I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Relationer med utlänningar

Övrigt - Blandat

2008-11-27 15:17

Relationer med utlänningar

Efter att jag har upplevt något otroligt med en polska (vi träffades i Berlin) så fick jag en tankeställning, nämligen varför jag inte har haft en sådan upplevelse hos svenska tjejer.

Vi pratar allt från flört till sex med hårda tag.

Tråden i sig handlar om hur ni har upplevt att ha sex-/kärleksrelationer med utlänningar. Förmodar att när jag åker till USA i sommar så lär jag väl känna mig mer avslappnad på klubbar och diskotek.

2008-11-27 15:22
Så det sitter i nationalitet? Tror mer på att det handlar om hur samhället ser ut där man växer upp. Om en svenska/tyska/engelska vuxit upp med samma förutsättningar på samma plats som polskan, kanske hon hade varit likadan?

2008-11-27 15:27
Att du inte känt samma sak med en svensk tjej innan betyder ju inte att utländska tjejer är bättre. Snarare är det väl så att den här polska tjejen var rätt för dig.

OT. Min flickvän (blivande fru) är isländska, vi har en son ihop. Jag ser dock ingen skillnad på det här förhållandet och andra förhållanden jag haft innan, med svenska tjejer. Enda skillnaden är väl att vi reser alldeles för mycket.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-11-27 15:28
du har träffat en grym polska, därför är alla polskor grymma? och vad var det där om att vara avslappnad i USA?

2008-11-27 15:31
polskor är polskor, you know what im talking about
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-11-27 15:38
den här tråden känns rätt bajsnödig
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-11-27 15:46
kan ju vara så att hon kände att hon inte hade något att förlora på att vara lite freaky med en svensk. han kommer inte åka hem till hennes by och pratat vitt och brett med alla han känner om vilket djur hon är. av samma anledning är gambianer, egyptier, spanjorer, fransmän och italienare galan i svenska brudar som åker på chartersemester.

2008-11-27 15:49
Du borde nog undvika att använda ordet "utlänningar" i framtiden, för det första. Ingen med utländsk härkomst uppskattar den benämningen.

För det andra så har nationalitet knappast något med saken att göra. Och hur mycket jag än försöker så lyckas jag inte se kopplingen mellan hårda tag i sängen med en polska och avslappning på klubbar i USA.
•pave paradise•

2008-11-27 15:50
han kommer inte åka hem till hennes by och pratat vitt och brett med alla han känner om vilket djur hon är

Nä, men istället tar han upp det på Whoa.nu, hahaha...
Visst nämner han inga namn, men jag är rätt säker på att tråden snart kommer att innehålla frågor om vad exakt det var som fick honom att skapa tråden och ställa frågan.
•pave paradise•

2008-11-27 15:52
Inte nationalitet, men kultur. Och kulturer ser ju olika ut i olika länder. Oftast.
Ser nog inte så stor skillnad på oss och norrmän. Men vi från Norden skiljer oss nog en hel del från folk som växt upp t.ex. Asien eller Afrika...
One chapter a day

2008-11-27 21:03
lhabia

word på den ! , att kalla nån "utlännig" är nästan värre än blatte .. låter mycket grovare på nått sätt.
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-11-27 22:31
vad ska man säga då om man har lärt sig att säga utlänning istället för att säga blatte?
diska hårdare! kvinna!

2008-11-27 22:35
Man får komma på egna ord istället

2008-11-27 22:36
Utlänningar är väl alla som inte bor i Sverige och som inte är svenska medborgare. Ser inget fel i att använda det i den här bemärkelsen och tänker inte sluta med det.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-11-27 22:45
helt off topic nu:
utlänning är väl inget man tar illa upp av? Tar inte illa upp av blatte heller, allt beror ju på i vilket sammanhang det används:
"En utlänning som äter ett äpple"
vs
"Din jävla utlänning"

För övrigt är tråden i min mening ganska korkad. Varför skulle hon vara på det sättet för att hon är polack? Hon kanske är sådan som människa, inte nationalitet?

2008-11-27 22:57
han vill bara stila med sina erfarenheter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-11-27 23:01
Haha kommer den här tråden bara handla om huruvida det är ok att säga utlänning eller inte?

I övrigt hoppas jag att det var ett bra ligg, och ja det är förmodligen för att hon var polska som sexet var så bra. Förmodligen för att hon var en hora och hade massa erfarenhet.
Du vet...polacker...horor...du vet.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-11-28 00:01
word
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2008-11-28 00:08
känns som trådskaparen har mer att hämta på flashback. där finns det mängder med trådar som utvärderar kvinnor från världens alla hörn.

och angående utlänning. ja alla är vi väl utlänningar, det handlar väl bara om vem som säger det? jävla utlänningar.

2008-11-28 00:11
Ärs ni är alla avundsjuka för att ni inte legat med en polska som gillar hårda tag!
One chapter a day

2008-11-28 00:43
Money talks
..!.._{-,..,-}_..!..

2008-11-28 01:20
Snacka om att vilja fokusera på något helt annat än det tråden handlar om...

Jag tänkte förmodligen på att "utlänning" på engelska blir "foreigner" eller "alien", vilket är det sista du kallar någon med utländsk härkomst om du bara vill nämna att denne inte kommer från landet man snackar om. Det handlar inte så mycket om huruvida jag tar illa upp av det då jag inte tar illa upp av något förolämpande folk slänger min väg. I mitt tycke är "utlänning" lite för grovt.

Om ämnet: jag har ingen erfarenhet av det själv men tror inte att det har något med nationalitet att göra.
•pave paradise•

2008-11-28 01:31
Jag tänkte förmodligen på att "utlänning" på engelska blir "foreigner" eller "alien", vilket är det sista du kallar någon med utländsk härkomst om du bara vill nämna att denne inte kommer från landet man snackar om.

Foreigner används väl utan problem i engelskan, vad jag kan minnas iaf. Det är ju inte ett skällsord.

2008-11-28 01:39
Då har vi nog hört det användas i vitt skilda sammanhang. Saker blir vad man gör de till, ord är inte annorlunda. "Utlänning" störde nog ingen på väldigt, väldigt fram till nyligen. Nu känner jag väldigt många som skulle ta lite illa upp om de skulle kallas för "utlänning", hur mycket termen än stämmer in med deras bakgrund.
•pave paradise•

2008-11-28 01:46
Jovisst, men jag antar att de du känner bor i Sverige. Då kan jag ha viss förståelse för det. Men talar man om folk som kommer från andra länder och faktiskt bor i andra länder så är väl ordet korrekt? Vilken synonym tycker du är mer passande?

2008-11-28 01:50
medoria F26 satt den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-28 01:51
Njae...både och, men de flesta bor här, ja. Jag antar att jag menar att...benämning av nationalitet är mer passande och om man tvunget ska gruppera folk från andra länder under en benämning så kan man lika gärna säga just så: folk från andra länder. "Utlänning" må vara korrekt rent bokstavligen, men jag anser att man hellre säger något som "människor från andra länder" eller "människor som bor i andra länder" eller något sånt, jag kommer inte på någon passande samlingsterm. Mest för att jag inte använder en sån term, förmodligen.
•pave paradise•

2008-11-28 10:38
tycker inte det är något fel på att säga utlänning egentligen men när jag funderar kan jag inte komma på en enda vettig situation där jag skulle använda det.. enda gången ordet har någon som helst mening är när man vill tala om alla som inte är svenskar på en gång och det känns som en sån generalisering så att d3et blir helt meningslöst.. det går inte att säga "utlänningar är si och så" "utlänningar är här och där" "utlänningar gillar det ena eller andra".. enda gången jag kan komma på är när man ska säga att enbart svenskar får göra en viss sak, vilket ju är rätt få grejer, typ beträda militärområden eller så.. och när fan kallar man någon utlänning direkt till dem? "tja du är ju utlänning vad tycker ni om utlänningar om vår mat?" "du som är utlänning, kan du några utländska vitsar eller?"?
så håller väl varken med Ihabia eller Candide men samtigt håller jag med båda litegranna..

till topic så är det självklart att kvinnor från olika kulturer är olika på vissa punkter generellt men inte i varje enskillt fall.. men att grunda hela sin idé om kvinnor från inte bara ett annat land utan alla andra länder på en enda upplevelse med en kvinna känns ju rätt bisarrt..

2008-11-28 11:28
Jag kan ju direkt säga att polska tjejer från polen, alltså inte sånna som växt upp i sverige inte är så jävla snackiga när det kommer till sex o sånt...samma med killar...det är ett katolskt land det är fortfarande lite hysch hysch att prata om sånt. Min kusin o hans polare, flickvänner osv...har blivit lite stötta när jag sagt saker som vore helt normala i sverige!

2008-11-28 13:35
vänta bara tills ni börjar bråka, då kommer du ångra att du blev ihop med en polska....

2008-11-28 13:51
kaffe med rulltårta...polska brudar gillar att ta den i nian....jag tror nog det har med polens huliganproblem att göra....Wisla!
BOIA CHI MOLLA

2008-11-28 14:19
Är polska tjejer jobbiga att bråka med? Frågar mest av intresse trodde att alla tjejer var skrikiga o jobbiga när dom sätter igång
Toastare

2008-11-28 15:34
MRsalesman, och det hade vi inte varit om NI inte gjort oss sånna.. ;)

Till trådskaparen så vet jag inte vad du menar med utländska människor? Att ha relation med någon av annan härkomst eller med en människa i ett annat land? För det skiljer ju sig helt åt. Och menar du invandrare i Sverige eller de som bara är och hälsar på?
Och en semesterflirt är ju inte samma sak som ett förhållande osv.

Jag har träffat en del folk som kommit i från andra länder och bott i sverige men gjort det i mindre än ett år, de felsta har väl pluggat här eller haft andra bizz. Och jag har aldrig känt någon direkt skillnad. Det enda jag inte gillat är att de inte kan remenisca som jag älskar "åå minns du det barnprogrammet" och de känner inte till svenska kändisar så man kan inte dra vissa skämt.
Som personer har de nog betett sig rätt lika ..kanske för att jag varit mer intresserade av deras personer än nationaliteter.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-11-28 15:36
och sexet är sex med vem man än har det och det är väl i sängen man verkligen inte märker att någon kommer från ett annat land, för att man pratar "kroppsspråk"... för utom om de skriker ut seigheter på deras språk.

jag vet inte, kanske jag som inte bryr mig om sånt..
Jag skyller allt på Emma!

2008-11-28 15:44
Jag kan förstå om folk med invandrarbakgrund i Sverige inte vill kallas utlänningar av andra svenskar eftersom det kan kännas exkluderande om någon påstår att en person med invandrarbakgrund är utlänning i sitt eget födelseland. Men om jag läst trådskaparen rätt så syftar han på utländska tjejer i allmänhet, alltså var som helst i världen. Då är knappast utlänning en nedsättande eller felaktig term, vi är ju allihopa utlänningar i andra länder än våra egna. Han antydde väl t ex nåt om, eh, att se fram emot att åka till USA och då hänga med amerikanska tjejer - dvs för honom utländska tjejer. Sedan besitter jag inget klassificeringssystem för olika nationaliteters sexualegenskaper heller. Men jag har bott i Tyskland och där var det naturligtvis hårda och stränga tag i sängen med alla kringelflätade Gretchens. Inget jävla freestylande mellan lakanen där inte. ORDNUNG SOLL SEIN! Skrek de och bussade schäfern på mig om jag gjorde något för kreativt. Eller också inte...

2008-11-28 15:51
BountyBoo F28

vem fan drar vitsar om svenska kändisar? eller menar du lite mer att man gör parodi av dem?
Japp! jag är en trollkarl!

2008-11-28 15:53
Xeodorf, menar du att du aldrig hört "Özz Nujen, kungen och Lill-babs gick in på en bar.."?

2008-11-28 15:56
noo tell me

2008-11-28 15:58
va fan ska man säga om man inte får säga utlänning?

2008-11-28 16:03
Det där med att Polen är ett katolskt land och att sex är lite mer hysch hysch har jag aldrig märkt. Jag vet inte om just min släkt och mina vänner i Polen är mer liberala än genomsnittspolacken men jag tvivlar. Alltså, det handlar inte om att tjejen i fråga är polska, utan vad hon har för personlighet.

2008-11-28 16:04
Xeodorf - nä jag bluffade bara. I got nothing. Özz Nujen, kungen och Lill-Babs gick in på en bar...och...THEN THE CAGE WOULD COME DOWN!

Poet

2008-11-28 16:14
Som så många påpekat innan så handlar det ju om omständigheterna än nationalitet.
At the gates of Eternity...

2008-11-28 16:59
Har "utlänning" blivit ett skällsord nu?
That's news to me.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-11-29 03:19
marvingaye
I kretsar där politisk korrekthet värderas högt är det inte det.
Hos gemene svenne är det dock ett skällsord. Eller skällsord kanske är fel benämning, men det har en negativ klang iaf.

2008-11-29 10:24
Basookatänder - jag visste det, skämt om kändisar var bara snack, jag väntar fortfarande på min vits!

2008-11-29 13:58
anii: jag tyckte också att det var konstigt...sa typ ngt med avsugningar till min kusin o hans brud vafan dom e över 20 o hade varit tillsammans tillräckligt länge för att klara av ngt sånt men hon tog illa vid sig...min kusin sa sen att folk inte riktigt säger sånt så öppet som jag gjorde

2008-11-29 14:15
Turk som flyttat till Sverige, bor där och är svensk medborgare = Svensk/Invandrare
Turk som bor i Turkiet = Utlänning
Turk som är född i Sverige = Svensk (med invandrarbakgrund)

Att säga utlänning om svenska medborgare är fult och inget som jag uppskattar att höra i min närhet iaf.. I Norge är de däremot duktiga att kalla personer med invandrarbakgrund för utlänningar men då är å andra sidan halva Norge främlingsfientligt också.

2008-11-29 14:25
Ta det lungt nu va, grabben berättade bara att han blev av med oskulden :)

Congrats mate! Jag tror på dig!
be the change

2008-11-29 14:28
Word GAIA.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-11-29 14:29
Efter att jag har upplevt något otroligt med en polska (vi träffades i Berlin) så fick jag en tankeställning, nämligen varför jag inte har haft en sådan upplevelse hos svenska tjejer.

Kan som sagt bero på att ni passar bra ihop eller... Alla människor är olika, bara för att hon råkar vara Polska så betyder det inte att alla Polskor är som hon automatiskt! Som sagt, du träffade rätt helt enkelt...

Vi pratar allt från flört till sex med hårda tag.

Ja, och? Det kan man göra med en tjej från Sverige, Iran, Holland, Somalia också.. Som sagt, beror på hur personkemin stämmer...

Tråden i sig handlar om hur ni har upplevt att ha sex-/kärleksrelationer med utlänningar. Förmodar att när jag åker till USA i sommar så lär jag väl känna mig mer avslappnad på klubbar och diskotek.

Det funkar hur bra som helst, och för att citera ett par bevingade ord "You Go Girl!" typ...

2008-11-29 15:33
Iaf så får jag välk be om ursäkt om ni tog illa upp med mitt uttalande om "utlänning".

Personkemin bör det ha varit, hon var så horny att jag blev nästan inte tände på henne :)

Dock så kan man ju undra varför det finns så många hemsidor där man kan dejta med östeuropeer.

Jag är dock lite förvirrad varför hon vill att jag skall komma till Polen för att hälsa på henne, det här med ONS har jag förstått att man är bara där och gör det och sedan så drar man på morgonen.......vilket i sig låter lite lågt ibland.