I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Favorit te?

Övrigt - Blandat

Producent

2008-10-17 13:15

Favorit te?

Här kan ni tipsa mig om bra Te-sorter

Själv har jag kört mest Twillings i varierande smaker, t.ex vanilj och svarta vinbär
Earl Grey funkar också och den har jag druckit mest på jobbet

Vilken är eran favorit? Vad kör ni oftast med?
Hit me!

2008-10-17 13:20
Jag gillar earl grey och hippiete grönt te. Smak te kan vara okej ibland. Men vanligt Earl är bäst
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-10-17 13:22
grönt te är ju mest nice. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-17 13:52
kamomill med lite johannesört! KNÄCKER.

2008-10-17 13:52

chai assam eller vanligt english breakfast tycker jag mest om :)
mjao!

2008-10-17 13:58
Russian eller Persian earl grey oj ojoj.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Poet

2008-10-17 14:01
Det är olika, varierar mycket mellan fruktiga / teiga teer, men just nu heter favoriten Citron & Ingefära. Vetefan vilket märke dock, det är i påse men ej Earl Grey.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-17 14:08
Svart te är så beskt.
Rooibos jordgubb/vanilj, rooiboos apelsin samt en blandning som de gör på Kahls te o kaffehandel på Hansacompagniet/Malmö

2008-10-17 14:55
Kiss me té är the shit... fick dock veta igår att det "egentligen" inte heter så, men det heter nåt liknande. Någon som vet originalnamnet?

Gott är det iaf.

Trött på såna tråkiga påsar som finns överallt..
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Producent

2008-10-17 15:46
hmm intressant :)

English Breakfast och liptons gröna te är seriöst vidriga enligt mig dock..

2008-10-17 16:18
Kontrast

Haha, jag läste "Kiss med té".

Earl grey funkar ju, drack dock sjukt gott grönt te i Japan. Ingen aning om vad det var för något och de svenska motsatserna är inte ens i närheten.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-10-17 16:28
mmmm, TE!
Nu ska vi se, de här lipton "pyramid" tet är gott. Fick hem en låda förut med smakprover av de. Alla sorter de var faktiskt riktigt goda, hade någon favorit men minns inte vilken smak det var. Annars är söderblandning gott, och earl grey också. Finns hur mycket te sorter som helst. Gott med te man köper på lösvikt med, blir lite annan "upplevelse" tycker jag :-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-10-17 18:09
söderblanding är faktiskt jättegott. Har en låda här hemma stående. Jag är rätt trött på allt vad vaniljte heter efter jag och min gammla sambo hinkade litervis på balkongen ur stora dricksglas. Men det kanske kan gå om man måste
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Toastare

2008-10-17 18:46
Nu ska jag vara så där jobbigt pretto. Men jag gillar mest jasminte..sånt som är som små knoppar som man lägger i koppen och häller varmt vatten på. Tredje koppen (på samma te) är godast.
Mamma köpte det i Kina, finns så klart här också. Luktar och smakar sjukt gott.

Sen älskar jag en kopp starkt earl grey som stått och dragit i minst 10 min.

söerblandning och citronte dricker jag också mycket.

och på vintern så dricker jag chai latte också.

jasminteet och earl grey dricker jag alltid utan mjölk och socker. De andra dricker jag med mjölk och 3 sockerbitar :)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-10-17 19:33
Mate smakar ju hö och är äckligt. Är du en sån som har en försilvrad mate sked i bröstfickan coronzonzita? ;)

och ska vi vara petoga är inte mate te!
Toastare

2008-10-17 19:34
eller ja, örtte är det ju :)

2008-10-17 19:45
Rabarber/grädd te är godast, grönt of course =)
gfdosmoowppa

2008-10-17 20:14
Japansk Körsbär (grönt te). Annars Liptons klassiska gula med en kanelstång, kardemummakärnor o några nejlikor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-17 20:20
köpte ett jättegott örtte på rosendal i helgen...
färskt myntate me mkt råsocker är nice! annars är chai gott såklart...

bästa är rökiga svarta ten på morgonen. mmmmm

ska finnas ett cheesecake-te jag hört om. såg idag på ett fik äppelpajte.
va tror ni om sånt?

2008-10-17 22:05
BountyBoo F28

Haha, jag avskydde maté i början. Drack det med typ 6 skedar socker. Nu kör jag rent hård som jag är. Det var typ det enda jag fick när jag bodde med Mapuche indianer i Chile, det höll en pigg och mätt. Och till slut tyckte jag det var mysigt... och koffeinkicken var inte att leka med :)
Precis, inget "te" egentligen, precis som Rooibos.

2008-10-17 23:17
Tacka vet jag Liptons English Breakfast. Det är tesorternas Bob Marley. Ränderna går aldrig ur...

Toastare

2008-10-17 23:35
Coranzonzita, har bara fått smaka det hos en vän. Har vänner som också överlevt på det i sydamerika. Jag tuggar hellre gräs ;(
Moderator

2008-10-18 00:06
Ginger n lemon är bomben. Helst färskpressat, Promoe style.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-10-18 01:07
Hm kör mest på svartvinbär te, Russian Earl Grey är också riktigt gott!
Live Hard, Die Young

2008-10-18 07:12
Lite off topic atm då jag inte har något riktigt favoritte, men just nu är det grönt te med mint som gäller för min del. Har iofs en påse Japanskt Körsbärste hemma. Är rätt myspys den med.

2008-10-18 08:50
drack ett saffrans té för några jular sedan på ett julbord och de var de godaste teet jag druckit, har inte fått tag på sedan dess, säg tips om vart man kan få tag på :-)
Manager

2008-10-18 13:07
Länk till http://www.yogitea.nl

Jag håller på att utforska deras sortiment.

Lime Mint är nice att dricka på morgonen. Förklaringen på lådan går "clears your mind like a cool breeze on a hot day" vilket är en klar överdrift såklart men man piggnar till.

Choco är nice att dricka med en tesked socker. Kul grej med choklad-te men är man ute efter drickchoklad så har man kommit fel.

Himalaya dricker jag på eftermiddagen för att få en liten kick av ingefäran.

På kvällen dricker jag Bedtime. Man blir lite sluggish av den en kort stund men tyvärr försvinner effekten rätt fort. Man ska nog dricka den precis innan man lägger sig. Vilket fall så är den enligt mig den godaste jag provat hittills.
Redline!
Manager

2008-10-18 13:08
Peppis: Påminn mig om det innan jag åker till Gotland så kan jag fixa (om jag åker vid jul). Deras tehandel i Visby hade massa olika julsorter och en var just saffran.
Redline!

2008-10-18 14:49
ooooh I will try to remember!
köp gärna om du kommer ihåg det, vore så jävla nice
ja gotlänningarna är ju mkt för saffran så de är hett tips..
fan så gott de är, och jag är ingen té-människa alls annars.
Manager

2008-10-18 14:51
Alltså, de hade alla sorter man kan tänka sig i den där te-butiken. Bara julsorter fanns det typ tio av. Jag fick hem en pepparkaks-variant. Den var inte så god som den luktade tyvärr.
Redline!

2008-10-18 14:53
de är då man öppnar burken och bara låter de lukta pepparkaka i lägenheten istället för att dricka upp det. många tesorter är så tycker jag, luktar mums o sedan smakar de inget..
men denna smakade verkligen saffran. var på långbro värdshus jag drack det.

2008-10-18 17:59
Ingefära/Citron.. fett göttttttt!

2008-10-18 18:08
av de som går att köpa överallt så gillar jag den här.

skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-10-18 18:19
Yogi tea. ajurvedic style.
chili och himilaya är godast av dom jag smakat. Otrolig skillnad på yogi och vanligt tråkte aka earl grey. WALLA bre
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-10-18 18:38
ååh, jag har fått en ny favorit och det är blåbärste! tror det är Friggs som gör den.
Orientalisk kanel är också gott., och chai the.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-10-18 19:02
*..emelie..*

ah!
hade helt glömt blåbärste, det är delikat!

2008-10-18 19:04
Grönt té med vaniljsmak är inte helt fel :)
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2008-10-18 19:16
Misery
åh ja! det är helt underbart. jag älskar det verkligen, har du någonsin provat att blanda blåbär med vanlij? mmm!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Poet

2008-10-18 19:24
HAHA men BÄR-te känns ju så himla......PAJIGT :D :D :D
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-18 19:28
haha, pajigt?
ptja, vem skulle banga på te som smakade blåbärspaj och vaniljsås? : D

2008-10-18 19:33
*..emelie..*

nä, men det ska jag göra omgående!

2008-10-18 19:59
Mina favoriter just nu är ingefära+citron och ett annat grönt te med rosknoppar i, som jag inte kommer ihåg vad det heter, men smarrigt är det!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2008-10-18 21:18
Persian Earl Grey äger allt. Vanlig Earl Grey är också trivsam.

mmmmhhhmmmm
spliff macht frei

2008-10-18 21:27
Herbata z smak wódki

2008-10-18 22:01
jag tar alltid bara det teet som finns hemma. det är honungen som gör det gött
forever feels like home

2008-10-18 22:53
Sedan liten så har det endast funnits en sort och det kommer aldrig finnas något annat så nära hjärtat som Yerba Mate. Det finns ju en del sorter att testa men den lugnande effekten finns i alla sorter.

Min kopp är sönder =( Så nu har jag beställt nya från Peru, Bolivia och Argentina, handgjorda så klart.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-19 08:12
Mitt favoritthé just nu är ett fairtradete på påse som här i Norrköping (så vitt jag vet) bara finns på jäklarns Coop (gamla kära Konsum) och det enda Konsum ligger typ 39 mil ifrån mig så jag kommer ju aldrig få smaka det igen. Lat som jag är.

Det är mango och apelsin om jag minns det rätt. Jättegott.

2008-10-19 09:40

2008-10-19 16:36
Kamomille är min favorit, lugnar ner min oroliga själ :)

Har börjat uppskatta klassiskt yellow lipton med mjölk i också. Sen hade dom ett jävligt gott äpplete i turkiet när jag hade varit där. Det är som socker man häller i så löses det upp. Sjukt sött och onyttigt men ack så gott.

Yogi tea är inte fel. Druckit många goda. Köpte något som hette Sweet Chai dock, rekommenderar det inte. Alldeles för sött och inte speciellt gott.

Saffrans te verkar gott, jag älskar saffran!

2008-10-19 16:42
Rent allmänt är grönt te min favorit. Gärna i lösvikt. Annars blåbär eller grön kaktus. Men specifikt på "märke" har jag inte mycket koll...
Delam tange barat

2008-10-19 17:13
Twinings Green tea med citron eller Kobbs Earl green (samma som twinings fast med bergamontolja)

Dricker nästan allt te utom Mint och rooibos.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."