I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barn är ingen trend!!

Övrigt - Blandat

   

2008-10-28 13:29

Barn är ingen trend!!

Föräldrar som hysteriskt daltar med sina barn och beter sig som retards offentligt. Jag jobbar på restaurang och det kommer ständigt in barnfamiljer som har hungriga kinkiga barn. Ingenting spelar någon roll. Det faktum att andra ska beställa före är helt oväsentligt. "Hallå vi har inte så mycket tid på oss och min son är hungrig, KAN VI FÅ BESTÄLLA DIREK. T?! Hur fan kan man komma till en restaurang mitt under lunch/middags rusch och ha 30 min på sig att beställa/äta/betala med 3 hungriga borskämda ungar som springer runt och leker kull?


Exempel : Det satt 4 rätt unga människor på min station med en liten kille på 5 år. Ungen var under bordet och lekte och jag såg inte honom i början utan enbart en barnstol. Min första tanke när jag såg pojken var att det måste finns en ännu mindre nånstans för han var alldeles för stor för en barnstol. Han vägrade sitta i den och sprang runt så jag hämtade fram kritor och ritpapper som vi har i nödfall (vilket föräldrarna borde tänka på). Han var fruktansvärt borstkämd. Han krävde uppmärksamhet hela tiden och ville inte rita själv utan insisterade på att andra skulle rita det han bad om. Allt blev självklart fel. "Näääääääääääääääääj, jag sa blå, inte svaaaaaaaaart" varpå ungen börjar slunga kritor och putta undan allt i hans närhet som glas, salt och pepparkvarn. De får lite panik och börjar ta undan allt han puttar på men ingen säger till honom. En tjej ber mig hämta ut efterätten innan de ens är färdiga med maten. Jag plockar undan det som är färdigt för att göra plats och ser hur djävulsbarnet börjar slå sin mamma/syster (hon såg så ung ut) på armen och sen SPOTTAR på hennes arm och börjar nypas. Hon skrattar lite ursäktande och förklarar att han är trött. Jag kommer ut med en glassefterrätt som genast går till 5:åringen "Kolla hääääääär Joonaaas, titta, en glaaaaaaaaaass, mmm vad gott" . Ungdjäveln får glass. De fucking belönade honom med glass. Efter en stund kommer mammasystern upp och kämpar med pojken i sina famnar och frågar efter en toalett för hon måste byta blöja på honom :O !?!?!?

Det är så fruktansvärt många där ute som skaffar barn bara för att deras favorit kändisar har det. Inte många verkar lägga ner tid på att sätta gränser. Många förväntar sig att deras barn ska vara perfekta och uppfostrade men gör inget för att lära ut det. Jag fattar inte grejjen. Kommentarer som "Jag tycker att barn ska få vara barn, hon är ju så liten, då ska man få" gör mig bara frustrerad. Det är ju fan bara att skjuta upp det oundvikliga.
Varför skaffa barn om du inte ska uppfostra ungen? Varför lägger folk ner med tid på att shoppa designer kläder till sina barn när ungen ändå bara kommer sälja det för knark vid 7 år ? (ej fakta)
Nu har jag inte barn själv och det kanske är nåt magiskt som händer när smärtan har lagt sig som får en att tänka att den där lilla dreglande bajsmaskinen bestämmer från och med nu.

Uppfostra era barn innan de skjuter ihjäl folk i plugget! (ej fakta)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.