Alex greys målning- 9/11
Om ni kollar på alex greys målning GAIA,goggla det eller sök det på youtube. Saken är att han gjorde den målningen 1989,på målningen förekommer 2 flygplan 2 torn och nån snubbe som liknar Bush med en dick bredvid.. Är ganska skeptisk av mig så vet inte vad jag ska tro? Saken är att den kopplar mycket till 9/11 2001.. Han gjorde målningen när han fick sin dotter,och då fick han nån slags vision och började måla tavlan... Vad tror ni? (Inlägget flyttat av Mabande 2008-11-24 13:56:11)
Flygplanet är inte ens nära tornen, tycker jag. Och var hittar du bush?
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
sök på youtube så förklarar alex grey det.. sök på gaia och nåt samband med 9/11
längre ner finns han som liknar bush sa jag.. Han säger själv på youtube att han liknar bush!
Jag tror att han är ett jävla svin som försöker rida på 9/11-vågen. Den högra sidan av bilden är ju bara en vision av hur världen blir allt mer förorenad, med fabriker, smog, och flygplan som skitar ner luften. Och att en gubbe på bilden skulle vara lik Bush? Man kan hitta "likheter" med Bush i hur många miljoner människor som helst, bara man tittar ordentligt och har bra fantasi.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
nej målningen har ingen koppling till 9/11 det var bara några som påpekade det till honom kolla på youtube så får ni se.. Det ni inte hajjade var att målningen var gjord 89 varför var alex tvungen att slänga in 2 plan nån snubbe som liknar bush och 2 torn..
2 plan för att visa hur vi människor förorenar jorden 2 torn för att visa hur vi människor bygger städer och pressar undan naturen Gubben är inte "lik" Bush, ingen som ser tavlan utan att veta om dessa påstådda likheter skulle tänka på Bush. Svindåliga kopplingar, planen på tavlan är inte ens påväg in i tornen, utan högt ovanför dom. Det han har målat är två flygplan som flyger över en stad, och inget annat.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
man får tolka det hur man vill..! jag håller inte med din version ska jag säga,din teori inte helt dum för dem som inte tror på konspirations teorier.
tänk såhär: hur många bilder, tavlor, videos, noveller, romaner, barnteckningar etc etc finns det inte totalt? Jag menar verkligen total, i hela världen. Kvadriljoners kvadriljoner eller hur? Vi tänker oss en hypotetisk situation då det inträffar något väldigt speciellt. Kanske flyger flygplan in i torn, kanske blåvalar börjar gå på land. Efter detta så gör vi en stor googlesökning bland alla dessa barnteckningar, bilder, dikter osv. Vi söker på gula blåvalar som går på land. Hur många miljoner träffar skulle vi inte få? Betyder detta att de personer som ritat dessa teckningar, eller vad det nu är, har förutspått skiten? Nej.
Jag är hyfsat säker på att åtminstone hälften av böckerna jag äger har orden "bush" och "towers" i sig. Betyder lika lite som den där bilden. Det är ungefär lika långsökt som ett April-skämt Maddox drog för några år sen där han hittat tecken på 9/11 i Dollarsedlar.
•pave paradise•
vi känner igen mönster som vi är vana vid att se. associerar vi 2 torn och ett flygplan med 11/9e så är det ganska jävla uppenbart att allt liknande vi ser i framtiden kommer att kopplas till world trade center.. gör er själva en tjänst och dissociera er från dessa destruktiva repetiva mönster. det finns så mycket mer i livet än att haka upp sig på alla upprepade jävla mönster...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
virre: grejen är ju att Alex Grey målade dessa föf rjävligt längesen.. sedan säger jag inte att det betyder något men dina inlägg faller rätt platt.. alex grej var ju hyllad långt innan 9/11 så att påstå att den dagen skulle ha med han berömmelse att göra är bara löjligt.. han är en grym konstnär som aldirg försökt verka som någon profet.. däremot har han påvisat mängder med möjliga framtidsscenarion precis som vilken science fiction konstnär som helst eller bättre.. fan vad trist när folk ska använda en skicklig konstnär som psopaganda mot deras vilja och urvattna deras konst totalt.. vidrigt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dyk ner i hans konst med öppet sinne så kommer ni hitta bra mycket viktigare saker än politiska konspirationer.. läs vad han vilol ha agt.. så jävla trist att folk inte orkar ta till sig ett skit innan de är färdiga med att dömma idag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har alltid tyckt alex greys grejjer varit lite för, plysch, typ.
men gillar hans arbete med tool som fan.
det är väl NYCs skyline rakt av mer eller mindre kan jag tänka mig? hursomhelst vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.. troligtvis ingetdera..
cry me a river! --> thcrew
Miaz: håller med men man får ändå ge han cred för både skicklighet och noggrannhet..
De två tornen kan ju mycket väl vara NY skyline eller? Men det säger ju inte att han förutspådde det hela, jag menar, NY var ju känt redan innan 9/11. Hehe. Man kan ju tolka sånt här precis hur man vill. Inte särskilt avancerat. Flygplanen är väl nån sorts kontrast till fåglarna i "utopin" som han målat på vänster sida antar jag. Känns lite som att göra Chicken tikki masala av en fjäder.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
bjuder du på lite chicken tikki masala är du snäll?
cry me a river! --> thcrew
Det man söker finner man. Går man i skogen och ser två kottar på marken kan man mot all förmodan associera med 11/9 -01
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Men det riktigt "coola" i denna målning är ju dessa 3 personer som håller om varandra varav den ene är en president-typ, något likt Bush hehe.. den andra är en stor Dick (Cheney).. den tredje en terrorist-typ, eller nått.. Och fritt fram för tolkningar hehe!
LSD kan väl knappast vara nyttigt i längden?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
hehe påminner om fallet med den där videon med Mos Defs gamla grupp, där Mos står med Manhattan i bakgrunden säger " If it aint here then it must be gone" och håller handen precis vid de två tornen! KONSPIRATION! HALLÅ!? ;)
Handlingen inför nästa national treasurefilm är ju redan klar :D
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.