I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skolskjutningarnas koppling till Youtube/Myspace

Övrigt - Blandat

   

2008-09-23 21:43

Skolskjutningarnas koppling till Youtube/Myspace

Ja, nu är det ju alltså nån ny kille i Finland som skjutit ihjäl en massa oskyldiga på en skola. Och även denna kille hade tydligen varit med på Youtube och postat videos.
Efter den förra killen i Finland som sköt upp en skola kollade jag runt en jävla massa på youtube och läste på hans polares (och internet-flickväns) sidor.
Det finns ett riktigt jävla sjukt och obehagligt community av likasinnade där ute på nätet. Nästan som en egen liten subkultur av folk som hyllar skolskjutningar, och Eric Harris och Dylan Klebold (Columbine-skjutningen) framförallt, men nu även den där Pekka-Eric killen. Dessutom är alla starka supporters av Nietzche och Darwinism och "survival of the fittest" (och ja, jag vet att Darwin inte sa det) och av någon anledning ser de sig själva som "the fittest".
Nu vet jag inte hur inne den här nya snubben var i den här svängen med den förra (Pekka-Eric eller NaturalSelector som han kallade sig) var ju det och var också polare med nån snubbe i Kanada som torskade med massa vapen några dagar innan sin planerade skolskjutning.

Jag vet inte riktigt vad jag ville med den här tråden, tycker bara att det är ett helt sjukt och väldigt fascinerande fenomen.
Någon mer som har kollat in det här?
Varför är det inte mer snack om det? Tycker internet får oväntat lite skit för allt knas som sker i jämförelse med film, spel och dare I say it, hiphop.

Aja, nu ska jag leta runt lite mer på youtube, även om de flesta jag kom ihåg från sist är antingen kickade från sidan eller avreggat sig själva...

It's a mad world.

Everybody's got something to hide except for me and my monkey!