I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tillfälligt jobb?

Övrigt - Blandat

2008-09-23 22:20

Tillfälligt jobb?

Jo nu är det så att jag ska åka till Chile i Januari och vara där till Mars och behöver ett tillfälligt jobb innan dess för att få ihop lite pengar. Vet nån några bra jobb som är tillfälliga? Lite tips? Jag vet att det finns ams och jag har kollat där men jag undrar om det finns folk som vet några mer ställen...

tips tack!

*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2008-09-23 22:23
telefonförsäljningsjobben är ju otroligt många.
kanske inte så roligt men med rätt motivering kan man tjäna RIKTIGT bra med pengar.
och gäller det bara några månader så ska du väl kunna stå ut.

vilken stad gäller det?
One chapter a day

2008-09-23 22:30
Jag har jobbat med det innan för längesen men får väl ta det som sista utväg. Jag va rätt kass på det haha! I Göteborg gäller det...

2008-09-23 23:47
Länk till http://jobbaextra.se/

Har du kollat just "tillfälliga jobb" på platsbanken? Sitter själv typ i samma sits, ska dra till asien i ett par månader i januari. Det var de här tipsen jag fick när jag gick till arbetsförmedlingen... Har inte kollat så noga, men jobbaextra.se ser ju lovande ut. :)

2008-09-23 23:53
Dra till norge och dra in cash på lager eller inom serviceindustrin.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Producent

2008-09-24 00:21
yo coke, jeg flyttade till oslo för to uker sedan.
Jag tycker inte att det är så himla lätt att få jobb här, har inte fått nått än. Även om det verkar lättare än Sverige. Ge mig gärna tips.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-09-24 00:38
Ja Norge funderade jag också på faktiskt...men det e la sjukt dyrt med boende o så

2008-09-24 00:39
rensa fisk, 3 månader, jobba 18 h per dag, tjäna 150 000 kr
One chapter a day

2008-09-24 00:41
Du vet att den annonsen var en myt va Zoned? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-24 00:41
HAHA ÄRE SANT?
One chapter a day

2008-09-24 01:14
mer tips!

Länka gärna olika sidor

2008-09-24 17:41
150.000 är en myt, men du kan tjäna mycket pengar på att rensa fisk i Norge.
*snaark*

2008-09-24 18:42
dopeness: Har du kört standard varianten med att gå med en CV i väskan o gå in på alla butiker/restauranger/barer etc du ser och fråga om dom behöver personal eller kanske timanställda?

Annars verkar ju manpower vara bra där borta...inte för att du får välja jobb sådär jättemkt men du får ju jobba iaf...

2008-09-24 19:17
Sannish,
det enda som gör att den här tråden får stanna är att det finns en diskussion om olika typer av extrajobb. Att tigga länkar är inte OK -- use the force (google)!

/Mod
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-09-24 19:38
18 h arbete om dag i tre månader och få 150 000 låter väl inte ett dugg otroligt?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-09-24 19:42
om du är något av en buissnes woman så råder jag dig att hustla nått vidare från Länk till http://www.alibaba.com
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-09-24 19:53
KaptenKrok; Om jag skall vara ärlig så stämmer det, låter inte så otroligt, men att rensa fisk och tjäna 150.000 på 3 månader?. Inte so troligt ändå. Men men, allt är inte på svart eller vitt, kanske stämmer, kanske inte, Jag har inga personliga erfarenheter haha
*snaark*

2008-09-24 20:11
OM man fick jobba så mkt, vilket man nog inte 'får'.

2008-09-24 21:09
Vem skall stoppa dig?.
*snaark*
Moderator

2008-09-24 21:15
furder Arbetsgivaren, facket, arbetslagen.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-09-24 23:21
Menar, om arbetsgivaren ger dig chansen att jobba 18h/dag och de du jobbar med gör exakt samma, hur skall man stoppas?. Det är ju inte så att facket kommer in helt plötsligt och säger "Aha, så du har jobbat 18 timmar idag!"
*snaark*

2008-09-24 23:54
Vi har ju diskuterat Norge tidigare och arbetsmarknaden här är ju femtioelva gånger bättre än den svenska. Folk som kommer hit blir inte miljonärer direkt men bara att jobba i kassan på en matbutik ger ju dig runt 120 nkr vilket är betydligt mycket bättre än hemma på ens lokala ICA. Sedan har man ju ob och övertid på det.

Inom serviceindustrin så har du givetvis värdelös lön men dricksen är det inget fel på. Vänner som jobbar på hyffsade ställen drar runt 800 nkr per skift i dricks.

Om man är sugen på lager så kan man ju dra en truckutbildning. Jag vet att jobzone tidigare under sommaren hade bra deals på det där man även var garanterad jobb efter den en vecka långa utbildningen.

Det går givetvis att tjäna 150 000 på ett par månaders arbete. Det är strax under min bruttolön för tre månader och då jobbar jag inte 18 utan 6 h per dag. Nu är det förvisso försäljning vilket inte är något som passar alla typer av människor men det är utan tvekan det enklaste sättet att snabbt dra in bra pengar i Oslo. Jag har tidigare sagt att det går bra att kontakta mig angående detta men jag är jävligt less på att svara på folks frågor och sedan inte få något svar så nu har jag skapat en mall som jag copy pastar och sänder till folk som vill ha lite info.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-09-25 01:04
"Länka gärna olika sidor" skrev jag ju sen och inte i första inlägget...
Om man nu kan vara snäll och dela med sig, inte som att jag tigger länkar. Och jag vet att det finns google men allt finns inte där kanske

2008-09-25 02:04

Finns i google? det har blivit lite som finns i sjön här på whoa, här jobbar man för att få en mindre aktiv sida genom att jämnt svara med "google" och därigenom få ner antalet trådar.
Jag tror alla här inne redan vet att google existerar och sidan behöver knappast mer marknadsföring.
Sen så angående denna tråd..
Vad ska man söka på "lediga jobb" man får ganska mycket träffar och kanske inte så jätte aktuella, då är det väll bättre med någon som länkar till ställen som i skrivandets stund söker personal, eller?
och vem fan är du?

2008-09-25 06:37
Sannish,
jag kanske formulerade mig dåligt, men som sagt, om något säger: "jobb som det och det är bra" och skickar med en länk då är det väl ok, men annars är det upp till dig att använda google/eniro/whatever för att få fram vad som kan finnas på förslaget område.

2008-09-26 01:21
klagomuren Whoa

2008-09-26 19:47
ær i norge nu behøver flickor som ska stå i bar eller va brandvakt på staoil hydro ett par veckor googla på statoil hydro och ring du får jobb hær och de e bra pengar

2008-09-27 17:45
Baren på statoil? ;)

2008-09-28 10:31
nej inte macken statoil utan statoil hydro! big difference! hehe næ men de ær stor rætt stor olje industri å hær ær pubar å grejer som bara flickor får stå i! en væn till mig åkte hit och fick jobb direkt før hon var søt :) peace

2008-09-28 10:41
coke:

men bara att jobba i kassan på en matbutik ger ju dig runt 120 nkr vilket är betydligt mycket bättre än hemma på ens lokala ICA. Sedan har man ju ob och övertid på det.

betydligt mycket bättre är en överdrift, man får ju tänka på att det är dyrt att leva i norge

tjänar själv 112/timme exklusive ob på ica i sverige
Mabuhay!

2008-09-28 13:09
Nu när vi ändå är inne på norge och jobb så lånar jag tråden lite.
Hur är det med jobb som svetsare och andra industri jobb? bra betalt?

Producent

2008-09-28 13:52
Hantverkar jobb som byggare, snickare och rivare finns det en del & bra betalt, så det kan säkert finnas jobb för svetsare, har sett det någon gång, samma med lödare. Enda grejen är att du kan ibland behöva betala deposition på verktyg och arbetsskor.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-09-28 15:18
aa vi har 420 kr på våra ob timmar hær och vi bara river væggar å så det ær jævligt najs

2008-09-28 18:30
Norge är ju typ lika dyrt som swe på de flesta punkter. Det är utelivet som kostar cash.

2008-09-29 11:18
sök som barnisse....sånt behövs alltid
vi är överallt!

2008-09-30 19:01
tycker inte utelivet ær værst dyrare æn hemma

2008-09-30 19:02
cigg å snus dærimot, en stock snus hær 710nok