Tips när aggressionerna tar över!
Har under senare år upptäckt att jag börjat lida av typ damp eller liknande. Jag bli jävligt lätt sur och arg för rätt så onödiga saker vilket i sin tur gör att jag typ slår sönder saker eller mina egna knogar, kan tillägga att jag aldrig har gjort illa en människa eller så. utan det är mig själv och mina prylar som tar skada. Jag undrar om det finns någon här som har något tips på vad man kan göra/tänka på när man känner att det börjar bubbla i kroppen. Ps. Inge jävla medicin vill jag ta! Sen att blunda och räkna långsamt till 10 funkar inte heller.
Hade samme problem själv när jag var yngre... för mig löste de sig med att jag satt inne haha :P kanske inget att rekommendera... de enda e att tänka efter en gång innan du gör de och tänka att e de verkligen värt de
jag kan också tända till på småsaker, men tycker det blir bättre med åldern.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men jag är 21 år gammal och detta har kommit under de senare 2 åren. Känns rätt så illa, men tanke på att jag aldrig hade dessa problem när jag var yngre!
Spelar du ngt våldsamt spel? :P Jag vet att jag var sån när jag var yngre och spelade counterstrike dag och natt, såfort jag släppte skiten och spelade ett mer avslappnande MMORPG så gick det bort. Konstigt kanske men ja.. ta upp någon lugn hobby kanske?
Follow the dao, right about....NOW!
Försök komma på dig själv hur onödigt det är när du är i den situationen och räkna långsamt till tio och ta några djupa andetag. Det är svårt, det vet jag, men försök.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Investera i en riktigt gammal & fetbuggig dator med typ Windows 95 & -23 i RAM, &/eller en djävligt långsam & seg stonertjåmpiz. Allt jag kan om tålamod & impulskontroll har jag lärt mig från ovannämnda.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Låt mig gissa: du är trött på ditt jobb, jobbar 5 dagar i veckan blir packad på helgen. Du har ingen flickvän bara lite ströknull på fyllan som inte ger dig något. Du kommer från en bra familj en vanlig medelklass familj. Så var det för mig iaf i ca 2 år mellan 20 och 22 år. Sen slutade jag på mitt jobb som jag inte gilla då blev allt bättre. Men mitt råd till dig är: lev ut dina aggressioner och ditt våld. du kommer tröttna.
HELSINGBORGS IF!
Naboo haha shit! Du hade iaf ett par rätt! Jobbar heltid men trivs riktigt bra på jobbet och har gjort det länge nu. Super inte allt för ofta heller, men ibland. Flickvän har jag inte, får rätt sällan till det eftersom jag inte är på krogen så ofta. Familjen var rätt !
Producent
2008-10-24 14:02
sov ordentligt och ta det lugnt, andas djupt, läs en bok eller nåt? tror aggressioner ofta beror på stress, som kan skapas av för lite vila kanske är det nåt speciellt som du är arg på men inte kommit på ännu? gå till psykologen isf.
Producent
2008-10-24 14:08
kom å tänka på den här serien när jag läste tråden ^^
Svar: du är Patrick Bateman. Gör att som han gjorde så släpper det sen.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Röker du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skaffa ett par hantlar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Skaffa självdissciplin.
Kultursnobb
Da_herbman tycker jag har ett logiskt svar. Man kan träna bort det. I mina unga tonår så var jag väldigt våldsam och blev skickad till många avdelningar för psykisk vård och dom sa till mig, det är mycket möjligt att din hjärna inte fungerar som den ska (hahaha). Själv så vet jag att andra faktorer som gjorde mig våldsam. Det som fick mig att ändra på mig var att det drabbade mig enbart negativt i slutändan och då fick jag göra ett val. Gå till våld och straffas eller hålla mig. Ibland kan ja däremot få starka aggressioner än idag och i värsta fall så löser jag det med att jag slår in skallen hårt som fan i det hårdaste jag kan hitta. Kanske inte det mest hälsosammaste men det får mig att reagera på smärtan istället och strax efter all koncentration på smärtan så glömmer jag bort aggressionerna. Jag e bara människa och inte perfekt men man gör vad man kan hehe.
• Tacka & Ta Den •
Jag har mosat knogarna oftare än jag kan räkna. Det är energikrävande att flippa på småsaker i tid och otid, jag tror helt enkelt att jag inte pallar med mig själv längre så nu är jag jävligt chill. För mig hjälpte det när jag fick oönskad fritid som jag spenderade med att läsa karaktärbyggande böcker. Sen fick jag tillfälle att gå ut på stan och studera människor med allmänt dåligt temperament. Jag måste erkänna att man inte känner sig så imponerad av folk som flippar i krogkön, eller för att de missat bussen, eller för att någon inte plockar upp sin hunds bajs, eller ser ut att implodera vilken sekund som hellst för att Agda 87 är långsam i konsumkassan. "Små människor" är den tanke man tänker. Nu har jag aldrig flippat just i konsumkassan, men jag har flippat för saker som när man tänker efter är minst lika patetiska. Jag vill åtminstonde vara större än så. Mycket mer imponerande med människor som håller sig lugna i ALLA lägen. Jag är en monkeyboy så jag väljer att apa efter dem jag beundrar. Plocka här plocka där om jag sköter mig några tusen år till så kan jag bli ganska jävla perfekt
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Det är ju faktiskt så att ju oftare man avreagerar sig desto mer våldsam blir man. Om man däremot försöker kontrollera sin ilska tills den går över ökar chanserna att man lyckas med det nästa gång också hela tiden. Träna bort det helt enkelt.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Jag har en sandsäck. Funkade väldigt bra förut när jag var en ilsken pöjk.
testa Styrke träna då du flippar?
Moderator
2008-10-26 22:26
I vilka situationer är det du flippar?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Humm jag slår inte mig själv, men ja känner grymt mycket jävla frustration istället ... tänker jag hur jävla skönt det ska bli att strypa någon..o det behöver inte vara något blir rätt så jävla förbannad för ingenting... de e lite läskigt o ibland blir jag lite rädd för mig själv....jag har inte gjort något än.. jag hoppas att det inte kommer dittttttttttttt bara.
jag tror jag måste prata med någon, så jag har faktiskt inge tips till dig...
Har inte orkat läsa alla tips men...... ......Ta en yxa, gå ut i skogen välj ut lämplig Tall/björk/träd att projicera din ilska och problem på, och hugg helt sonika ner fanskapet i rent ursinne. Brukar kännas rätt skönt i både kropp och själ efteråt.
Breakare
2008-10-29 00:23
sj går man på vredesterapi....funkar rätt bra, bless!!
HERB, bust a cap in yo ass
tänk på din farmor eller mormor eller nåt när du är arg då slutar det direkt.
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!
ut å spring,.. ju mer förbannad du är ju fortare ska du kuta. är du i skogen så se till att vråla å svär lite för dig själv medans du gör det.
mama said knock you out
Jag har aldrig fattat den hära "Grrr, slå på något" taktitken för att göra av sig med aggression. Har aldrig funkat för mig, jag blir bara argare samtidigt som jag blir trött och så blir jag ännu argare för att jag blir trött och inte kan göra av mig aggressionen.
Kultursnobb
skön läsning då man just nu sitter med sjukt trasiga nävar o stukade handleder =) Om nån kommer på några vettiga tips som funkar som t.ex "min polare säljer prozac"" eller liknande blir ja glad.
/Cash Hunter aka DJ Rufus
slog sönder min hand för flera år sedan och min knoge är fortfarande fuckad av det så jag har slutat med det. Brukar nita folk på GTA 4 när jag blir arg, typ skrika och vara helt galen, det hjälper faktiskt bättre än att typ slå i en kudde eller nått sånt skit haha.
PAO!
Jag blir väldigt lätt förbannad. Först måste man fråga sig varför man är förbannad. Och om det nödvändigt att slösa energi på att vara arg? Och sen måste man försöka lugna ner sig, för inget blir bra om man är arg. Därefter kan man försöka hålla i en isbit, tänka på något annat, syssla med något annat som t.ex tv-spel för att glömma bort varför man är arg. Har man en vovve kan man leka med honom/henne (såvida man inte är ett psykfall och slår vovven). Gått på terapi och har fått många tips. Man lär sig till slut att hantera den, sen orkar man knappt vara arg längre :)
What I said, yo!