I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Historian om sminket

Övrigt - Blandat

2008-10-28 12:45

Historian om sminket

Om tjejer ska sminka sig eller inte säger jag ingenting om, det gör var och en som den vill.

Men det jag undrar över NÄR det egentligen blev norm att tjejer ska sminka sig? Läste en artikel om en kvinnlig chef som fick sparken för att hon vägrade "sminka sig och se glad ut" och där har det väl ändå gått väl över gränsen. Länk till http://www.kvp.se/nyheter/1.1082981/vagrade-sminka-sig-fick-sparken

Hur ofta reflekterar man över varför man gör det? Jag sminkar mig själv dagligen, inte särskilt mycket men ändå och går jag utan måste jag motvilligt erkänna att man inte känner sig lika fin och jag önskar att det inte vore så, då har jag aldrig varit med om någon partner eller chef eller liknande som ens antytt att jag borde sminka mig, ändå känner jag omedvetet att jag måste. Det är en rutin att varje gång man lämnar lägenheten ska man göra sig i ordning och sminka sig, hur många killar gör sig i ordning i den bemärkelsen?(jag påstår inget, bevisa mig gärna fel)

Sen ja 90% av alla tjejer säger att dom gör det för sin egen skull, för att de känner sig fräschare eller whatever, men varför känner man sig fräschare med smink? Varför är inte det osminkade naturliga ansiktet som vi föddes med normen? hur blev det såhär?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.