I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rökhosta

Övrigt - Blandat

2008-10-15 22:15

Rökhosta

Är det nån som har nåt dundertips för att bli av med rökhosta? Är det som jag tror, att det bara är att vänta ut det eller sitter nån med glassiga hemgjorda tricks?
Jag har tillfälligt switchat till snus och bara det är ju ett framsteg. Menjag pallar inte en natt till utan sömn..

2008-10-15 22:35
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 22:48
zatmara.. oj du var inte så evil som man kan tro på ditt nick! Det står däremot i länken nåt om kronisk bronkit, men det är bara vanlig rökhosta och inget kroniskt alls.

2008-10-15 23:01
verbose

jag får iaf den utskrivet vid rökhosta. funkar finemang.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 23:03
så jag måste ha recept?

2008-10-15 23:05
jupp. eller så kan jag langa skiten åt dig ;)

2008-10-15 23:07
Nästa som går offtopic får smisk!
Nu är vi snälla.

Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2008-10-15 23:11
baboso.. när du ryter till med löften om smisk, hur ska det avskräcka hade du tänkt?

zatmara haha hook a nigga up! :D men då måste jag ju ta mig till en vårdcentral och grejer, fan då. äh skitsamma, jag kör på med lite sömnisar istället och väntar på att det värsta ska gå över.

2008-10-15 23:42
verbose

tycker jag. jag gör detsamma!

2008-10-15 23:54
sluta röka har jag hört ska funka fint det med...
:P

2008-10-16 00:01
Rökhosta har jag fått för mig kommer när man rökt i typ 20år !

Bengt 50+ sitter och hostar för att han "rökt sen han var 13år" . typ
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-10-17 13:55
aa asså sluta röka måste ju ändå vara det bästa? :P

2008-10-17 15:04
sluta rök. sluta gnäll. KOM I TID!

2008-10-17 18:22
helenay, -Serum- och psk
man får inte ge det tipset tydligen

vroksjab

nja,hade rökhosta förra vintern,men det var för jag rökte ca 2 paket om dagen. sen drog jag ner och det gick över på nån månad
One chapter a day

2008-10-17 18:32
rök bara, de går över :)
rök miljövänligt, rök grönt

2008-10-17 19:31
Klart du ska receptbelagda läkemedel så du kan fortsätta trycka i dig cigaretter!

2008-10-17 19:50
hostmedicin kan du ta

2008-10-18 02:11
Köp mörk choklad, sån där me typ 90 % procent kakao, o käka en ruta då o då.
Det är ingen mirakel-kur men det lindrar faktiskt o man återhämtar sig på kortare tid än va man gör utan.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2008-10-18 10:45
var glad över din rökhosta, den ska man ha när man slutar
http://www.kommandot.se/wp/

2008-10-20 13:24
ja fan är det dags att sluta nu? Har inte rökt sen torsdags, har hällt i mig snus så det räcker och blir över dock. Känns lite nytt och skavigt i läppen men rätt nice ändå! Men det är ju så gott och socialt att röka... fan fördelarna väger lika med nackdelarna!

Min kur har i alla fall sett ut såhär!

* Noskapin 1 gång var sjätte timme
* Senega sugtabletter för snabblindring
* Jättemycket vatten och te med honung

Sen upptäckte jag ett sweet trick när man har en hostattack! Det är att ta en klunk vatten så det värsta går över, sen att ha en klunk i svalget när man lutar huvudet bakåt. Tror det är nån anti-drunknings-mekanism eller vad man ska kalla det, för det dödade attacken omedelbums!

2008-10-20 14:43
Zoned

satan 2pack om dagen , jag som tyckte mitt 1pack om dagen va mycket! Ibland röker man så mycket att lungorna blir kännsligare på något sätt. Man kan till och med hosta för en vanlig cigg om det är riktigt illa! INTE braaa
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-10-20 15:07
vroksjab

ah men de va i thailand där ciggen kosta 10kr paketet o så blev de ett på dan o ett på kvällen. blir så när man är ute hela tiden..
One chapter a day

2008-10-20 16:05
Får man rökhosta av bara tobak vid ung ålder eller äre bara när man rökt brass? Känner fan ingen som bara röker cigg som hostar speciellt, men de som röker brass hostar fan upp ett halvt avlopp om dagen.
njut

2008-10-20 18:54
Men det är ju så gott och socialt att röka... fan fördelarna väger lika med nackdelarna!

Ursäkta, men skrev du det där på riktigt?

2008-10-20 19:04
explicit

du kan ju för ditt inre föreställa dig de fysiska attributen hos de två nämnda varianterna av rökverk och hur de behandlar lungorna. vill nu för all del inte påstå att något av dem skulle vara farligare än det andra med avseende på din kropp, men frågar du mig vilken konsistens jag helst skulle inhalera om jag nu var tvungen och eventuell kroppslig stimulans borttaget så är valet inte svårt. rökhosta tillskrivs väl ofta det tillstånd som avsaknad av flimmerhår medför. ju friskare ens lungor är, desto mer kommer du att hosta av främmande föremål i lungorna, sålänge du inte har varit storrökare i många år och dina lungor är så pass förstörda att de inte riktigt går att jämföra med normalt fungerande sådana

2008-10-20 21:53
jag fick också den förfärliga hostan tidigare i år. trappade ner, fast den var kvar.. så jag började snusa istället. men nu unnar jag mig en cigg då och då, och det funkar fint om det inte blir mer än en eller två om dagen.
hursomhelst är det ett tecken på att man rökt för mycket och för länge, så det kan ju vara fint att inte återgå till att röka lika mycket som man brukar.
drick mycket vatten och hosta ut fanskapet hursomhelst.

explict; cannabis innehåller mer tjära än tobak, så nog känns det mer i lungorna..

2008-10-21 03:19
sluta rök är väl en enkel lösning? du dör av det förfan!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2008-10-21 14:27
Men flimmerhår och shit, det försvinner väl rätt fort? Anledningen till varför jag fick rökhosta var för att jag trappade ner när jag var sjuk förut, sen höll jag mig på ett par cigg om dagen och det var då jag började hosta som fan. Så min tes är att man ska röka som en karlakarl eller inte alls, om man bara kör lite halvt så ligger flimmerhåren och kittlas. Allt det här är extremt vetenskapligt och ni ska ta mitt ord över allt annat, så här är det!

FilosofProd, äh fan skitsnack, I'm still standing!

antwon.. rökförbudet har gett mig asmånga polare på krogen! Jag röker ju inte för att få dem men det är en jävla bonus.

2008-10-21 14:44
alltså, nikotin är inte nån slags agent-orangeanalog för dina flimmerhår... läste ett säkert helt opartiskt och välreplikerat påstående om att luftföroreningarna i en större stad (med svenska mått mätt) skulle motsvara att röka 10 cigaretter om dan. nackdelen med tobaksrök jämfört med många andra cancerogena och i övrigt allmänfarliga partiklar som virvlar runt i vår inandningsluft är väl säkerligen (lekmannagissning) mycket tjära och sån skit som fastnar och som du vill hosta upp, när flimmerhåren försvinner efter mycket rökning känner ju inte din kropp att du har främmande föremål där som du vill bli av med. vill du hosta mindre är det säkert bra att röka som en rockstjärna, men för din kropp är det nog bättre med lite rethosta.

dissekerade fårlunga en gång för länge sen kommer jag ihåg också, den var på sina ställen helt svart och såg verkligen ut som antirökkampanjsmaterial. det var för att dess hage låg nära en större väg tydligen. vet inte vad det skulle ha med saken att göra men fyfan vad äckliga ens organ kan bli... landet nästa?