Gravida på whoa
Hittade ett test i en graviditets tidning som jag tänkte någon kanske skulle vilja testa. Nu är det här mest bara på skoj det är inte alls säkert att det inte är så som dom säger , Men det kan juh alltid vara kul att veta ändå :) Då jag kollade så fick jag att det stämde mest in på att det var en Pojke , men det var 1-2 grejer som stämde in på att det var en tjej så som sagt detta är bara på skoj.Magens form : En toppig,utstående mage som knappt syns bakifrån är en pojkmage. En bredare mage döljer en flicka.Pigmentrand : Får du en rand på magen från navel och nedåt är det en pojke du väntar. Flickmagar får ingen rand.Babyns hjärtslag : Snabba hjärtslag, över 140 slag/minut,tyder på en flicka. Lägre på en pojkeHåll en ring i ett snöre över : Om ringen pendlar väntar du en pojke, om den cirklar är det en flicka.Mamma sugen på : Är du sugen på choklad väntar du en pojke, vill du hellre ha citron får du en flicka.Babyns sparkar : Om barnet sparkar mest på höger sida är det en pojke, på vänster sida en flicka. Mycket sparkar tyder också på en pojke, mindre sparkar på en flicka.Babyn hickar : Mycket om det är en flicka, lite om det är en pojke. Du sover : Om du sover på vänster sida väntar du en pojke , sover du på höger väntar du en flicka.Ditt hår : Är tjockt och glansigt om du väntar en pojke, tunt och matt om du väntar en flicka. Över huvud taget har du din skönhet i behåll om du är en blivande pojkmamma, medan en flicka i magen "själ" mammans skönhet...så här blev det för mig iaf Magens form : PojkePigmentrand : PojkeBabyns hjärtslag : FlickaRing i snöre : PojkeMamman sugen på : PojkeBabyns sparkar : Pojke Babyn hickar : PojkeHur jag sover : PojkeDitt hår : Både och (fast jag väntar bara en)RESULTAT : Pojke! Får berätta sen efter förlossningen om det stämde eller inte , Men enligt då jag gjorde ultraljudet så väntar jag en pojke. Skriv gärna ni också vad ni fick för resultat . Ha ett roligt test ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla trodde jag väntade en pojke, tom. barnmorskan sa på ultraljudet att HAN var fin i magen osv. Ut kom en tjej.
Håll en ring i ett snöre över : Om ringen pendlar väntar du en pojke, om den cirklar är det en flicka. Åtminstone den är ju bara dumheter. Men det kanske var poängen... :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
med tanke på testets tillförlitlighet borde du ju klämma ut en androgyn unge
http://www.kommandot.se/wp/
Finns det någon som litar på såna test?? De verkar lika dumt som att någon skulle tänka på en när man hickar..
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
eftersom man alltid har 50/50 chans, är det ganska lätt att ha rätt. därför kan många säga "ja sa ju att det va en kille, du hade en typisk killmage" många sa till mej att jag hade en killmage, men jag fick en tjej jag.
Låt mig kapa din tråd för att kasta ut en fråga. När min tjej var gravid kom ofta helt främmande kvinnor fram på stan, sociala bjudningar och andra tillställningar fram och klappade på hennes mage. Det rörde sig alltså om folk hon aldrig sett innan. Jag antar att det här även händer er andra som är gravida. Varför är det så? Varför är det helt plötsligt ok att klappa en vilt främmande person på magen? Är gravida kvinnor allmän egendom? Nu måste det ju även finnas en del personer här på whoa som gör sånt här, alltså klappar främmande gravida kvinnor på magen. Varför gör ni det? Känns det inte lite konstigt?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Michelle Nja jag tror ingen är dum nog och tror på det här testet . Hade det varit så här enkelt hade alla vetat vilket kön det skulle få candide HAHAHA seriöst kom det fram främmande människor och skulle klappa på hennes mage? Låter juh helt sjukt . Skulle en främmande människa komma fram till mig och börja klappa min mage skulle jag bli förbannad
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror fan inte det finns någon som är korkad nog att tro 100% på ett sånt här test, att ens tänka tanken om att någon skulle göra det är bra korkat! Sen kan jag kanske förstå om gravida kan tycka att det är en rolig grej, för att se i efterhand.. men ja. Sen, vad är grejen med att främmande folk klappar gravidas mage? haha. helt sjukt och vridet! haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* Vill du klappa min mage ;)
Classic hahaha, ja! Din mage vill jag klappa, men du är ju inte en okänd människa för mig. haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* Vi kan låtsas för vi ses inte så ofta hehe
candide Det här är inget svar på din fråga men jag har hört en annan sak om gravida kvinnor och deras relationer med främlingar som jag tänkte dela med mig av. Tydligen kan det vara så att vissa mentalt sjuka människor blir vansinnigt provocerade av att se gravida kvinnor och att kvinnor som jobbar inom den psykiatriska vården av den anledningen blir "mamma-lediga" i ett väldigt tidigt skede. Ganska konstigt men i alla fall ytterligare ett tecken på människor kan påverkas av synen av en gravid kvinna.
folk blir väl förtjusta av att se gravida kvinnor. Själv tycker jag det ser lite, hm.. sensuellt ut.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra haha va?! Sensuellt? Jesus Christ man, step away from the keyboard! Men det där med klappa-magen-grejen, det händer fan stört ofta! Min tjejkompis var gravid (ja alltså nu har hon ju fött) och då kom det fram folk till oss och började klappa, klämma lite, fråga massa privata saker och gav oss tips att gå på restaurang (det är inte min unge men klart folk gissar det när jag var ute och gick med henne) nu "för när ungen kommer ja då finns såklart ingen tid men det är en alldeles underbar tid när man tänker tillbaks på den åh jag kommer ihåg när och oj så skoj och sen så och hittan och dittan", ibland kom det fram folk som blev arga över att hon ville vara ifred och sa det typ "jag frågade ju bara" och massa såna saker! Och det var ALLTID kvinnor!
Äh vadå. Nog är det något extra fint med tjejer med bulle i ugnen. Såg en i helgen som var, hon var fin, och när jag upptäckte magen på henne blev hon lite finare och jag kom på mig med att tänka "synd hon var upptagen", fast först efter jag såg magen tänkte jag så.
det är våra kvinnliga instinkter att ta hand om de gravida i flocken eller nått.
Skulle jag vara gravid och någon främmande kom och klappade mig på magen hade jag blivit sjukt arg. Jävligt konstigt o respektlöst att göra så på någon tycker jag. Man kan vell fråga innan ?
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Jag har faktiskt aldrig hört någon som varit med om att någon främmande människa går och klappar på deras gravida magar.. Då har jag ändå måååånga vänner som är/har varit gravida! Måste undersöka lite närmare.
Ingen klappade på min mage, däremot tog sig folk friheter att kläcka ur sig mindre roliga kommentarer som "oj vad tjock du blivit" och "du ser lite svullen ut" No shit!
En av mina bästa vänner och även min svägerska har blivit klappade på magen av främmande människor. Min vän (som har kort stubin) fräste till varje gång och fick oftast ett "ursäkta mig då jag försöker bara vara trevlig" som svar. Hur trevligt det är med främmande människors händer på ens kropp kan jag dock inte förstå... Människor verkar tycka att gravida magar är allmän "mark" eller hur man nu ska säga, både att kommentera och ta på. Skulle man göra så i ett annan sammanhang skulle det vara totalt oacceptabelt, men det verkar inte riktigt gälla för alla människor.
orka grina sönder er då. Folk blir ju nyfikna.
whoa <3
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Jag har alltid fått att det är mest troligt en tjej på sånna där test men väntar nu min tredje pojke.
hur orkar man ha 3 barn vid 22 års ålder...god damn!!!! o hur har man råd undrar jag...är det inte fett dyrt att ha barn?
När min tjej var gravid kom ofta helt främmande kvinnor fram på stan, sociala bjudningar och andra tillställningar fram och klappade på hennes mage. Det rörde sig alltså om folk hon aldrig sett innan. Jag antar att det här även händer er andra som är gravida. Varför är det så? Varför är det helt plötsligt ok att klappa en vilt främmande person på magen? Är gravida kvinnor allmän egendom? Jag undrar precis samma sak. När min syster var gravid skulle helt främmande peta och klappa på hennes mage. Hon blev förbannad varje gång.. Jag trodde först knappt på henne när hon berättade det, men sen har jag förstått att det är ganska vanligt. Människor är knäppa :(
Delam tange barat
Gjorde massa såna test, visade på pojke mest. På ultraljud såg man en pojke och ut kom en pojke. All good.
What I said, yo!
Jag förstår inte heller fenomenet klappa gravida kvinnor, har det att göra med att det är något som är annorlunda för klapparen och att personen tror att det är OK att känna? Har funderat på detta tidigare men gällande dreadlocks. Folk beter sig som att ens hår automatiskt blir allmän egendom som man bara kan komma och känna och peta på... Dont get it..
One chapter a day
Zoned F20 Haha, ja det är samma sak med dreads. Att klappa en gravid kvinna på magen känns dock lite mer intimt. Nu när min son är utanför magen kommer ju folk fram och gullar med honom, det är helt ok tycker jag, han tycker om det och de tycker om det. Kanske tycker de här människorna att det är ok att gulla med ungar även då de är inne i magen?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Folk brukar komma och klappa på min mage, och jag är inte ens gravid :(
Vi är överallt!
hur orkar man ha 3 barn vid 22 års ålder...god damn!!!! o hur har man råd undrar jag...är det inte fett dyrt att ha barn? Nej inte speciellt. Första tiden behöver man ju typ inget förutom ett par bröst och en vagn typ. Blöjor också. Det är i tonåren det blir dyrt på riktigt.
Blöjor är väl skitdyrt om jag inte misstar mig? Sen beror det ju på hur stor inkomst man har... tycker dock itne man ska skaffa barn fören man har en fast inkomst och bra boende.
Som den gravida kvinnan borde man klappa tillbaka och se vad man får för reaktioner på det.
One chapter a day
Blöjor är väl skitdyrt om jag inte misstar mig? Sen beror det ju på hur stor inkomst man har... tycker dock itne man ska skaffa barn fören man har en fast inkomst och bra boende. Nej inte sa farligt dyrt. Kostar väl en hundring för 45 stycken.
Barnbidrag får alla oavsett tidigare inkomst. Föräldrapenningen baseras på tidigare inkomst, lägsta belopp ligger på 180 kr om dagen. Fast inkomst tycker jag inte än nödvändigt, men en inkomst är ju att rekommendera. Att ha ett boende underlättar ju saken.
Att ha en inkomst tycker jag är något av det viktigaste, det plus boende! Varför skaffa barn om man tänkt leva på barnbidrag och föräldrarpenning? Helt idiotiskt i mina ögon.. Men folk gör ju som dom vill.
*..emelie..* I tider då det är allt svårare för yngre att få fasta jobb etc kanske det inte längre är det viktigaste. Finns ju människor som jobbat flera år på samma ställe utan att vara fastanställda. Tror inte fast jobb just är prio ett längre i dagens samhälle, när det finns så många andra sätt att försörja sig. Att ha någonstans att bo och en genuin kärlek till barnet känns viktigare än fast inkomst.
Att ha en inkomst tycker jag är något av det viktigaste, det plus boende! Varför skaffa barn om man tänkt leva på barnbidrag och föräldrarpenning? Helt idiotiskt i mina ögon.. Men folk gör ju som dom vill. Fast du skrev FAST inkomst. Det är sjukt svårt att få fasta tjänster idag, många pluggar ju länge och man kanske inte vill vänta med att skaffa barn tills man är över 30. Leva på barnbidrag och föräldrapenning gör dom allra flesta innan barnet får plats på dagis. Föräldrapenningen baseras ju på den inkomst du haft innan barnet föddes. Så vad ska man annars leva på när barnet inte går på dagis hade du tänkt?
Barn i Sverige får nämligen inte börja på förskola innan ett år. Efter dagisstart är det ju bra om man har ett arbete eller studier eller om man nu väljer att vara hemma med vårdnadsbidrag.
Men vad får man får pengar om man inte haft jobb innan då? eller jobbat svart osv...? Sätts man ut på gatan då eller kommer soc in o hjälper?
Dom säger ju att man får minimum 180kr om dagen?! Folk får skaffa barn bäst fan dom vill, inte mitt problem. Gillar bara inte tanken med att skaffa barn och leva på bidrag.. Sen självklart när barnet är under ett, då har man inte så mycket till val...
Men vad får man får pengar om man inte haft jobb innan då? eller jobbat svart osv...? Sätts man ut på gatan då eller kommer soc in o hjälper? Har man inte jobbat eller tex. pluggat så får man lägsta belopp som som sagt är på 180 kr om dagen minus skatt, Så det blir ju inte så mycket. Har man jobbat svart är det antagligen samma som gäller. Vet inte hur det fungerar, antagligen finns det en pappa med i bilden också som har en inkomst som är bättre. Annars får mamman kanske underhållsstöd (om pappan inte är delaktig)
Dom säger ju att man får minimum 180kr om dagen?! Folk får skaffa barn bäst fan dom vill, inte mitt problem. Gillar bara inte tanken med att skaffa barn och leva på bidrag.. Sen självklart när barnet är under ett, då har man inte så mycket till val.. .
Du får minimun 180 kr om dagen om du inte har jobbat innan. Se mitt inlägg ovan.
Tycker du borde vara glad att Sverige har en bra föräldraförsäkring som faktiskt tillåter både mamman och pappan att vara hemma länge med sitt/sina barn. Det är ju knappast dom du ska uttrycka ditt missnöje mot.
För övrigt gäller föräldapenningen på precis samma sätt som om du skulle bli sjukskriven. Fast jag antar att du inte gnäller då?
Jag svarade på hans inlägg, att man fick 180kr om dagen, så du behöver inte hänvisa mig till någonting! Självklart är det jättebra att sverige har bra föräldrarförsäkring, absolut, det är inte det jag säger någonting om! Jättebra att man får vara hemma länge med barnet osvosv.. : ) Sluta anta saker! Mitt hat går till folk som skaffar barn utan att tänka lite innan,. Är man sjukskriven för psykisk ohälsa t ex så tycker jag inte att det är så smart drag att skaffa barn nej, men som sagt, folk gör som dom vill! JAG tycker iaf inte att det är okej att skaffa barn om man tänkt leva på bidrag hit och dit, skaffa en hamster istället isf. Sen om ni bryr er eller inte, det rör mig inte. Nu vill jag inte diskutera detta mer, hej!
Har man inget val så måste man leva på bidrag och jag förstår inte vad som är så hemskt med det. Jag kan ge mitt barn de den behöver ändå fast jag lever på bidrag!
Man kan man ju bli arbetslös trots att man haft ett bra jobb innan. Ska man lämna tillbaka barnet då?
_babyphat F25 sant. Sen så de som jobbar i vanliga fall blir juh mammalediga och då får det juh bidrag så det spelar egentligen ingen roll om man har fast jobb eller inte
PhilAhz0phee såna där test är alltid kul och fördriva tiden med :) Du får gärna ge fler tips på såna test om du har några på lagret. Kul att det stämde för dig :)
Jag håller med Lepra , det är något väldigt.. hmm.. oförklarligt med gravida kvinnor..
Måste man så måste man, inget snack om den saken.
Att barn är särskilt dyra är ett missförstånd. Min son äter det som jag lagar och det är ju inga mängder han sätter i sig. Dessutom ammar han ju fortfarande. De stora utgifterna är ju barnvagnar, bilstolar, säng och allt annat jidder. Men det är ju bara engångskostnader. Jag har inte mycket till inkomst. Jag är doktorand och just nu klarar vi oss på min doktorandlön. Sen bor vi ju i Spanien, så vi får ingen hjälp i form av bidrag. Funderar lite på att flytta till Sverige eftersom att det är enklare, man vet vad man får.
Orka skaffa barn om man har en inkomst på minimum ngt. Vad vill ni ge era barn egentligen? Enormt mycket kärlek när han går utan skor eller? egoister.
Klart som fan att jag kan köpa skor till min unge . Vadå kan man festa kan man väl köpa skor det handlar juh vad man prioterar. Ett par skor kanske kostar 200-300 det gör en fylla också inte för att jag brukar festa la av med sånt för 2 år sen men ändå. Så länge mitt barn får mat ,tack över huvudet och det barnet behöver så spelar ingen roll hur mycket man tjänar!