I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Röster" inann ni somnar?

Övrigt - Blandat

2008-11-14 02:38

"Röster" inann ni somnar?

Jag har försökt förklara detta fenomen för vänner och bekanta utan att lyckas särskilt bra, men jag ska ge det ett försök till för att se om någon på whoa brukar vara med om samma sak. Here we go..

Jo, jag låg precis i sängen och var ganska trött, men kunde inte riktigt sova, så jag låg och tänkte på saker. Och sen hände det som ibland händer mig och förhoppningsvis(!) andra.

Alltså att så fort man har lämnat en "konkret" tanke, så är det som röster i huvudet som säger helt random saker! Jag HÖR alltså inte rösterna utan jag TÄNKER dom. och dom har oftast andra dialekter. Sen precis efter man tänkt/"hört" dom (läs:sig själv) säga dom här skumma meningarna (det handlar alltid bara om typ en mening eller några ord) så kommer man på sig själv med att höra det och tänker genast VAFAN kom det ifrån?
Sen räcker det att man slutar tänka "konkreta tankar" igen efter ett par sekunder igen så händer samma grej fast "dom" säger något helt annat eller fortsätter på samma spår.
Det är ju aldrig någonting som kan kopplas till något jag tänker på utan verkligen helt random saker.
och detta händer alltså inte precis när jag håller på att slumra till utan när jag är vaken, men bara när jag är trött.

Ett exempel på vad det var idag: en man som talade göteborska sa "imorgon är det fredag, då blir det utgång med polkagris"

Liksom, vadfan?

Funderar om det kan vara light-light-light form av en lucid dream?

Så whoa, har ni vart med om liknande saker eller finns det något riktig benämning på det?

tl;dr Jag är antagligen cp.

Sorry, did you say something?
I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...