ägna en tanke åt offren i gbgbranden,
idag 10 år sedan branden i göteborg hände, tänkte bara uppmärksamma folk om årsdagen som tog 63 ungdomars liv, rip!
((MAAD))
fan jag kommer ihåg när det hände.sjukt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sjukt hur branden startade
63 ungdomar... det är verkligen helt sjukt. Snart släpps väl dom som gjorde det? En kille var och snackade på våran skola förut, han sa att det inte finns en chans att dom klarar sig 24 timmar efter dom släppts för det är så många som vill hämnas, låter sjukt.
PAO!
Trrism - Med tanke på att den längsta domen var 8 år så borde i alla fall tre av dem redan vara ute nu (de dömdes under 2000). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alla är fristläppta, och har såvitt jag vet flytt Göteborg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska skänka dem en tanke ikväll. Vila i frid...
Toastare
2008-10-30 16:58
Det är tragiskt.. Alla pratade om den festen och många från Malmö åkte upp. Jag och mina närmsta vänner kom aldrig iväg.. och jag är tacksam för det. Var hemma på kvällen och såg bilder på folk jag kände som bar ut skadade och döda människor. Ingen jag kände blev dock skadad eller så.. som så många andra. Bodde precis vid kvibergs kyrkogård när jag bodde i göteborg och brukade gå förbi gravarna när jag var ute med hunden..
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo Var festen så stor att ryktet spreds ner till Malmö?!? :O Har alltid trott att festen var en lokal händelse...
shit.. tankarna kommer verkligen tillbaka nu när det uppmärksammas igen.. minns försdta dagen i skolan efter det hände, så sjuk och overklig stämning. 11 elever från min skola mer eller mindre bekanta. Shirjil, Norden och alla andra, vila i frid
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Toastare
2008-10-30 18:55
Stop_snitching, många i malmö som hade släkt uppe i gbg.. Spyphilis, kan tänka mig att det måste varit konstigt när man bodde i göteborg.. de flesta som är från gbg känner ju nån eller flera.
Jag skyller allt på Emma!
Moderator
2008-10-30 19:02
Vad vare som hände, ni vet ajg var två år då :O
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
åtta år är ju sinnessjukt lite.
PAO!
vila i frid änglar! saknar dig amanda
jo dom som tande pa e ute sen ett par ar och enligt rykten flyttat till iran?!
Att det redan gått 10 år kan jag inte förstå, minns det som igår, är jag så gammal? Vi blir äldre men de är evigt unga. Må de vila i frid och en extra tanke till dem som fortfarande måste kämpa mot branden på ett eller annat sätt...
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
såg en intervju med flera av ungdomarna där,flera av dom stött på vissa av killarna som tände på, fast sa att nu så långt efter kändes det som att dom inte kan få värre straff än att få leva med samvetet av vad som hände. dom hade tidigare alla haft sina planer om hämnd men det hade dom släppt, "lämnat det livet bakom sig" som en av dom uttryckte sig,
((MAAD))
Jag snackade om det där med en vän för några år sedan. Han sa som så att på sjukhuset gick många timmar åt till att dagdrömma om riktigt överjävlig hämnd, men nu blir han ledsen även för deras skull när han tänker på det, det kommer aldrig någonsin bli människor av dom grabbarna. En sån idiotisk grej gjorde dem till massmördare. Jag frågade om den pissiga attityd de visade vid rättegången. Han trodde att det var tvunget att bli så, de måste lägga hjärtat i kylboxen och bli känslokalla annars skulle de inte kunna leva vidare, och människans inneboende överlevnadsvilja var något som verkligen visade sig den natten. Jag beundrar honom verkligen och de andra som lyckats förlåta, det är fruktansvärt stort, och jag känner ändå någonstans att han hade rätt
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Hade planer på att gå på den där festen, men struntade i det och hängde med min kusin istället. Nu i efterhand så är det rätt läskigt att tänka på vad kunde ha hänt om man hängtpå gymnasiepolarna den där kvällen. Kände väl ett 10-tal som gick bort i branden, det var väldigt olustigt att komma tillbaka till skolan efter höstlovet. Fint att de äntligen skapat ett riktigt minnesmonument...
Vila i frid Idris.
och vem fan är du?
BountyBoo: Dom sammanlänkade gravarna.....jobbat på Kviberg, vid just det där fältet kändes det i magen :/
någon som kan länka till interjuver eller några andra program som har med branden att göra? förövrigt känner inte ajg nån som gick bort men några av mina släktingar gör. R.I.P.
promoe sköt palme
finns en p3 dokumentär att lyssna på, på www.sr.se
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till
var på uppdrag granskning idag, och på kallafakta förra vekkan tror jag.
((MAAD))
Åh..... jag bodde i göteborg under den tiden, var riktigt ung.. Hade en äldre vän som var världens livsnjutare, nu har han helt brändskadat ansikte. Hela händelsen förstörde hans liv totalt. Hans flickvän lämna honom, började missbruka droger och fick sparken från sitt jobb.. Vill så gärna höra av mig nu till honom men det känns så fel. :(
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
så hemskt. min storasyster var väldigt god vän med en som gick bort.. fyfan hon var bara 12 år gammal. dagarna efter.. när man gick förbi stället där diskoteket höll hus. riktigt hemskt, sönderslagna fönsterrutor, foton överallt omkring byggnaden och ja. usch.
Moderator
2008-10-31 15:14
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?