I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kräkless på jobbet, vad ska man utbilda sig till/jobba med!?

Övrigt - Blandat

2008-10-02 13:52

kräkless på jobbet, vad ska man utbilda sig till/jobba med!?

Jahapp nu får whoa ställa upp och vägleda mig i mitt liv ;)

Har alltid haft visioner och mål i livet med vad man ville bli å läsa till etc...nu så sitter jag som service & support chef på ett företag och har mkt bra lön etc men nu har jag jobbat här i 2 år och det ger mig inget tillbaka längre...ingenting är skoj och allt bara faller samman...sen att man har perioder är ju självklart men denna svacka är för djup och har varit för lång....vad gör man?

innan jag började jobba så var jag inne på läraryrket, polis, brandman eller pilot.
Men dom målen/drömmarna har liksom försvunnit då man blivit för "säker/hemmastadgad" i sin vardag....och nu står man här och har liksom lite tappat gnistan och har verkligen inte en susning om vad man vill göra. att sätta sig och läsa i 3-4 år känns inte så givande tyvärr då man har en viss livsstil med lån å hela kitet...är halvt omöjligt att leva på CSN lån om man nu ska börja läsa heltid....

vad fan ska man göra med livet? hahaha helt sjukt...första gången i mitt liv som jag inte har något mål/vision....

jag har jobbat inom handelsbranschen alldeles för länge och jag vill inte syssla med något som har med sälj och support att göra..ALDRIG MER =D

jag älskar ju att resa, vad finns det för yrken där man får göra sådant?

jag vill aktivera mig fysiskt med nya utmaningar varje dag, förslag på yrke?

Kan lätt tänka mig att ta med sambon och jobba utomlands i något år, men som vad!?

som sagt...sitter lite på pottkanten eftersom man endast har arbetserfarenhet och ingen högskoleutbildning.

lutar dock lite mot, brandman/polis/pilot/lärare/coaching av något slag...gaah vette sjutton..tar gärna in mer förslag på vad man kan göra i livet =D

sådär! det var skönt att skriva av sig lite och få ut lite ångest...lite halvt omöjligt för er att ge tips eftersom ni inte känner mig men ni har kanske en massa förslag eller dylikt =D

tut!