I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lämna in bilen på verkstad -nybörjarfrågor.

Övrigt - Blandat

   

2008-11-08 10:51

Lämna in bilen på verkstad -nybörjarfrågor.

Först och främst, jag vet att det här kanske inte är det ultimata forumet att fråga på, men jag pallar inte regga mig på något jäkla forum med folk som avgudar sina volvo 240 och lyssnar på ultima thule eller vad för några som annars brukar husera på bilforum. </fördom>.


Så, nybörjarfråga. Jag funderar lite på att lämna in bilen på en enklare hälsokoll hos nån som kan bilar. Såvitt jag vet är det inga fel på kärran (som jag märker), men jag tänkte att en enkel koll av filter, remmar, olja, bromsar och sånt inte kan skada. Mig veterligen var det ett tag sen bilen besökte en verkstad.

1. Vad kan en enklare koll kosta på t.ex mekonomen? Säg arbete + nya filter/olja.
Tänkte höra runt lite nästa vecka och vill gärna ha något att utgå ifrån.
2. Vad mer brukar man kolla på? Bilen är 10+ år.
3. Hur ofta borde man göra sånt här? Bilen är gammal nog att man kan skruva lite själv, och jag är inte helt oteknisk och gör sånt jag klarar av (men vill ändå ha ett proffsutlåtande).

Negative, negative.
Our destination is Gaza.