hade du haft 42 hade jag köpt dina atmos 1or :(
Forumssignatur...<br>
Synd, jag la upp en tråd i köp & sälj nu iaf om någon skulle vara intresserad. :)
är det bara som jag som har för lite plats hemma för alla skor?
jag har precis flyttat till en större lya med tjejen o just nu ser garderoben ut såhär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jtothegizzo du ser ut å ha en del plats kvar... ;) nästa gång jag är inne å försöker lirka ur ett av paren som är mest oåtkomliga i min garderob så ska jag fan försöka ta en bildserie på hur rubbat det egentligen är där inne... för det är fan inte friskt...
Verkar finnas en bit kvar tills du slår i taket bokstavligen ;)
What else is there?
J>> enda problemet verkar ju va avsaknaden av puma lådor:P
stick the fucking flag up yer god damn ass
poo p32> hehe skicka över några från din samling så är problemet löst ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pärlor för svin:P har vi oxå samma storlek?
vettne, jag har 10 i de flesta men kan trycka i dom i ett par 9 1/2 ibland
Postar här oxå, den den skulle hamna.
Här är en bild på alla skor jag hade i min lägenhet för drygt 3 år sedan, eller 2 år och 8 månader typ. Det har blivit ett gäng sen dess hehe. Plus att alla skor jag hade i säckar och skit fick inte komma med på bilden, dom var i källaren och på vinden vid fototillfället och inte så lätta att ta fram.
Jag ska flytta i helgen och tänkte ta en bild på samtliga då. Ska bli kul och räkna dom på nytt.
Jag tror jag har sett den innan eller har du postat här innan i någon annan tråd för länge sedan? annars drömmer jag. Fett som fan iaf. Har du en länk till en större bild så posta den skulle vara skoj att se.
Forumssignatur...<br>
hallå! snor tråden en snabbis, pratade med tjejen idag om att börja samla sneakers så nu tänkte jag göra slag i saken. har ett par frågor som jag tänkte ni inbitna kanske kan svara på.. till att börja med är jag intresserad av AF1:or, kan ni ge tips på bra sidor/affärer man kan införskaffa från?
Näst på tur står
Red Croc tacksam för svar!
tillät tjejen det? kommer hon ångra bittert.. mitt tips är: GÖRE INTE ;) nämen seriöst.. samla nåt annat ist.. särskilt om du är 42.5:a
tillät tjejen det? kommer hon ångra bittert.. mitt tips är: GÖRE INTE ;) nämen seriöst.. samla nåt annat ist.. särskilt om du är 42.5:a Haha njae hon var väl skeptisk. jag är 42a så då är det lugnt då :) har redan mkt skor men tänkte på limiterade,
Prima ska vi tipsa om affärer så blir det sns, ska du jaga gamla limiteds, så får du ge dig ut på nätet i olika forum å eBay... Flight Club är åxå bra om du ska ha tag på äldre utgåvor... sen som poo säger, du är lite för nära en 42,5:a för att vi egentligen borde hjälpa dig med något alls... å har du mkt skor sen innan ser jag gärna att du postar en liten bild på din nuvarande samling i den här tråden.. välkommen.
limiterade fan va ute.. GR är de nya hypet
Apeman Får väl tacka för det lilla då! och med
sen som poo säger, du är lite för nära en 42,5:a för att vi egentligen borde hjälpa dig med något alls... den inställningen blir det ingen bild, kan inte kalla det för samling heller, hur som helst, tack för tipsen, bara att ut och leta då!
hahaha! du fatta inte att det berodde på att vi är många med den sizen? klart du ska upp med en bild... å skriva å posta i alla våra sneakertrådar här!
rätt sjukt att vi ska ha 4 trådar o samma fem-tio pers sitter o spammar allahopa.. Prima apeman skojade ju bara.... till skillnad från mig;)
klart jag gjorde, och självklart kan jag dunka upp en bild, så fort jag kommer hem och får min kamera. fin samling förresten!
Prima: Din tjej kommer ångra sig bittert, ditt pengakonto med ;). Du kommer köra dina AF1or i kanske ett halvår sen kommer du tröttna, once u go runner u never go back, nej skämt åsido men att samla enbart på en skomodel blir tråkigt i längden. Poo förresten du har alldrig varit inne i basket(AF1. dunk etc) sneakers svängen eller? Eller nike överhuvudtaget förutom Court Force då? :)
Forumssignatur...<br>
alkor.. asså jag tycker af1 kan va en av de fulaste modellerna nånsin.. kom sent in på nike.. via stussy cf såklart.. men de ska tilläggas att jag inte visste att stussy va med på de utan såg ett par butters i tia o skulle ha de bara för de va en av de snyggaste skorna nånsin(fast de va nike) har alltid dissat nike sen jag va liten.. för de va så dyrt tror ja.. har haft svårt för de "populäraste" märkena jämt.. har tex aldrig haft nåt sony heller för jämförelse.. nu har jag mina cf's några runners från vintage serien o vill ha blazers vintage osså. aldrig tyckt om jordan heller.. men börjar komma kring am iaf... o tror du har rätt.. runners är nog the way forward även om puma suede o adidas campus är snyggare skor
Prima. Jag ger gladeligen tips till alla som inte har storlek 10-10.5, haha. Ett tips så här i början är precis som alla andra säger, skit i att samla skor, det är en besatthet som kostar lite väl mycket. Särskilt om du ska börja med limiterade skor, då blir det ju apdyrt. AF1or tycker jag är en mycket bra sko att börja samla på men som alkor säger, variation är schysst i en samling.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Alkor: njae tveksamt det där med tjejen, hon är om möjligt större sko freak än mig :) sen är kanske det inte bara blir AF1or utan lite dunks oxå, :) Candide: Bättre det än att lägga alla pengar på weed!
True dat!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Apeman, kan inte jag få en tidig födelsepresent på en sopsäck med massa sneakers av dig? haha
hade lite tråkigt hemma så jag tog lite nya bilder...
Nice!
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Fin variation jtothegizzo, keep up the good work!
What else is there?
Jag kommer nog aldrig förstå mig på det här med att samla skor. "keep up the good work!" Huh? Varför är du intresserad? Och varför sparar man kartongen?
"Jag kommer nog aldrig förstå mig på det här med att samla skor. "keep up the good work!" Huh? Varför är du intresserad? Och varför sparar man kartongen?" Dit skulle du inte ha gått... Jag kan tänka mig att det blir ett jävla liv en sida framöver.
Det kanske det blir. Men jag ställde bara en fråga som jag faktiskt undrar över.
Folk samlar på alla möjliga saker, samtidigt som oinvigda misslyckas med att förstå vitsen. Tänker inte ge mig in på att förklara fenomet sneakersamlande, men det är väl ändå logiskt att om man gillar det så kan det vara intressant att se vad andra har?
What else is there?
Det är för det första sjukt smidigt att ha dem i kartongerna. Lätt att stapla om man inte har bra hyllor. För det andra så höjer det värdet på dem vid ev. försäljning. Precis som om du har en star warsfigur i oöppnad orginalkartong.
Always against the odds, one with the underdogs
På nåt jävla sätt är det oaccepterat att samla på sneakers medan det är helt ok och förståerligt när folk samlar på frimärken. Vad kan man göra med ett frimärke liksom? Eller med typ leksaksbilar, eller DVD filmer? Som jag ser det finns det få saker som är vettigare att samla på än skor. Genom att ha många skor ökar man livstiden för alla skor och drar ner den långsiktiga kostnaden. Är man dessutom insatt i sneakers och väljer rätt skor när de släpps kan man ju tjäna pengar om man någon gång i livet skulle ledsna på dem.
drar ner den långsiktiga kostnaden GAAAAAAAAHHHHHH jag dör candide.. hahahhahahhahahahhahaahhahahha
Hehe, förutsatt förstås att man inte köper fler än typ 40-50 par. Varje sko måste ju hålla längre om man har 50 skor och roterar än om man använder varje sko till den går sönder. Har man 100 skor blir det ju försås lite väl mycket så för dig är det ju kört. Fan, hur ska jag annars rättfärdiga det här?
Fan, hur ska jag annars rättfärdiga det här? Det går inte.. ledsen.. finns iaf ingen ekonomisk aspekt om du nu inte är reseller o då finns de säkert smidigare sätt o tjäna mer pengar på andå så.... min teori är att en vanlig nisse perra sliter ut ett par på nio månader- ett år ca (eftersom de inte bryr sig om när de börjar bli slitna o fula.. alltså skulle 50 par räcka typ 40-45 år... då tror jag de är en bättre affär o köpa ett par i taget o sätta resten på ett sparkonto ist för o ligga ute med alla pengarna i 45 år
Men det är ju förutsatt att de slits lika fort om man har 50 par. Å andra sidan förtvinar de väl istället och faller i bitar när man ska använda de för första gången 25 år gamla.
Den ekonomiska aspekten är ju helt fel. Det blir inte billigare att drabbas av galna sko-sjukan än att inte göra det... Dock, är ju frågan och dess källa i den här tråden högst tvivelaktig. Han börjar ju sitt inlägg med att skriva att han inte förstår sig på konceptet att samla skor. Redan där har han satt sig med armarna i kors och tjurat för att han inte förstår vad vi ser i vårt intresse som han inte ser. Han fastslår sedan att han aldrig kommer förstå det. Så det är helt ointressant för honom vad vi svarar. Han har ju redan bestämt sig för att allt vi säger för att rättfärdiga att vi hänger oss åt vårt intresse är nonsens. Så länge inte alla pengar läggs på det som han lägger sina pengar på så är det helt enkelt fel. Jag kan gå in i en frimärksammlartråd och säga att jag inte förstår mig på det åxå, om jag vill vara dryg. På samma sätt som jag kan dundra in i ett dansbandsforum och fråga varför dom inte lyssnar på den musiken jag gör. Men det ger ingenting. Jag förstår inte WoW.. Jag förstår inte dansband, jag förstår inte varför ett program som färjan har tittare, men jag tänker inte ägna tid åt att säga till folk som gillar det att jag inte fattar. Ödsla tid på att ställa en sådan fråga till folk som bryr sig om något jag inte bryr mig om. Nä, jag tror nog vi kan släppa det där med att förklara för honom vad dealen är. Fattar han inte fattar han inte... Alla behöver inte gilla det jag gör, framförallt om han har storlek nio.
tekniskt sett borde de ju de men jag vet inte... ser iaf inte nån ekonomisk aspekt förutom att de är jäligt o-ekonomiskt... samla pengar ist säger min mamma o jag tror hon är nåt på spåren.. men fan va kul det är o köpa skor... de är väl darför vi "samlar" Originallådor har ju visat sig öka upp värde genom historien.. jag är små ledsen att inte mitt lego o starwars prylar sen barndomen inte är kvar i lådor så man kunde få ut mer pengar för det.. sen tar de ju inge mer plats av lådorna heller så varför ska man inte spara de? win win ju... Gillar mitt i-landsproblem på mornarna o inte kunna välja vilka man ska ha på sig... o jag gillar att va en av 200 som har ett par yo mtv raps tex o en av tusen med ett par stussy cf's osv... en av 98 med ett par black swords.. det får mig att känna mig lite speciell.. plus att jag alltid gillat skor.. tycker de är fina o se på om de är rätt modell därför köper jag väl på mig... Jag blir avundsjuk på vissa par o hoppas att vissa blir avundsjuka på några av mina par. jag har alltid samlat nåt... när jag va liten var det klockor sen gick de över till punkskivor som gick över till reggaeskivor som gick över till o samla mp3(som iofs va rätt blligt o nu samlar jag skor helt enkelt... jag har stor respekt för dedikerade samlare nästan jämt vad de än samlar på... sån är jag:) Det är väl lite en egen kultur helt enkelt.. Jag skiter väl i varför ni som klagar inte har minst tjugo par så egentligen borde ju ingen bry sig om varför vi köper många skor o fotar de i trettielva vinklar o jagar e-props på diverse forum i världen.. Jag är inte arg... va lte kul o fundera på varför man har lite för många skor faktiskt
Nja, jag tror fortfarande att det kan finnas en viss ekonomisk aspekt till det här. Det beror ju på helt enkelt. Jag vet ju inte om jag kommer samla sneakers hela livet. Om jag ledsnar om 5 år kan jag ju sälja av alla mina skor och (eventuellt) få tillbaks en del pengar. Det gäller ju alltså bara om man får för sig att sluta. Fortsätter man resten av livet så kommer det kosta en del förstås, och det hoppas jag att jag har lust att göra.
candide tror inte du ska söka jobb inom ekonomi iaf:P
Ja, det är kul att köpa skor, och ja, det är roligt när man får tag på ett par skor som man vet att man är relativt ensam om, särskilt när det är ett par man riktigt trånat efter länge. Min farmor och farfar flyttade från sitt hus som de bott i 40 år till en lägenhet för några år sen, jag var där när de flyttstädade och kollade in i nån skrubb de hade. Där hittade jag en originallåda till ett nintendo 8bitars, blev helt till mig. Jag håller lite med poo, samlande är fascinerande vad man än samlar på, så länge det innebär någon form av prestation att få tag på det man samlar, att det överlevt en längre tidsperiod eller att de inte finns i särskilt många exemplar. Det är ju inte lika coolt att samla på löv eller kottar. Jag vill samla massa saker, typ Lisa Larson figurer, autografer, leksaker, tv-spel osv. men för tillfället får sneakers gå före allt det andra.
hehe apeman sa det ganska bra faktiskt. Varför ska vi försöka förklara- varför- om du säger att du aldrig kommer förstå det? Det är ju helt pointless. Folk har väl mer eller mindre alltid samlat saker och det är ju allt möjligt så som bilar till skivor till serietidningar etc etc. Förstår du dig inte på något av hela samlar grejjen alls eller? Isf kan du ju verkligen fundera på varför du överhuvudtaget skrev den där frågan ifrån början.
Forumssignatur...<br>
poo. Hehe, för sent. Men det beror ju på. Samlar man bara under en kortare period och köper allt för retail så kan man ju faktiskt till och med tjäna pengar på det här. Det är ju bara om man fortsätter alldeles för länge som det kommer att kosta. Många skor är ju en riktigt bra investering, även om man använder dem lite.
Jag hade mycket väl kunnat gå in i en riktig navelpilleridiskussion med er andra som drabbats av galna sko-sjukan om varför man gör det, och vad man får ut av det, och allt det där. Det hade kunnat vara tämligen underhållande, för jag tror att vi alla även om vi har samma intresse har lite olika syn på det. Till skillnad från skorna i sig. För ett par skor tycker man ju ofta är feta, eller helt enkelt inte feta. Det är ju en lätt ståndpunkt att ta. Men fenomenet med sneakers, det är en annan femma. Tycker vi likadant där? Med all säkerhet inte. Vi är nog glada för våra skor på olika sätt, för kicken av att köpa sneakers vid olika tillfällen under själva förfarandet. Allt det där är nog rätt olika från person till person. Sen tror jag inte att alla vi som är i tråden ser oss som samlare. Jag gör inte det. Men det har jag aldrig gjort heller, trotts att jag nog har rätt så stora samlingar av det mesta som jag gillar. Men fortfarande. Att svara på en sådan fråga till en person som inte ens vill förstå, det känns som sjukt bortkastad tid. Jag är inte heller arg. Mest förbluffad över att man lägger ner tid på att ifrågasätta något man inte bryr sig om.
men vi älskar ju navelpillning här i de här trådarna... o tyvärr lilla gubben så klassas du nog som samlare.. man kan ju inte bara råka köpa 100-150 par dojjer ser du min kick kommer alldeles alldeles för tidigt.. skulle önska att den kom en vecka efter de jag köpt kommit hem men den kommer när jag handlar... o de är inte bara skor heller får en kick av de mesta shoppingen.. vilken jäla brud man är:)