I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jaha, vad fan nudå? (Dryg lärare, friskola)

Övrigt - Blandat

   

2008-10-03 14:39

Jaha, vad fan nudå? (Dryg lärare, friskola)

Ja alltså, har börjat på en liten friskola nu, med media som inriktning. Läraren vi har i alla mediaämnen förutom ett är så otroligt jävla dryg, inklusive mycket mer. Sämsta läraren i alla fall. Så klassen har klagat på henne nu i några veckor, främst denna då hon har varit på kurs. Idag kom hon tillbaka, och så fort det hände blev det en massa rabalder inom lärarkåren, hipp som happ var alla lektioner inställda och vi skulle komma tillbaka på tisdag.

Så ja det spekuleras ju lite varför alla lärare går och sliter sig i håret, vägrar svara på vad som har hänt och bara snäser av oss och säger att vi ska gå hem. Har en lärare blivit gripen för sexuellt tvång på minderårig? Eller har läraren vi misstänkt vara homosexuell förgripit sig på en kollega? Njae. Känns ju mest troligt att det är medialäraren som har absolut inte kan ta emot kritik. Jag tog mig i kragen och frågade rektorn om hon hade sagt upp sig, varpå han med en lurig min svarade att vi skulle få reda på det på tisdag. En sån där min som man får när man vet att han som frågar någonting man har rätt men man absolut inte kan säga.

Ja, allt är ju rena spekulationer men det känns ju rätt snopet om hon går och säger upp sig sådär. Vad fan ska vi göra nu alla dagar i veckan? Utan lärare? Klart att det är bra att hon sa upp sig på ett sätt så man slipper henne, men jag ville ju främst att hon skulle bemöta kritiken och kanske bättra sig lite.

Ska jag byta eller? Skolan har förvandlats till ett behandlingshem för utbrända clowner som bara flamsar runt utan någon förankring i vad dom egentligen ska göra...

(Inlägget ändrat av nilsL 2008-10-03 14:40:22)