Rom och cola?
Tjaow! Ska eventuellt på maskerad på Lördag och tänkte vara pirat. Och som de flesta vet dricker pirater rom. Jag har hört att rom och cola är skitgott så det är min första fråga; Är det gott? Andra; Vad för rom ska man ha? Länka gärna från systembolagets hemsida!
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
dude..aldrig druckit??? det är sån smaksak om det är gott...jag personligen tycker det smakar typ cola light me en touch av sprit.... men alla e vi olika... ja tror inte du känner nån skillnad på om det är olika romtyper..men om nån vet så får dom rätta mig..känns som man ska kunna sin rom om man ska känna skillnad
vi är överallt!
Klart jag har druckit, men aldrig rom(=
tror inte piraterna blandande läskeblask i sin rom, men vad vet jag, captain morgan är det naturliga valet.
http://www.sthlmmd.se
Klart att man har druckit! Hehe. Rom och cola kan jag tänka mig att bögpirater dricker (inget illa om bögpirater). Tänkte du klä ut dig till bögpirat eller riktig pirat. Captain Morgan är väl poppis, finns på systemet antar jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Puzzel, haha. Jag är en fjollig pirat med träsvärd och badring!
en pirat har väl aldrig brytt sig? han tar väl vad han får tag på? :D
vadå? jag dyster?
Greggan, jag antar det! Men skulle vara så klockrent i min mening med just rom!:D Någon som vet om dom har just 'Captain Morgan' på Systemet? Hittar det inte på deras hemsida.
Kör rom cola och lime bitar, en cuba libre Havana club anejo är nice
Captain morgan spiced rum är god, finns på systemet. Säg bara åt din brorsa/fullgubbe/oansvariga förälder att det är den du vill ha så fixar han det. Rom och cola tycker jag personligen är både äckligt och larvigt, vore jag du skulle jag blanda det med ginger ale och lime. Eller bara ginger ale så slipper du trycka ner limen i petflaskan som jag förmodar att du tänker dricka ur...
kaptenen finns på bolaget
http://www.sthlmmd.se
Captain Morgan Spiced Rum ska det vara, inte den vanliga Captain Morgan.
que sera sera.. vi håller på AIK!
Fyfan för Romkola. Det tycker jag är fruktansvärt vidrigt. Men det är ju en smaksak vad man gillar. Captain Morgan är ju en klassiker, annars är Clemént en fin rom, den gillar jag. Rekommenderas, kan även avnjutas utan blandning.
Hehe skön tråd. Rom och cola är grejjer det. Du kan ju ta vanlig bacardi annars. Fast capten morgan passar väl bättre in i temat. Men jag gillar mer ljus rom eeh tror jag.
Forumssignatur...<br>
mmmmmmmmmmm. rom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
havana clöööööb
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om du ska blanda rom med cola. ta den ljusa kaptenen. och så lite lime och is. en tredjedel rom och resten cola.
Det är ju stor skillnad på rom å cola och en cuba libre :S
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Captain Morgan Spice Gold är det som gäller..
Alltid fått för mig att Captain Morgan är en ganska dålig rom? Typ i stil med JD och liknande plastprodukter...
Skit i colan och blanda Captain Morgan med Dr Pepper istället. Helt sinnessjukt gott.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Captain Morgan Gold... helt rent. mums.......
Havana club och appleton estate är nice. Desto dyrare desto godare tyvärr.
nilsL Captain Morgan Spiced... är ju en typisk groggrom på samma sätt som jag tycker att JD är en typisk groggwhiskey. Därmed inte sagt att dom är dåliga, om jag fick välja skulle jag hellre ha captain morgan spiced i min Fidel Castro än Havanna Clubs sjuåriga t.ex. Om jag groggar på whiskey tar jag hellre JD än Laphroaig, bara för att det passar bättre. Detta är alltså oavsett prisskillnad.
Fatcaesar P21 Vad är skillnaden på en rom & cola och en cuba libre förutom limen (och is)?
Rom och cola = Mörk rom och cola (is?) Cuba libre = Vit rom, cola,lime och is eller?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Beställer du det på krogen får du samma sak, bortsett ifrån att du förmodligen får citron i rom och colan och bör få lime i cuba libre. Cuba Libre är alltså Vit rom, Coca Cola, Lime och is som Fatceasar sa.
CM Spiced + Ginger Ale ffs. Sen är ju en "rom & cola" inte nödvändigtvis med mörk rom. Beställer du en "rom & cola" får du oftast batterirom, som vanligtvis är Bacardi Superior! Och Bacardi Superior + cola är döden. Så vidrigt. Uäk!
CAMPIONI!
CM Spiced+Ginger Ale+Lime+3-4 droppar Angostura Bitter ffs.
Vilken rom som ska användas kan tvistas hur länge som helst. Jag lärde mig att det var mörk rom i cuba libres original recept, precis som i fidel castro men blanco används för att det bli en mer kommersiell drink (lättare att dricka).
tijuana Jag vet inget om "orginalrecept" men jag har varit på ett par drinksafarin i Havanna och kan säga att generellt används ljus rom och "guldrom" uteslutande för drinkar (t.ex. Cuba Libre, Mojito, Fidel Castro och Daiquiri) och mörk rom dricks som whiskey dvs. rent med eller utan is/vatten. Sedan är ju frågan om du placerar guldrommen som ljus eller mörk, för mig är den ljus.
är rom o cola gott... kan man dricka vatten.....??
Captain morgan spiced om du vill dricka det rent med kanske en isbit! Om du ska ha till rom och cola så köp Negrita. On the cheap!
cpt morgan black label är det du skall ha
Kapten! Lite lime också så har du det made.
yessir!
Rum and coke is the shit!
jag gillar bacardi gold med cola och lime :) Mums
huset röd
pojkar ni ska inte dricka bacardi, dom är members i CANF och det är inte bra grejjer, bojkott på allt barcardi tillverkar... ni ska dricka havanna club, möjligen captain morgan då den är jävligt god att göra fidel castro på..spice gold that is annars är den gyllene havanna club ljuvlig o göra en fidel på..helt fantastiskt, det ska drickas ikväll... havanna club ägs även av den cubanska staten, så de e bra skit
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
http://www.svensk-kubanska.se/elak/sidor/CANF.htm
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
En riktigt pirat dricker rom ur flaskan, men jag skulle druckit med cola ändå för jag är en mes. Captain Morgan Spiced Gold är den som blir godast med cola men den är lite dyrare och procentfattigare än Black Label som funkar bra den med
???
Jag tror fan att piraterna hade blandat med cola om det fanns cola på den tiden. Fan så mycket godare, rom är ganska vidrigt rent.
Fucka ur!
Sorry, men är det "dricka-när-man-sitter-vid-datorn" gott? Eller är det "detta-är-gott-om-man-jämför-med-vodka"gott?
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Kop den fulaste romen du hittar, hall drickan i den fulaste flaskar du kan hitta, kom dit SKITFULL... och Kla ut dig till Jack Sparrow.
bla.
Havana club! gå till en loppis och köp en gammal snygg flaska och häll över romen i, då kommer du göra succé. Skippa colan, köper du en bra rom så går det alldeles utmärkt att dricka rent. tex Havana Club
SMÅLAND!
Havana Club som sagt. Men då ska det vara den 7-åriga (Añejo 7 años), betydligt godare än den vanliga reservan. Ska du nödvändigt blanda grogg så får du väl göra mojitos. Men då blir du ju bögpirat hur du än bär dig åt. Y'arr!
...ser ut som en påse blandfärs direkt ifrån kylen...
Rätt komiskt att det är Coca-cola i Cuba Libre.
Moderator
2008-11-06 17:07
Man kan väl byta ut den mot Cuba Cola?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag säger Captain Morgan's: Spiced Gold med Cola, superbt!. Godaste i världen (även rom rent, men jag vill inte låta som en galen svensk ute på landet)!!!. Men ja, inga påhopp nu, då ni har proppat Havana Club :P
*snaark*
Cap. morgan tkr jag att du ska köra på eftersom alla andra rekommenderar den ser man på David, att man hittar dig här!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs