I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brasilien

Övrigt - Blandat

2008-11-02 14:52

Brasilien

Någon som varit där som kan berätta om hur det var?
Vill helst ha info om Curitiba och Rio de janeiro

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-11-09 19:26
curitiba är renare och modernare än sverige och människorna är artiga men lite kalla. skönt nattliv och goda, billiga lunchrestauranger.

rio är en sjuk stad med en otroligt skönhet, underbart nattliv och allt du vill ha. testa att bo på santa tereza
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-10 10:58
Vart är de mest knas?
Guds stad och Tropa De Elite har faktiskt gjort mig lite paranoid, hate to admit it.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-11-10 23:12
åk inte då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 09:45
sao paolo var det mycket konst och färg överallt, fint fint och mycket folk.
natal var sisådär, mycket kriminalitet så det blev taxi överallt. och maten var väl sådär, ingen riktig matkultur direkt.
jag är discoverys ansikte utåt

2009-02-16 13:06
grymt att ni drar igång en tråd om brasilien, har sj suttit o sökt lite lätt på nätet idag.
är riktigt sugebn på att dra ner, kanske träna, kanske bara vara.

tips på bra rese alternativ?
Dom dagarna är förbi...

2009-02-17 12:23
mm brasilien hade ju inte varit fel att åka till, om någon funderar på att ta sig runt med buss kan man ju titta på touristas hehe =)

2009-02-17 18:41
shit den där turistas filmen,sånt shit händer verkligen på riktigt..
dessa filmer överdriver nog lite men visst händer sånt shit..
men nog ska man dra ner till brasilien ändå,bara man håller sig till dem bra områdena i rio!

2009-03-25 14:03
Om ni är oroliga för att bli rånade eller dödade i brasilien så se bara på hur invånarna tar det, för dom blir också rånade och dödade som ni kanske förstog. Lämna från er väska och betala om ni behöver betala.

Ska ni köpa gräs, betala i dörren för att komma in. Det säkrar er på plats.

Sen behöver ni bara tänka på att vara korrekta och inte bete er som svenska turister gör i allmänhet, var inte full och odräglig så har du inget att oroa dig för.

En av mina närmsta vänner är uppvuxen i sao paolo på lite tuffare villkor och den information jag har kommer från honom.

Och kom ihåg, kan du inte spela fotboll är du homosexuell i dom flestat ögon haha
WAC WAS OWS PBC

2009-03-25 15:28
jag är också jävligt sugen på dra till Brasilien, tänkte dra på deras festival Universo Pararello som är varje nyår, där behöver man nog inte oroa sig för att bli rånad eller mördad.
// be the change you wanna see in the world

2009-04-20 10:07
Rio de janeiro vill jag dra till fast hört att det händer mycket där.
om man har otur så blir man ner drogad och dom snor dina organ

2009-04-20 11:42
Just det, precis som om man åker till Milwaukee så kan man bli mördad och få ett hål borrat i sitt huvud för att sedan fyllas med syra, varpå man bli förslavad som "sexzombie". Om man har otur vill säga.

2009-04-20 11:44
Jag är också toksugen på Brasilien! Kommer följa den här tråden utan att bidra till nåt, alla andra kan säkert mer ändå. :)