I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig med moral och etik (?!)

Övrigt - Blandat

   

2008-10-28 00:05

Hjälp mig med moral och etik (?!)

Ålrjat.. nu är det så att jag vann en auktion på tradera för sisådär 10 dagar sedan. Jag betalade in pengarna direkt (lite över 300 kr) och säljaren skickade ett mejl där han skrev att varan är skickad.

Men än så länge har jag inte fått någonting så jag mejlade honom igår och krävde pengarna tillbaka eller att han skickar mig en ny vara. (han sålde flera stycken likadana)
Men killen vägrar och säger att han inte kan rå för postens hantering av paket och dylikt.

Visst, jag förstår honom.. posten kanske inte är så "pålitliga" som man tror och ansvaret ligger då inte på honom. Men jag tycker ändå han ska va en god man och betala tillbaka pengarna eller skicka en ny vara.

Det gjorde iallfall jag när jag sålde lite grejer. En man påstod att han inte fått något och jag kände att jag hade inget annat val än att betala tillbaka hela summan som han satt in på mitt konto. Jag tvekade inte änns.


Så.. vad tycker ni jag ska göra nu? Känns ju helt onödigt att kontakta Posten då de knappast kommer hitta paketet eller ge mig ersättning.. och han säljaren har klart och tydligt sagt att han inte är villig att varken betala tillbaka pengarna eller skicka ny vara.

ååå fan va utdraget det blev.

Men hur som helst.. Hur tycker ni jag ska gå vidare med "ärendet"? 300 + frakt är mycket för en student som lever på 1000 kr i månaden.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.