I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trevlig pub/bodega i Malmö sökes

Övrigt - Blandat

2008-10-08 13:07

Trevlig pub/bodega i Malmö sökes

Hej Malmöiter...
Jag har just bytt arbetsplats, från Roskilde till Köbenhavn. Tyvärr får jag inte flytta in i min nya vesterbro-lägenhet förrän i november, och under tiden bor jag hos min syster i på disponentgatan, nära S:t Knuts torg och folkets park. Jag känner inte en käft i Malmö, har hela min bekantskapskrets i Danmark och jobbar för det mesta därborta. Det var lite bakgrund =)

De få kvällar jag är i Malmö inom kristliga tidsrymder, spenderar jag helst med näsan begravd i en bok och en fatöl inom räckhåll. Nu vill jag bara hitta en mysig pub-liknande historia, som kan mäta sig med en dansk amager-bodega =) Tills nu har jag hängt på något som heter Två Krögare, eller "Bullen", men mest för att det är nära och öppet till 01 mån-fre. Vore tacksam för lite guidning i Malmös utbud av lite "gubbigare" hak, med digert och bra ölsortiment, billigt och hemtrevligt... med bifogad adress, jag är helt lost i denna fantastiska stad..!

tack!

Tuna? Tuna is worth NOTHING!

2008-10-08 14:13
intressant hoppas du får många svar
vet mest sunkgai hak runt möllan, men inget som är liksom...mysigt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-08 15:11
amager-bodega mysig!? =D each too his own och allt sånt där men va fan!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-10-08 16:00
Det som har potential att bli en amager-mysig... är invaderat av drägg och luffare, inte den typen av luffare som kan berätta mysiga historier, utan den typen som vill sno din plånbok när de skrikit klart över att du sitter på hans plats.

2008-10-08 16:48
Offtopic men: I skåne är väl luffare mer synonymt med jonkare/rosita-alkisar dock. Finns väl vissa undantag, men dom går att räkna på en hand på sin höjd.

inget illa mot jonkarna, men nyktra luffare med kappsäcken fylld av stimulerande anekdoter existerar nog bara i amerikanska filmer.

Åter till ämnet: Det finns inga pubar i sverige som går att jämföra med det danska hyggehuset, vår(?) mentalitet verkar inte tillåta det.

2008-10-08 19:46
Vet inte om det är vad du söker direkt.

Men själv har jag börjat hänga på Nya Tröls på Karlskronaplan,
vid Tango Palatset.
Mest för att de har ungefär 200 sorterts öl till försäljning
från en drös olika länder. Riktigt fint. Om man är en ölare, så klart.
Musiken de brukar spela har varit tråkig mestadels.
Men ibland slår de på nån schysst jazzplatta.
Finns även en dart-tavla.. Gott käk.

Zarahusta på Kristianstadgatan.. Liten och mysig.

Öl Kaféet.. Bra bakismat.

Square Side.. Hak för nergågna alkisar/jonkare, men billig öl!
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?

2008-10-08 20:07
Bobby_P

vart ligger karlskronaplan?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Toastare

2008-10-08 20:12
Karlskronaplan, mitt gamla hem, ligger på Amiralsgatan nästan korsningen nobelvägen.. tröls ligger på vänster sida kvarteret efter amiralen. När jag bodde där var det sunkhakens sunkhak, men nu tycker jag det är riktigt bra..

carib vid möllan är ett najsigt häng.
Jag skyller allt på Emma!

2008-10-08 21:22
Carib ar ju alltid sa javla fullt men det ar ganska trevligt.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-10-08 22:10
potat
ja och jävligt hög volym.

sagda tröls bar är ganska nice.

fö är det synd att de stängde Soft, cafeet.
Fried little fishies
Toastare

2008-10-09 19:04
i skåne ska det brölas.
Jag skyller allt på Emma!

2008-10-10 16:42
Tröls som många nämt är helt ok, även PÅ BESÖK är ju ett riktigt guldhak, ligger på Nobelvägen precis vid Jesusparken, de har rätt så stort ölsortiment god mat och soft musik. Inte på för hög volym, men ibland lite för många rödvinsdrickande wierdon.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...