I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bör jag bekymra mitt över mitt liv?

Övrigt - Blandat

2008-12-18 00:10

Bör jag bekymra mitt över mitt liv?

Det blir ltie gnälltråd, får ursäkta mig för det. Men det är så att jag tycket att mitt liv är ltie sådär just nu (vet att det är pga mörkret) så ajg skriver ner och sedan så får ni avgöra.

Mitt påstående är att att jag klaga över min livstil just nu.

Jag har:

- Körkort på g (som föräldrarna står för)
- Tillräckligt med betyg för att läsa vilken kurs/linje som helst
- Har inte gjort högskoleprovet
- Har ingen flickvän
- Är inte oskuld
- Har möjligtvis fått ett jobb utomlands (ej i Norge, utanför Skandivanien=)
- Har inga skulder alls (inga CSN)
- Bekymra mig för tentan på fredag, har alltid försvårat mina kunskaper på prov, dock så kommer det att finnas en omtenta.
- Oroar mig lite vad jag skall göra härnäst
- Kommer att bli 21 år och har typ rest runt lite i Europa
- Har en egen lägenhet
- Bor i en stad
- Mina föräldrar är ej skilda
- Har ingen dålig uppväxt som en alkoholiserad morfar eller liknande
- Har inga fiender

Det är allt vad jag kan komma på, så nästa år så tror jag såhär:

- Jag har fått körkotet
- Göra det där högskoleprovet
- Förhoppningsvis (något som bekymrar mig) klara av kursen jag läser för att läsa B, bör tilläggas att det är en liten kurs, typ 3-4 deltagare.

Ja det är allt, det känns som att man inte kan leva såhär.

Liksom går det att ha ett "bra" liv utan att man utbildar sig till något eller känner jag mig jävligt dum som skyndar på allt.

Med tanke på dagens samhälle så känner man sig lite off-side om man inte:har gjort högskoleprovet,gjort sin sexdebut,rest utan Europa, skaffat körkort,börjat läsa ett program på universitetet innan man är 19 år.

Samhället utstrålar sig så, frågan är bara om ni gör det.

Vad tycker ni?

(Inlägget ändrat av greggan 2008-12-18 00:48:45)

Rappare

2008-12-18 00:16
Jag förstår inte vad du ska bekymdra dig över?
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2008-12-18 00:19
Just nu känns det som att framtiden hänger på tentan.

Rappare

2008-12-18 00:22
okej...men då har du nog inget att bekymra dig över. Men ta skolan på allvar det är bra. Men sätt inte för sjuka krav på att du ska komma nånvart. livet handlar inte så mycket om vad du åstadkommer utan vad du upplever... se d som en film....d handlar inte om slutet d handlar om resan dit....
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2008-12-18 00:53
känns som att dom flesta bommar på åtminstone en av dina punkter.
jag har varken körkort eller börjat läsa på uni innan 19 års ålder men det är inget problem för det. körkortet vore väl iofs smidigt att ha men alla dom andra sakerna du räknar upp har ju bara att göra med vad man själv vill göra med sitt liv. det viktigaste är väl bara att man stimulerar sig själv och trivs med sin situation, sen så är det ju alltid bra att ha en drivkraft att komma längre, något som jag personligen är jävligt dålig på. kanske är därför jag inte har nåt körkort?
vadå? jag dyster?

2008-12-18 01:09
Jag tror att din inställning är det som ställer till det för dig. Att mäta sin livskvalite efter vad man har/kan osv är lite farligt eftersom det följer med en rädsla att förlora det och en känsla av otillräcklighet. Samma sak med att jämföra sig med samhällsideal osv.

Vi är i samma ålder och jag känner igen det men jag tycker att du borde utmana det tankesätt du presenterar i grunden och fråga dig om du och ditt liv defineras av vad du äger och vad du har gjort och vad samhället tycker.

Tycker det är skitsvårt att hitta ord till sånt här men mitt tips är att inte bli caught up i sånt här tänk eftersom det är en illusion och att jag tror att du letar efter mening på fel ställe!

gl
Stop screamin, you know the demon said it's best to die
And even if Jehovah Witness, bet he'll never testify, D'Evils...

2008-12-18 01:15
Om du har betygen, vad ska du med högskoleprovet till?

Körkort e det ju bara bönder som håller sig med i dagnes miljömedvetna samhälle.

Ta livet med ro o gör dina egna val som du trvis med. Vi e en del människor som inte har 100% koll på vad vi ska göra om 20 år men det ska nog lösa sig förr eller senare.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-12-18 01:52
att studera är mitt enda misstag i livet, större slöseri med tid får man fan leta efter med både karta och ficklampa. fokusera på dig själv istället och skit i vad i helvete samhället förväntar sig utav dig, DET är ditt enda bekymmer..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-18 03:46
Vi kretsar kring solen men är vilse i rymden. Så förlåt mig men det är lite svårt att gå rakt när jorden är rund. Vi är alla födda fria men de friaste frihetsberövas. Riddaren som rustades med den starkaste rustningen kvävdes tillslut till döds.
Det jag tangenterar ner är för dig kankse flumsnack men jag vill avsluta det hela med ett bra citat av en anonym tänkare.

Ibland kan målet vara ivägen sa han som sköt i stolpen
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2008-12-18 07:21
Man kan säga att ditt liv är som Engelska på A-nivå medan andras liv är som Engelska på C-nivå.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-12-18 07:29
Vafan, var lite nöjd!
När jag var 19 så söp jag bort socialbidraget, hade inga som helst planer på att plugga vidare och körkort hade jag inte en tanke på.
Nu är jag 24, har fast anställning och egen familj. Körkort ser jag ingen vits med fortfarande och det är aldrig för sent att sätta sig bakom skolbänken igen.

Ha inte för bråttom. Det löser sig.
www.nativeswedes.se

2008-12-18 07:33
jag hajar verkligen inte vad det är du skulle oroa dig för?
Du har ju allt man kan önska sig? körkort? jag började men tyckte det var tråkigt så köpte öl för pengarna istället, beslutet känns än idag som helt rätt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-18 08:17
jag vet inte men.... världssvält?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-18 08:35
Vad är det som du är orolig för? Att allt skall skita sig och du börjar knarka?
Gör det som du känner är viktigt, är det viktigt att skaffa din utbildning snabbt så gör det, är det inte viktigt så vänta. Det är ditt liv och du gör precis det som du vill, oavsett vad andra, familj och vänner tycker.

Personligen tog jag mitt körkort precis när jag fyllt 24, ville inte innan. Sen sa jag upp min lägenhet och sa upp mig från mitt jobb som butikschef. Allt för att ut och resa lite, började med en vecka och får se var/vad det hamnar..
Resten löser sig sedan, men jag tänker inte gå hela livet och inte testat..
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2008-12-18 09:46
tänk positivt.. du är inte oskuld iaf!

2008-12-18 11:01
Du har ju missupfattat det helt, det är inte bra att gå direkt från gymnasiet till universitetet, det har jag prövat. Lumpen eller jobba emellan är något jag önskat att jag gjort, det är betydligt bättre.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2008-12-18 11:08
Är du ute efter bekräftelse?

2008-12-18 11:58
i ditt fall skulle jag tacka nej när den där lite äldre coola killen frågr om du inte ska prova att jaga drake
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2008-12-18 12:10
Alltså...jag tycker det är skitviktigt med personliga mätbara mål som motivation när livet känns jobbigt, men jag får en känsla av att dina mål och förväntningar inte kommer från dig själv? Enligt mina erfarenheter blir jag stressad och får ångest när jag ska försöka leva upp till min omgivnings krav på mina prestationer, men när jag sätter egna mål så vet jag någonstans hur höga de kan vara för att vara utmanande men inte omöjliga.

Jag kanske låter sjukt pretto men jag tror faktiskt det är svinviktigt med mål och visioner, dock känns det som du försöker passa in o någonslags norm som du fått för dig att någon förväntar sig att du ska göra. Det är ju helt jävla värdelöst, så tänk efter - för vem vill du göra högskoleprovet?
Jag har inte gjort nåt högskoleprov eller haft särskilt bra betyg i grundskolan - för att jag inte tyckte det var intressant nog att engagera sig i och för att min omgivning hetsade mig att plugga hårdare. Ändå har jag jobbat som chef, pluggat 2 år på eftergymnasial utbildning med högsta betyg i alla kurser samt startat eget företag. Just sayin.

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-12-18 12:10
Var det inte du som startade en tråd där vi skulle utröna hurvida du fortfarande var oskuld eller ej?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-12-18 13:06
jävla bitterfitta.. det finns människor som har det sjukt mycket svårare än dej. och jag syftar inte på svältande barn då. mår du dåligt av någon okänd anledning så prata med en psykolog..

2008-12-18 13:08
Men sluta, va glad att du inte lever i afrika och får hämta vatten en heldag som har massa parasiter i sig.
Va glad att du lever å sluta va bitter.

2008-12-19 10:25
är det här någon slags skryttråd?

2008-12-19 10:33
Du har inget att vara orolig över, du känner bara att livet svänger fortare än tidigare. Det finns anledningar till det (host mayakalender host). Det finns ingenting att oroa sig över, ditt liv verkar ju gå på räls, du skulle väll isåfall oroa dig över resten av världens finanskris istället
Follow the dao, right about....NOW!

2008-12-19 10:49
Mitt påstående är att att jag klaga över min livstil just nu.

Jag har:

- Inget körkort på g (mina föräldrar tänker inte stå för det och jag kan inte betala själv.)
- Har nog inte tillräckligt med betyg för att läsa vilken kurs/linje som helst
- Har inte gjort högskoleprovet
- Har ingen flickvän, däremot en pojkvän.
- Är inte oskuld
- Har inte fått ett jobb utomlands (inte i sverige heller)
- Har inga skulder alls (inga CSN)
- Bekymrar mig inte för tentan på fredag, har ingen tenta att bekymra mig för.
- Oroar mig lite vad jag skall göra härnäst
- Precis blivit 19 år och varit i spanien en gång när jag var 8 år. Och så i norge och finland lite då o då för att hälsa på släkt.
- Har inte en egen lägenhet. Bor fortfarande hemma med min morsa och hennes äckliga sambo och hans fula, jobbiga ungar. Min sista utväg verkar bli soc.
- Bor i en stad
- Mina föräldrar är skilda
- Har ingen jättebra uppväxt.. Inte jättedålig heller.
- Jag har säkert fiender någonstans.

Det är allt vad jag kan komma på, så nästa år så tror jag såhär:

- Jag har fortfarande inget körkort
- Inte göra det där högskoleprovet
- Förhoppningsvis får jag ett jobb så att jag kan ta ett jävla körkort. Eller att någon ens hör av sig angående jobb jag söker. Jag är trött på att bli bajsad i ansiktet