Skivsamlare
2008-10-09 06:31
Lepra Förlåt. Både Kings Head och Kellys ligger på Andra långgatan. Där ligger även Shelta, Childstore och Skank om du är intresserad av streetkläder och dyl.
http://www.kulturkompaniet.nu/
Lepra: Kvilles biljard ligger på kvilletorget, i närheten av hjalmar brantingsplatsen. På hisingen. :D Påls ligger som sagt vid kungsportsplatsen.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Metal musik tydligen, dom bästa metalbanden kommer ju därifrån ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Eh.. Förklara för mig nu gott folk, Hisingen, det är ön va? eller? Det är så att imorgon är det fredag och eftersom jag inte har några vänner här snyft snyft, men vill ändå gärna gå ut och festa lite grann med begränsad ekonomi. Vart kan man gå för att förfesta med egna öl ? Det är även så att jag kommer sikta på någon krog, pub eller liknande också och det lutar åt att jag kikar på Kellys eftersom flera av er har nämnt den och jag tror t.o.m. att jag själv varit där någon gång förut och gillat det. (fast med tanke på vart man kommer ifrån så är nog det esta bättre här nere hehe). men troligen Kings Head eftersom det också ligger där Efterfesten får jag väl försöka fixa på plats men förfesten , vart går man då? Egna öl tillåtet alltså. Har inte råd att supa mig från nykter till full på > 50 spänn för varje öl.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
åhhh! va roligt för dig! grattis! Jag ska me en dag flytta till Göteborg! Var där idag och shoppa lite. Dom har mycket venyl skivor i en skivbutik som ligger inne i centralstationshuset.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-10-09 22:12
Lepra Om det inte hade varit för att det är en, hoppas jag vit (och billig) helg på G hade du med största sannorlikhet kunnat få hänga på oss ut. Du kan gå och supa dig full på Chez Amis på Vasaplatsen. Där kostar en öl 25 kronor vilket jag antar är lite mera överkomligt. Ha en trevlig fredag!
http://www.kulturkompaniet.nu/
rotlös P20 Det tackar jag för, en annan gång kanske hehe men då kommer jag kika på vasaplatsen och gå vidare mot masthuggstorget via järntorget då. Tack folk för ni planerade min ensamma fredag åt mig :) Har ni fler förslag lyssnar jag gärna. (Inlägget ändrat av BountyBoo 2008-10-09 22:41:05)
Ölen på kellys och kings head kostar 29 för billigaste alternativet. Bra att tänka på kan vara att båda ställena brukar vara dunderfulla med folk efter 21 typ.. Ställe man kan gå och dricka öl på har jag aldrig hört talas om, förutom hemma hos folk. Vad är du ute efter? Ja, hisingen är ön. Hoppas du får en trevlig festkväll i göteborg.. :D
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Föresten, är det nån som kan tipsa om en relativt billig och bra restaurang i stan?
Mcdonalds ;) ni har ju massor av dom haha. Där jag kommer ifrån har vi som en utekrog, eller sommarbaren som vi kallar den och där får du ta med din egen öl om du så vill. De serveras öl, cider och vin men ingen sprit där också, men du får dricka medhavd så länge du inte är för full och inte minderårig. Som ett öltält typ. Tänkte om det fanns något liknande här. Tack för tipset om tiden, ska nog överväga det. Det blir iaf chez först tror jag. Lämnar hemmet runt 7 tiden och får se vart jag tar vägen efter chez :P
Förvänta dig massvis med wannabe bratkids på chez. Var och mötte en tjejkompis där för ett tag sen och klarade knappt av att vara där i mer än 10 minuter. Kändes som att alla hade tagit sig in med falskleg och inte var en timma över 15-16. bleh Eller jag vet iofs inte hur gammal du är. aja.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Dra inte till vasa vad du än gör.. det är bara en massa wannabe bratts där. Kellys is the shit! Dra dit.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Kellys @ järntorget?
23 är jag och bratsbarn med falskleg klarar jag mig utan, stannar hellre hemma då ^^
haha jo. i feel you. 23 här också Kelly är kul, förfest och även om man väljer att hänga kvar resten av natten. Har varit på Park Lane mycket nu det senaste. En salig blandning av folk från olika åldrar och stilar hittas där, dock inga småbarn som leker brats som det är på chez och keybar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Yes, Kellys på järntorget. brattsbarn med falskleg är en bra förklaring.. håll dig borta! Jag kommer nog dra till Kellys ikväll som alla andra helger så om du drar dit så kanske vi ses haha.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
de har ju satt in lampor och grejer på kellys... det är farligt där nu för tiden ;)
Lycka vännen, lycka :)
Vadå lampor? Är det nått jag har missat haha?
Papalagi P24 Han med rutig skjorta och onyktert beteende, det är jag.
kanske bara är jag som är känslig, men det är mitt spontana minne sen jag var där senast. det hade blivit lite för ljust för min smak... man är ju vackrast när det skymmer ;) Men man kanske ska ge kellys ett till försök och se om det bara är mitt minne som spelar mig ett spratt :)
Åfan, jag är han med hoodie och onyktert beteende... vi kan nog komma överens haha.
man är ju vackrast när det skymmer ;) Det + några öl :P
men du fuskar ju om du har hooden uppe! då förstår jag varför du inte sett några lampor!!! :P
Brukar ju visserligen inte ha hooden uppe! :P Men jag skyller på alkoholen som vanligt :P Standard lixom! :P
wanda's och chat noir är ställen som alla på besök i göteborg bör besöka.
Sen när FAAAEN ligger Kellys på JT?
whatone Aighit, 2 långgatan som ligger vid järntorger då :)
Så ja, nu kan jag andas igen ;)
jag kan starkt rekommendera mini-golf simulatorn på biljardpalatset haha. den är mer underhållande än man tror. sedan på helger, så är det alltid mkt folk på biljardpalatset, så det är aldrig fel att gå dit o spela några rundor
Bebakshid Jamshid!
Jag var på kellys igår, ett tag. Det var överbefolkat och jag fick knappt ngn sittplats. Sen var det ngn sur jävel som käftade med en annan kille borde bredvid, fast de hade en trevlig vakt som lät mig gömma min medhavda öl iaf. Annars så åkte jag till en pub som låg nära sticky och biljardpalatset fastän man fortsätter vägen upp emellan dom båda. Den var typ likadan, fast större. Sen gick jag med en tjej till sticky men det var stängt på den ena av dom, så jag pallade utan åkte hem efter att ha väntat 40 min i brunnsparken. Allt som allt var det en ganska trist kväll faktiskt =/ Blir nytt försök nästa vecka eller så.
Kellys är alltid fullt. Det kan vara sista dagen innan löning på en regnig tisdag... Sticky Fingers likaså, det är inte kul längre då dom släpper in för mycket människor så när man väl kommer in kan man inte röra på sig. Men du måste gå dit tidigt på en torsdag och njuta av 19krs öl, 70krs long island och 80krs vinflaskor. Fast då är medelåldern iofs runt 16.
whatone: Du är inte sjutton år längre. Det är inte kul på sticky på en torsdag längre. Du kommer bara se ut som dom läskiga hårdrockarna i källarn
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
R0fe, man blir aldrig för gammal för 19krs öl!
Frågan är väll snarare.. VAD GÖR MAN INTE I GÖTEBORG!
Finns det något ställe man kan spela chess på?
Frågan är väll snarare.. VAD GÖR MAN INTE I GÖTEBORG! Word.
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
Toastare
2008-10-12 20:31
R0feman, håller med dig där om sticky och kellys.. step up your game whatone! ;)
Jag skyller allt på Emma!