Mainstream förstör artister ?
Blir ni inte alltid lika sura när en artist ni gillar går mainstream , och artisten spelas fram och tillbaka överallt. Alla "snackar om det". Någon låt går ut som singel och slår störst på "klubbar". Eller går mer åt andra hållet och blir någon slags "fjortismusik". 2pac har förstörts så för mig. Jag tycker i princip låtarn inte alls är lika bra som dom en gång var. Pga att många fjortisar iaf häromkring dunkar 2pac på högsta volym. Så vad säger ni, blir ni själva påverkade så mkt av mainstream att ni faktiskt kan sluta lyssna på en artist och till slut inte tycka om artisen alls? Eller struntar ni i detta och kör vidare.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Helt fruktansvärt är det när jag inte får skryta med min obskyra och speciella musiksmak. Därför lyssnar jag numera uteslutande på Syd-Bulgarisk gladpolka med chopped-and-screwed-influenser.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Jag lyssnar på den musik jag tycker är bra. Sen skiter jag fullständigt i vad som är mainstream och inte. Det gör ju inte direkt musiken sämre.
Vila i frid Daniel ! 091030
p2dab Jag menar rent generellt! Säg att dansband börjar spelas hejdlöst på mtv. Alla skulle haka på det. Eller iaf majoriteten. På det viset förstörs ju musiken för alla "original dansbanders"... hängeru med i min tanke?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
bajskorv INGET kan förstöra Tupac!! Sen var han väl hyffsat mainstream på sin tid och jag tror att han fortfarande skulle vara de om han levde idag.. Men bara för man är mainstream så behöver de faktiskt inte betyda att man gör dålig musik, fast tyvärr är det ju så i de flesta fallen.
my name is xelly smelly
Xelly verkligen inte! jag håller med! Just därför det svider så hårt att lyssna på musiken. För man vet att den total pumpas isönder med repeat på radio och mtv :( Satt precis och tänkte på det. Tupac förblir ju alltid bra , är ju inte så illa att jag inte tycker det är något bra rent musikaliskt. Men jag lyssnar ju aldrig på det längre liksom. Samma med Eminem och hans tidigare grejjer.
bajskorv Ända Tupac låten jag har hört spelas av någon annan än mig själv eller polare är fan California Love.. Så kan faktiskt inte hålla med om att Tupac spelas över allt.. Nä men Eminem är ju ett prakt exemplar, så fort han blev känd blev han en jävla clown..
my name is xelly smelly
Xelly ja så tupac var ett dåligt alternativ! Eminem ett bättre! verkligen han försvann ju helt ...
dock med 2pac är det typ det första alla fjortisar får upp när de börjar lyssna på rap liksom "du vet att han är död" "SHiit är det sant mannen?" "ja för typ 10 år sen"
feel tha beaaat maaan
bajskorv haha ja exaktamento lixom!! :D Eazy Hahaha.. det är väl ungefär samma kids som lyssnar på 50 cent för att han blivit skjuten 12 gånger..
my name is xelly smelly
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Rapsodisk Mmmh! bra låtval. beskriver saker BRA!
Haha jo jag störde mig SJUKT mycket på det.... ...när jag var 15. Bra musik är bra musik oavsett hur många som lyssnar på det. Punkt slut.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Jag är elitist så visst är det jobbigt när folk kommer och klampar in på mitt område, men det handlar i grund och botten om att jag inte gillar folk.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Värre är väl när det blir som för mig. Lyssnat på Afasi & Filthy rätt länge (inte största idolerna, men bra i alla fall) och fått höra att de är dåliga av polare. Sen har samma polare börjat älska "nya" Afasi & Filthy sedan de slog igenom ordentligt... Folk som följer mainstream måste ha så extremt tråkigt =/
ja det gör det,kolla på Lazee o J-Son
http://soundsof051.com/
Menar du de artisterna som ändrar sound för att bli kända, så kan jag hålla med dig. Man kan ju inte bara hata nån för att dom har lyckats(förutom soulja boy då). Folk som bara ska lyssna på "underground-musik" är så jävla störiga. Sen kan jag även hålla med om att det är skumt med folk som hatar på en artist när dom inte är kända, men när dom slår stort så är dom "the shit!", sen är det störande med folk som bara hatar på nån artist som blivit stor och ens polare(som annars lyssnar på Alice DJ) tycker det är bra. Blev lite flummigt där..
När artister ändrar sin stil efter massan för att tjäna mer cash eller för att den där skivbolagsdirektören säger att det är en bra idé, det är att bli mainstream..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Jag tycker såhär; Lyckas en artist, så bra jobbat!. Då blir jag glad, för jag vill att personen skall lyckas i livet med just det som han gillar, och som jag gillar också. Ändrar han / hon sin stil p.g.a att personen har blivit "stor" så är det mindre bra, men personen har iaf lyckats så för min del gör det ingenting. What you once had, cannot remain for all eternity.
*snaark*
Producent
2008-12-16 16:12
så jävla jobbigt när man hittar nån skön låt, så slår den igenom stort, de har jag inge problem med, men den förlorar sitt värde på nåt sätt när den spelas jämt och ständigt, blir inte samma feeling när alla vet att den finns och kan den, låter kanske konstigt men jag stör mig på sånt:p annars lyssnar jag på all musik som jag tycker är bra. mainstream eller inte
http://www.soundcloud.com/luegoods
problemet är inte att en fler personer lyssnar på musiken när artisten går mainstream utan att artisten allt för ofta säljer ut och gör saker som säljer bra och inte saker som nödvändigtvis låter bra. Annars är det som flajjest sa ovan, bra musik är bra musik oavsett hur många som lyssnar på den, allt annat sitter i ditt huvud.
cry me a river! --> thcrew
sen blir man såklart även less på låtar som spelas sönder oavsett om man gillar dom och om dom är maintstream eller inte.. kan ju va lite surt att först själv spela sönder en låt ett halvår och sen behöva höra den 24/7 ett halvår till för att resten av världen fått upp ögonen(öronen) för låten i fråga.
Det är väl jobbigt att höra samma låt spelas om och om igen men det förstör ju inte artisten i fråga, bara en specifik låt. Folk som måste berätta för folk att de lyssnade på den och den artisten innan han blev mainstream är ju för övrigt folk man vill spy rakt i ansiktet. Precis som människor som åker till Thailand och hänger uteslutande med "locals" för att de hatar turister. Det här är väl samma personer antar jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide mjadu, man kan nog allt bli less på artister också om man tvångsmatas med dom 24/7. Finns nog artister som fått bra låtar "förstörda" av för mkt tidigare uppmärksamhet. Självklart sitter det ju bara i våra huven, men hela bedömningen är ju högst subjektiv oavsett så =) Precis som människor som åker till Thailand och hänger uteslutande med "locals" för att de hatar turister. hah.. så jävla hippt att va "annorlunda"
jag kan hålla med till viss del. när man lyssnat på en artist flera år och köpt nya skivan direkt när den släppts och det tillslut går så långt så att nya skivan inte är så bra som man hade hoppats på och snacket om bandet är mer än förr, då blir det ju inte lika roligt längre. men kanske mest då för att skivan inte va så bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kommer ihåg en kille i mitt förra innebandylag som hatade alla Mainstream artister. När vi gick på högstadiet så älskade han Slipknot och sen när några yngre upptäckte dom och började gå runt med Slipknot tröjor så hatade han dom plötsligt. Bara så där typ. Sa att dom va dålig bla bla.
Live Hard, Die Young
Äh bara lyssna på något som mainstreamanhängare aldrig kommer kunna gilla typ grime dubstep dnb 90-tals hiphop sån där bra musik liksom =)
-
Jag håller med om att en artist inte nödvändigtvis behöver bli sämre bara för att "många" lyssnar på en artist. Det sorgliga är ju som sagt när artister säljer ut sig, eller när skivbolagen styr artisten snarare än att artisen styr sin egna "väg", och det är oftast i samband med denna "sell out" som en artist oftast blir mainstream känns det som. Pågrund av att skivbolagen är ute efter att skapa en musik som passar publiken bäst , och då inte behöver vara den "stil" som artisten är ute efter. Men artisten går ändå med pågrund av alla pengar som finns. Ja det blev lite grötigt men ni förstår vad jag menar! Vissa artister ligger varmt om hjärtat trots sin "sellout" eller sin mainstream stämpel. Av den anledning tar det imot att lyssna på artisten, artistens nyare musik är alltså helt enkelt inte lika bra. typ..
Haha jag kommer ihåg hur viktigt det kändes att bara lyssna på undergroundhiphop... Det var så jävla viktigt att kunna namedroppa minst 20 artister som ingen normal, radiolyssnande ungdom hade minsta aning om vem det var.. lyssnade ihjäl mig på Cage och Aesop och Atmosphere och BARA BARA BARA hiphop, gud nåde mig om nån ens skulle höra mig nynna på nån hitetta. Och sen helt plötsligt ville jag bara kräkas på hiphop och kunde inte ens lyssna på det utan att det blödde i öronen. Nu när jag är gammal och vis (hähähä) tycker jag det är assoft att blanda playlisten hej vilt med Rusiak, Pavarotti, James Morrisson, U2, Sidewalk, Autopilot Society, John Legend och Aretha Franklin. Vad som helst. Det är ju patetiskt att det ska vara pinsamt att lyssna på musik som man gillar...
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Jag tror det handlar om att artister utvecklas. Du börjar lyssna vid ett skede, och är det i början av karriären, är det så du är van att höra artisten. Sen börjar fler lyssna och artisten får då två alternativ (tänk på Millencolin som exempel för detta): a: Fortsätt på samma spår och få dåliga recensioner, bli kallad bakåtsträvare, alltid höra att "det här vi hört förut". b: Gör nåt nytt. Kallas sellout, få höra att "det låter inte som förr, det har blivit nåt helt annat". Slutsatsen: ska du bli artist, släpp aldrig mer än en, kanske två skivor :) Sen kan man också få nog av artisten i fråga när den spelas överallt hela tiden och alla snackar om den. Man ser artisten sitta i morgonsoffor och diskutera skitsaker eller dela ut fjollpriser. Det blir överexponerat. Och samtidigt vill man ha sin identitet, och en del av identiteten finns ibland i musiken. Många identifierar sig med den musik de lyssnar. Spelas därför "din" musik blir du som alla andra, du blir ingenting. Din musiksmak blir platt och du känner dig tråkig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
evolution när en artist går från originell till pophora handlar det knappast om utveckling, snarare det motsatta.
Evolution a: Fortsätt på samma spår och få dåliga recensioner, bli kallad bakåtsträvare, alltid höra att "det här vi hört förut". b: Gör nåt nytt. Kallas sellout, få höra att "det låter inte som förr, det har blivit nåt helt annat". Slutsatsen: ska du bli artist, släpp aldrig mer än en, kanske två skivor :) Haha, dagens sanning? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hjärndöda jävla trådar på whoa gör mig förbannad, mainstream hit, mainstream dit, lyssna på skiten du gillar och sluta tänka efter så jävla mycket istället.. vem fan bryr sig om dom spelar 2pac på radion? seriöst...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
kän som att xzibit var ett dåligt exempel, eftersom han fortfarande kan göra bra musik
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
dance with the devil är förstörd för mig lite , iallfall när det kommer nån viktig petter och ska visa "ungderground hiphop" och sätter på den och droppar nån kommentar i stil med "fattar du ? han våldtog sin mossa assåå fattar du ? fattar du?"
Survival of the fitest only the strong survive.
Jag tycker snarare att det är jävligt störande med folk som plötsligt inte kan lyssna på en låt bara för att den spelas på radio. Det är töntigt.
alla som säger att de inte bryr sig om va andra tycker om deras musiksmak snackar skit.. klart d e mindre kul att lyssna på nått när du vet att alla andra lyssnar på samma sak. sen handlar d väl om att bry sig i större eller mindre utsträckning?
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello