Alltid hungrig.
Jag har ett problem.
Det är så att jag mer eller mindre ALLTID är hungrig. Det enda sättet för mig att känna mig riktigt mätt är när jag pressar i mig hur mycket som helst tills det känns som jag spricker, men då får jag så ont i magen att det är risk att jag spyr (vilket har hänt ett par gånger) och det är inte lite mat vi snackar då, utan det är väldigt stora mängder, t.o.m. för mig.
Annars så äter jag alltid minst 2 portioner om jag lagar något, som standard och jag är iaf hungrig inom en timme igen, så oftast blir det mera ändå.. Det är helt trippat. Jag äter och dricker vatten hela tiden , men ädnå är jag alltid sugen på mer, antingen mat eller sötsaker.
På senare tid har jag börjat äta frukt för att utjämna, men det hjälper bara tillfälligt. Jag är fortfarande hungrig , men jag äter iaf något.
Jag ska tillägga att jag inte är tjock, har aldrig varit det i hela mitt liv utan är ytterst normal i kroppen om än med en liten mage, men det har jag haft hela mitt liv.
Jag fattar inte vad det beror på, det är drygt att alltid vara sugen på något och/eller vara hungrig och ständigt begränsa sig för att inte äta för mycket så det blir osunt. De första jag gör varje morgon och de sista jag gör varje kväll är att äta, ganska mycket också.
Om någon ger mig en portion som är "normal" tycker jag alltid det är nästan skrattretande lite mat och då ska vi inte ens snacka om att gå restaurang. Sist jag gjorde det käkade jag 4 varmkorvar innan jag kom hem och kunde käka en "riktig" måltid.
Som jag skrev, jag är absolut inte tjock och det syns knappast på mig att jag är som jag är. Egentligen är det inget jätte jätte problem, men det är ändå drygt att det är så och därför frågar jag oraklet whoa om ni vet hur det kan vara eller ni har några förslag och idéer..
Det låter väldigt extremt nu och ofta är det så, men inte varje dag, men oftast äter jag normalt, men då är jag bara jävligt hungrig efteråt istället, nästan helt utan undantag.
Som nu t.ex. åt två portioner fläskfilé med massor av stekt potatis, men nu 30 min senare funderar jag redan på att tillaga något mera.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|