I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jorden runt

Övrigt - Blandat

2008-11-03 12:02

Jorden runt

Har börjat planera en fetingresa tillsammans med några kompisar. Vi tänkte dra om lite mindre än ett år.

Jorden runt är det som gäller (i princip).

Vi tänkte vara borta i ca 6-8 månader och besöka ställen som tex, Kalifornien, sydamerika, söderhavet, australien och sen några ställen i Sydost-asien.

Jag har lite frågor kring detta:

Finns det några bra flygpaket man kan köpa, typ liknande killroy för liknande resor?
Vad tror ni är en rimlig budget, om man typ ska leva rätt så billigt men ändå uppleva mycket skoj?
Har ni några tips på riktigt trevliga/coola ställen att åka till så man " inte får missa"

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-11-03 22:24
klart det finns flygpaket men man kommer billigare undan om man komponerar själv och dessutom har man større frihet och møjligheter.

Budget är omøjligt att säga då du inte skrivit exakt vart ni sak samt hur länge ni ska stanna där. De flesta länder i SOA räcker ett tiotal dollar om dagen medan man i Australien får räkna med 700-1000kr per dag om man ska resa runt mycket och pyssla med aktiviteter.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-11-05 12:55
har funderat på det där me, men jag tror ju det e billigare och du får ut mer av resan att välja mål istället och skita i att just åka jorden runt?

2008-11-07 17:01
runt 60 000 kr lär väl duga.

Hangaround

2008-11-07 19:42
6-7 månader...tror inte man kommer långt med 60 brakare då :P
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-11-11 15:02
80k har jag tänkt mig typ. Får annars anpassa resan efter pengarna, inte tvärt om.

Ingen som har något tips på stället man absolut inte får missa?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-11-11 15:08
eeh kinesiska muren kanske är 1 ?

2008-11-13 15:36
6-7mån klarar du lätt med 60 000 kr.
Vet inte priser i oz men jag gjorde av med 20 000kr på tre månader i centralamerika. De och jävligt lite och jag snåla inte alls.. men med tanke på min summa räknar jag med att 60 000kr för din restid funkar även om du tänkt oz och usa...
one love